• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • BackinBlack

Gluffsen: Jag födde båda mina på KS i Solna och är nöjd, förutom nattsköterskorna som var på mig efter första förlossningen när jag precis kommit tillbaka från operation. Jag hade epidural och lustgas första gången. Andra gången hann jag inte mer än lustgas, var helt öppen och bebis på väg ut - födde i inskrivningsrummet.

flingan: Usch, vilken jobbig dag. Hoppas du får en bättre helg. Och att G blir bättre.

Och förresten. Apropå ont. Verkar som om det kommer mer med andra barnet. Jag hade inga direkta känningar med första, men andra grav var mycket ont i fogar och många sammandragningar, etc. Förvärkar väldigt tidigt hade jag också.

Nej, nu kommer vår hämt-pizza närsomhelst. Ska gå ut till barnen.

• evani

Gluffsen: jag är också överviktig o nea var inte stor när hon kom i v37+5 48cm o 3050 gr... om det känns bättre av det?

Jag kan verkligen INTE rekommendera KS solna vecka på BB där var som en vecka i helvetet... har även bara hört negativt om de... har bara hört bra om Danderyd, men det är ju nåt du måste känna in själv vad som känns bra för er.

Lycka till...

Linnéa föddes 090127
  • evani

o förresten så åker jag till Göteborg på söndag o jobbar må-onsdag, så jag kompromissade lite o är inte borta så många dagar, hoppas att det kommer att gå bra!!!! tack för alla peppningar :)

Linnéa föddes 090127
  • Lilla

evani: det var ju en bra kompromiss!

Gluffsen: jag födde på Akademiska i Uppsala förra gången (bodde i Uppsala då). Nu funderar jag på Danderyd. Har hört mycket bra om det från kompisar som fött där.

• Gluffsen

Utteröga- hehe wow,gick de så snabbt med andra,va skönt=) Oki men de låter bra de,tror inte de spelar någon roll egentligen vilket bb man väljer,för alltid är de nått som är bra och dåligt,tror mycke handlar om personkemin och vad man förväntar sig. Som jag känner nu så  kommer jag vara lyckligast i världen bara de får ut min bebis och allt är som de ska=)

evani
    Måste ju testa mig fram så börjar med karolinska solna,har hört både och om de. De jag verkligen hoppas är att min sambo får stanna att de finns rum för oss,de är väl de enda jag kan tänka kan vara dåligt om han inte får...men risken är väl att han inte får plats för maj rä tydligen en mycke känd månad att föda i.

Okii,va skönt att du inte behövde gå över tiden iaf=) de kommer ngo jag få göra.

Vad har ni haft för förlossningställning?...jag har hört att de ska vara bra att stå på knä å låta tynglagen göra sitt, lr är de bara dravel..iofs mycke individuelt men alltid kul att höra så man får lite perspektiv på de hela=)

• Stora syster

Tjena Gluffsen! Jag födde min trea på KS solna, jättebra! Både förlossningen o bb. Jag hade sömnpiller, massa andra piller, epidural, lustgas och akupunktur. Ungen kom ut men jag skrek nog lika mkt ändå. stod dock upp en kort stund efter att han kom ut, så det var rätt lugnt. Det beror ju så mkt på hur man är som person, och om man fött barn innan. Mina två första föddes på sös, funkade dt med, men de ville inte släppa hem mig med ettan, jag bara grinade o ville hem. Man e ju mer kaxig m trean...;)  Ang ställningar så MÅSTE du testa att stå på knäna, hELT VÄRDELÖST att ligga ner!! LOva at5 testaa iaf!!

Bra gjort Evani!! Hoppas du får skoj! Vad ska du jobba med nu då?

Marina, jag pratade just med Anna Fransson, så jag fick höra att det blev inställt.

• Stora syster

Kan tillägga att jag inte hade en enda värk eftersom jag fick epiduralen tidigt eftersom jag sattes igång. (mitt val). Fantastiskt. Det gjorde ju såklart ont sen när jga fick krystvärkar, för då tog epiduralen fel och narkosläkaren skulle precis lägga om epiduralen när krystvärkarna startade o allt blev lite kansigt. Men jag behövde inte något värkstimulerand eller så. Fick bara lite gel för att mjuka upp i livmoderhalsen.

• flingansnö

God morgon!

Jag bara måste få berätta om min dag igår.... snacka om berg och dalbana!!! Morgonen och förmiddagen var pissig, med skit på jobbet och ont och borttappad plånbok och hela jävla skiten. MEn sen kom eftermiddagen.... Jag fick tag på seven elven och de hade kvar min plånbok, jag ordnade med barnvakt och fick magnus att köra mig till stan efter sitt jobb, min chef ringde och hade pratat med VDn för företaget och jag fick exakt som jag ville (tror nog att det hjälpte att de visste att jag är med i facket ). När Mange och och jag hämtat G hos farmor och farfar handlade jag på ica och när vi kom hem låg det en utbetalningsavi på 526kr i brevlådan, tydligen en räkning som jag betalat in dubbelt i december! Gustav sov och Magnus och jag fick mysa med plockmat och kall cola framför tvn, och vid halv nio gick jag och la mig. Underbart!!!

Idag blev jag väckt av lilla G strax innan sju och vi har gått upp och ätit frukost, ritat och bakat bröd, nu ska jag strax ta itu med gårdagens disk, vilket G nog kommer gilla, han gillar att diska! Sen vid nio ska vi väcka magnus och så blir det frukost på Ikea!

Gluffsen: Jag tror inte att mammans vikt spelar roll om man inte får graviditetsdiabetes, då får man ju ofta tjockare barn, men det är ju inte att de väger mycket som är problemet utan hur stort huvud de har. Gustav hade 40cm mot "normala" 35cm. Han var 59cm lång och vägde 5.2kg. Det beror inte så mycket på mig, utan på att han är 2 meter lång....  PÅ mig ska de göra en glykosbelastning denna gång, men jag tror inte att det är ngn fara.

nu är det dags för disken.  Kram på er och hoppas att ni får en bra dag!

• evani
    Stora syster skrev 2010-02-19 21:05:16 följande:
    Bra gjort Evani!! Hoppas du får skoj! Vad ska du jobba med nu då?
    Nu blir det ortopedoperation, de har tydligen kaos därnere o hinner inte oiperera alla jourfall, så de öppnar en sal till med inhyrd personal för att jobba undan lite... jag är tydligen väldigt efterlängtad därnere... hoppas jag kommer iväg bara, vädret är ju hemskt, o mormor måste lyckas ta sig hit annars har vi ingen barnvakt så det är fortfarande många saker som kan gå åt skogen :( J-la snö...
    Linnéa föddes 090127
  • evani

sen har jag precis fått klart att jag kommer att vara 2dagar i veckan under mars i vallentuna på en privat operationsklinik. så det händer lite i alla fall, skönt att inte vara uten jobb helt, dessutom får jag tydligen stämpla de dagar jag inte jobbar, så det finns hopp för mänskligheten :)

ha en underbar helg alla i det hemska snövädret, vi ska på 1-års kalas, sen kommer mormor med bussen i eftermiddag om det går som det ska.

kram på er alla

Linnéa föddes 090127
Svar på tråden Järfällatråden 8