• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • BackinBlack

evani: Låter som en bra kompromiss. Och ett spännande jobb.

flingan: Skönt att det blev så mycket mer harmoniskt resten av dagen och kvällen. Och även nu idag. Frukost på Ikea lät mysigt.

gluffsen: Ja, det är olika hur man upplever det och med förväntningar som spelar in, samt hur man går ihop med personalen. Alla som var med under första förlossningen var super! Jag skrevs in vid elva på förmiddagen, födde halv sex. Det vara bara hysterin med amningen och två sköterskor som började dra och knåda mina bröst som jag inte gillade.
    Andra gången födde jag två timmar efter att vattnet hade gått här hemma. Inskriven efter midnatt, födde 1.05. Hehe. De trodde inte att det var så "allvarligt" när jag ringde och de sa "men du gick ju på egen hand över parkeringen, visste inte att du hade sådana värkar". Ja, men jag ville ju in och föda! Första gången var vi tvungna att stanna i fyra dagar så att mina värden blev hyfsade. Med andra barnet åkte jag hem tolv timmar senare ungefär, så fort de hade gjort sin rond och skrivit ut mig.

Nu är barnen osams. Uma ska klä på sig och åka på teater i stan med sambon. Vincent börjar bli trött och ostimulerad. Det ligger saker över hela köket och vardagsrummet som han har rivit ut. Som vanligt. Haha. Dags att lämna datorn en stund.

• BackinBlack

gluffsen: Ja, just det. Hörde, läste och såg många idéer om olika ställningar vid förlossningen. Men i slutändan låg jag där på rygg i alla fall. Och ut kom de.

• Stora syster

Ha! Hittade tjejernas godis från igår! ....

• BackinBlack
    Stora syster skrev 2010-02-20 11:25:16 följande:
    Hehe.
  • flingansnö
    Stora syster skrev 2010-02-20 11:25:16 följande:
    Niiiiiiice!!!

Evani. Bra kompromiss låter det som!
  • Maraja 80

Marina: tyvärr hoppar nog den 27:e vi ska på Rasmus på luffen med Max på söndagen och jag vill inte vara bakis (som jag brukar bli på såna tillställningar )

Flingan: Skönt att dagen slutade bra!

Evani: Kul att åka iväg och jobba sådär

Gluffsen: Jag har fött båda mina barn på KS och det har varit bra. Sista gången var jag iof bara in och vände precis som Utteröga 12h från jag kom in tills jag åkte hem. Sen har jag tyckt det känns bra att föda där om det skulle hända något. Min kompis föde på Danderyd precis och de hade varit hemska där överbelastat och inte lyssnat på henne. bebisen bajsade ivattnet men de plockade ändå inte ut barnet vilket gjorde att hon blev dålig. I slutändan fick de ändå åka till KS bl a för de behövde ha tillgång till ECMO- maskinen (behövde dock inte använda den).

Här hade jag peppat mig själv att jag skulle iväg och tgräna nu på efm, så har Friskis stängt Får väl pallra mig dit imorgon istället.

• Lilla

Idag har vi varit i Västerås hos makens bror med familj. Vi firade det kinesiska nyåret (en vecka i efterskott) samt farmors födelsedag som infaller nästa vecka. Massa god hemlagad kinesisk mat fick vi och sen jordgubbstårta med marsipan till efterrätt (som maken och Idun bakat). Gott gott! Och massa lek och bus!

• BackinBlack

God morgon!

Jag verkar vara först ut såhär på morgonkvisten. Hoppas att ni inte är alltför insnöade. Jag sitter och velar om jag och Uma ska iväg på dansen. Många minus och nu börjar snön falla igen. Oavsett om vi tar buss (om de går) eller bil så blir det kallt och meckigt. Vi får se.

Annars ser jag fram emot en pysseldag hemma. Sambon måste åka och storhandla maten i vilket fall som helst.

Lilla T: Låter ju supermysigt. Kalas och nyår, god mat och god efterrätt.

Maraja: Jag har också hört att om något händer så finns inte all teknik och alla hjälpmedel till hands på alla sjukhus. Och KS i Solna är lite närmare. Vi ringde en gång och då blev vi hänvisade till KS i Solna och så har det blivit därefter.

• evani

jaha, blir ingen jobbresa till gbg... i går kväll började Nea hosta kruppaktigt, som sedan gick över att hon krakte ner hela henne o mig, sen har hon krakts flera gånger i natt o hostar fortfarande. Å jag känner att jag kan inte åka då... det gör ju ont i mitt hjärta om jag skulle lämna henne när hon är sjuk.

Jag blev ju inte så populär på jobbet när jag ringde o anmälde VAB i morse... men vad ska jag göra???

Linnéa föddes 090127
  • BackinBlack

evani: Såklart du ska vara hemma när hon är dålig. Och VAB tillhör ju livet, särskilt som småbarnsförälder. Det får de förstå, även om de nu måste hitta ersättare. Kram. Hoppas hon blir bättre snart.

Svar på tråden Järfällatråden 8