• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • RedTopaz

Marina: ingen fara, förstår att du bara behöver klaga av dig!

Therese: Nope, chefen skulle på pappaledighet den 1/1 och jobbar inte den här veckan så jag fick inte fler chanser =(. MEN hoppas så klart på fler jobb! =) Jag vill ju ändå inte börja jobba förrän i mitten på mars egentligen.. Tack för komplimangen!! =)

Elin: Jag tror faktiskt inte att du behöver oroa dig, du kommer att få sjukskrivningen godkänd. Dock är det alltid svårare att få 100% på en gång än att trappa ner.

Hoppas du blir frisk snart Eva!!

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Marina

Hur gör alla när era barn kryper, Isa stoppar ALLT i munnen och med tre ungar blir det smutsigt =) Normalt dammsugar jag 2-3 ggr i veckan men nu 1-2 varje dag :O Är det bara jag eller gör ni andra så, har för mig att Liam inte stoppa så mkt i munnen eller vet att han inte va lika jävlig som Isa men har inte för mig jag behövde dammsuga varje dag. Kan ju va Liam som smutsar ner hahaha... Hade ju ingen två åring när han var liten...

Nu får jag snart Anna på besök, ska bli trevligt med lite vuxen besök

Mamma till André, Liam och Isadora
  • evani

BT: Tack. Hoppas att du oxå mår bra i magen snart :)

Linnéa föddes 090127
  • RedTopaz
    Marina skrev 2009-12-29 12:44:30 följande:
    Hur gör alla när era barn kryper, Isa stoppar ALLT i munnen och med tre ungar blir det smutsigt =) Normalt dammsugar jag 2-3 ggr i veckan men nu 1-2 varje dag :O Är det bara jag eller gör ni andra så, har för mig att Liam inte stoppa så mkt i munnen eller vet att han inte va lika jävlig som Isa men har inte för mig jag behövde dammsuga varje dag. Kan ju va Liam som smutsar ner hahaha... Hade ju ingen två åring när han var liten... Nu får jag snart Anna på besök, ska bli trevligt med lite vuxen besök
    Jag dammsuger varje dag med sweepern, speciellt i köket och under bordet.. Jag fattar inte heller var all skit kommer ifrån??!
    Men Noa har slutat att plocka upp varenda liten smula nu iaf. Han har börjat hitta på annat bus istället.

Ni som har bebbar: Med vad och hur leker de nu? Noa har inte börjat plocka i och ur eller börjat kasta/ slå saker ännu.

Idag ska vi faktiskt försöka vaccinera oss, har ju alltid varit någon sjuk tidigare.. wow!! Hoppas vi inte blir sjuka av vaccinet bara.
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Marina

Bt Isa fick bygg torn klossar vet ej vad dom heter, man kan bygga upp eller stoppa i dom små burkar som blir mindre och mindre, en klosshink och en super hit är en liten rund sak med 5 bollar som man sätter dit eller tar bort dessa saker fick hon i julklapp och leker jättemkt med dom, speciellt den med bollarna den är från 9 mån...Hinken med klossar är också skoj att skramla med...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Hej hej, tillbaka från Lund och trött men lyklig över att vara hemma. Familjen är jobbig!

Har iaf läst allt!

Elin, förlåt att jag inte svarade på SMSet på julfton, blev jätte glad! Jag har bara typ 30kr kvar på kontantkort och det måste räcka till första februari!!! Så är det med köpfritt år
    Tycker inte att granen var polkagrisaktig, bara ascool! Skulle alrig få igenom det här hmma, har redan föreslagit en rosa..

Marina, jg önskar dig all styrka!

Nej nu är det efterlängtat pyssel på G, jag har tillverkat 50 jul o channukakort på löpande band heladecember, nu e det dags för lite ftoalbum. Ska plocka fram min Epic Six och alla mina dies jag fått hem från USA!

• Lilla

Mirix: kul att du är tillbaka! Hur hamnade du här uppe förresten (eftersom din släkt bor i Lund tänker jag att du bott där)?

• Mirix

Jag är från sthlm Lilla T, jag bodde hos min moster när min mamma dog och de bor i Lund!

• Maraja 80

Marina: Lider verkligen med dig! Freja har haft en dålig sovperiod oxå (men inte ens inärheten av vad ni har det!) men det har vänt nu känns det som hon kan vakna till men somnar oftast om även vid fem efter lite välling. Så hoppas det är en fas Isa är inne i!

Flingan: Håller tummarna att det går vägen med sjukskrivningen! Kan inte vara lätt att jobba med barn om man har så där ont!
    Vad många det verkar vara som haft problem med fogarna! Jag har verkligen varit förskonad!

Karin: Yes som du vet nu har jag sett ditt sms

Lilla T: Hoppas du somnar bättre ikväll

Imorgon är sista dagen jag är FL med Freja sen är det heltid som gäller

Det blev inga märken på våran bil iaf dock en liten buckla på den andra tydligen men inget han skulle åtgärda nu får se om jag måste betala ngt i vår... men men känns ok iaf!!

• flingansnö

maraja: drygt att det blev en buckla, sånna gånger önskr man ju att det var ens egen bil sm fått bucklan istället.

Mirjam: Välkommen tillbaka! Det är lugnt med smset! Väntade mig inget svar, ville bara önska god jul.

Är det ngn som har en bok som heter Guernseys litteratur och potatiskalaspajsällskap av Mary Ann Shaffer? Den var utlånad på bibblan och jag har ingen lust att köpa den, ska ha läst den till en boklubb jag är med i som har träff den 13 jan...

Jag måste bara få klaga lite mera på graviditeten, tänk att man kan klaga så mycket på ngt som man vill ha så gärna... konstigt, men iallfall, denna gravidites första svampinfektion har infunnit sig!! BLÄ!!!! Denna gång vet jag ju iallfall vad det är, så kan behandla tiigt iallafall! Men Mange måste ju behandlas också, för denna grav har vi ju faktiskt sex ibland :-0

Svar på tråden Järfällatråden 8