• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Lilla

BT: hipp hipp hurra för 1-åringen! Vad gott med vaniljbullar!

Utteröga: väldigt fina kort du gjort! Önskar att jag var lite pysslig... Härligt med en "egen" dag!

• Stora syster

Kan meddela att jag blev orange i håret! Har nu nästa blondering i, annat märke, hoppas det blir bättre iaf...

Marina, kommer på söndag, men tror inte jag hittar nån att ta med. Kommer GARANTERAT på erotikpartyt! Ingen får banga nu, för nu har jag engegerat halva avdelningen för att kunna byta pass så jag blir ledig kvällen och dan efter! ;)

Karin, då kommer det snart en liten till hos er då ;)

Kom äntligen iväg med Alex till banken, då visar det sig att hon måste ha fyllt tretton innna man kan öppna kontot med bankomatkort kopplat till... Jag som hade tänkt sätta in pengar på kortet så hon skulle få det på fördelsedan... Får tänka om helt enkelt.

I morgon ska min stora tjeje ha trettonårsfest för närmsta tjejligan. Det blir jag, nilo o Loke, och tio fnittriga fjortisar!! Håll tummarna för att man överlever... Ska väl gömma mig i sängen hela kvällen tror jag....

• flingansnö

BT: Hurra!! Tänk att det redan gått ett år!!  Lillpojken blir stor!  

Stora syster: Jag gjorde så en gång, blonderade om tills det skulle bli fint, efter tredje blonderingen vart det grönt svinto..... det belv dyrt hos frisören  Ta det lugnt, om det inte blir bra nu så lägg i en toning så att håret får vila ett tag innan du gör om det...
    Det gick bra hos läkaren idag, eller bra och bra, hon sjukskrev mig på heltid fram till BP och jag fick order om att ring VC och få kryckor Ska åka in en sväng på jobbet i morgon och meddela dem nyheten, och dessutom prata med lönetanten som inte var där idag.  
    De ringde från fsk idag också att G vad sjuk igen... klassisk gustavförkylning, kommer fort, med slemhosta och febertoppar, men däremellan pigg och glad.... hoppas att det går över under helgen. 
    Utteröga: Ska titta in på dina kort nu 
  • Maraja 80

tittar in en snabbis.....är helt död...jobbat en massa då vi har inventerat vårt lager...jobbigt men nu är det klart

FLingan lider med dig med lönestrul och foglossning och sånt. Vet att hos oss kan man inte ta en halv semesterdag t.ex. har vi halvdag och man är helledig då drar dom 1 semesterdag....

Har en kompis som just fött barn där det strulade rejält och barnet har bl a inte kunnat andas själv, men idag ringde hon och de hade fått koppla bort maskinen och allt går åt rätt håll! Är såååååå glad!!!

Grattis NOA på din stora dag!! Hoppas du åt riktigt många vanlijbullar
    Vi kan den 26:e förresten.....

Krya på alla sjuklingar!!!

Nu ska jag titta på OS Jag som behöver gå och lägga mig i tid och så är det skidskytte ikväll.

Förresten gick Freja typ 16 steg ikväll så nu börjar det lossna lite för henne

Tjingeling.

• Marina

Maraja va kul med Freja =)

Kommer du den 27/3 på erotikpartyt

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Flingan, jag ska nog inte ge mig på nå fler blonderingar alls, tar o bokar tid hos frissan istället och fåer gå dit med svansen mellan benen... Hhaah!! ser ut som en hamster som käkat för mkt morot. snyggt. not!

Ang sjukskrivningar o annnat sånt skit, har nog aldrig lyckats lösa det smidigt, det strular ju varje gång. e det inte fk så e det arb givaren... men det löser sig Elin, bra att du står på dig.

Har själv skrivit på anställningspappren igår, e  kvar på jobbet iaf till september. Känns skönt att slippa bege sig runt på jobbjakt o slåss om jobb med en massa nyexade o andra sommarjobbare!

Skrev på fejjan, men gör det här med; Nån som vill ta en trip till IKE imorgon? Kankse käka lite? E ensam med barnen i helgen... Om nån har stora barn kanske man kan lämna in dem på leklandet? Har inte testat det. Jaja, ni  vet var jag finns, måste kila!! Kram alla!!

• Marina

Stora syster MK är inställt på söndag så du vet =) Ikea låter skoj men denna helg ska jag nog umgås med familjen eftersom det är enda lediga helg Jonny har under perioden 6/2-20/3 =(.. Vi skulle åkt till Sanna och Dagge mellan lör-sön men Sanna är sjuk =( så det fick bokas om...Hoppas du hittar någon annan..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

flingan: Vad skönt att få igenom en sjukskrivning. Låter som om du verkligen behöver det i och med kryckorna. Och hoppas du får allt utrett med lönetanten.

Lilla T: Tack.

Maraja: Vad kul att hon går så mycket nu!

Stora syster: Oj då. Svårt med blondering. Min syster blev "pissgul" i håret när hon skulle försöka själv, någon gång på åttiotalet.

Jag ska förresten till Ikea idag. Har bokat en dejt med en gammal mammagruppskompis från när Uma var liten. Vi ska mötas upp efter vi har lämnat våra barn efter nio och börja bege oss bortåt. Svinkallt och snö i luften. Puh. Blir i alla fall ingen promenad dit.

Imorgon ska Uma och sambon gå på teater inne i stan och se Gittan och gråvargarna. Och på söndag är det "knattedans" för mig och Uma, sedan möter vi upp killarna på Coop för att storhandla. Hehe.

Svar på tråden Järfällatråden 8