• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Disan

Kollar in en sväng från jobbet. Här är det lugnt i telefonen (som jag är placerad i nu på em) men galet mycket att göra i skrivhögen. Hua!

Efter jobbet idag skall jag möta bästa väninnan för en stunds shopping inför nyårsafton Har eg inga pengar, men ser fram emot detta ändå. Blir trevligt att mingla lite med henne om inte annat.

Life sucks and then you die
  • Lilla

Disan: kul att hänga med din bästa kompis! Hoppas hon hittade nåt att shoppa (jag antar att du inte kunde shoppa?).

Jag jobbar, men har välbehövlig rast nu. Så mycket folk idag!

• Disan

Varken jag eller Sandra hittade ngt till nyårsafton Usch, hatar att ha på mig gamla kläder när det är nyårsafton, vet inte varför, det bara är så. Jaja....

Så LillaT, jag skulle ha shoppat om jag hade hittat ngt. Ibland måste man prioritera

Life sucks and then you die
  • flingansnö

Disan: Jag har inte heller hittat ngt snygggt till nyår.... vill inte ha gamla kläder heller, men är ju inte direkt gjord av pengar...

Jag shoppade iallfall ett par mammabyxor till idag, blev glatt överaskad då jag bara behövde köpa L och inte XL

Har annars varit på jobbet idag, det var tungt, trots att vi bara hade 6 barn... jag pratade med min chef om våren och att jag inte kommer kunna jobba... sen pratade jag med mange som skrämde mig rejält med försäkringskassans hårdare tag... fan vad arg jag blir på folk som är sjukskrivna utan riktig anledning, som min syrra som var det när hon väntade ett av sina barn, hon hade såååååån foglossning sa hon och fick vara hemma, konstigt då att hon inte känner igen min smärta! Det förstör verkligen för oss som verkligen behöver vara sjukskrivna, tänk också på de som bränner ut sig, som får kämpa för att få hjälp, och hur ska man orka det när man är utbränd, bara för att det finns idioter (många dessutom) som tycker att utbrändhet är en bra diagnos, då får man vara hemma och pysla!!! GAHHHH!! Jag HATAR FUSKARE!!!

Oj, vad hårt det blev... jag är visst lite känslosam.... kan det ha med grav att göra kanske? Jag håller föresten på att läsa Brooke Shields bok om sin förlosningsdepression, och shit vad jag känner igen mig, jag var aldrig lika illa ute som hon, men det finns sååååå många likheter, skönt att läsa om faktikst för det är svårt att prata om.

• Marina

På tal om nyår och allt annats för den delen så är jag sååååå sugen på att skita i allt, är så jävla trött på detta med sömnen och nattningarna så jag kan spy!!! Isa är pisstrött, har bråkat nu i två timmar och vägrar somna. Jonny är sååå jävla slut han med eftersom JÄVLA pågen tvingar dom att jobba när alla andra är lediga och helger som inte är hans och värst är att dom har INGET extra betalt!!! Jobbar sjukt långa dagar kommer hem helt död och såklart orkar han inte med ungarna heller när dom börjar bråka med att somna!!! Nä just nu känner jag inte för nått och har mest ångest över att mina barn redan störda sömn bara kommer bli värre pga alla hemska raketer!!!!

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Marina: stackrs dig!! Och stackars din man och dina barn! ngn tipsade ovan om sömnmedel... låter kanske radikalt, men kan kanke vara värt ett test? Och hur kan Pågen tvinga honbom att jobba? Utan extra betalt??? Är han med i facket?? Fy vad hemskt det låter!

• Marina

Ja sveriges sämsta fack är alla säljare med och detta får dom egentligen inte men dom gör det ändå, lär väl bli krig om det...Dom är mitt uppe i att byta fack med det dom har på Pågen i Malmö Livs då blir det mkt bättre... Dom har en extra vecka semester och det ska kompensera väldigt mkt, helt sjukt... Men det roliga är att dom får aldrig utnyttja sina semesterveckor, dom tar 4 som man måste bevilja resten är dom såååå svåra på att bevilja, dom tom neka föräldraledighet fast dom inte får, men där fick dom ge sig men då har man dom emot sig...

Nä sömnmedicin är inget jag skulle ge ett barn, det klarar jag inte..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • RedTopaz

Therese: Jag blev sjuk lagom till mina båda intervjuer (operationen och magsjukan), blev så himla ledsen!! Jag väntar svar på Manpower ifall de kan trycka in en ny intervju nu eller inte... Annars får jag vänta på att några eventuella nya jobb ska dyka upp..  =(

Maria: Vi har ju varit hos Ikeas inredare och fått förslag för plan 4 som vi ska starta med nu. Men det är bara att bygga en vägg och göra om vägg och takytorna samt byta möbler så ngr läckor borde det inte bli ;).
    Såg du mitt sms??

Elin: Tar gärna tillbaka pillren =) Har mens nu och en jäkla huvudvärk varje dag.. =(

Marina: Nej, jag ska inte komma med fler sömnråd, jag lovar! Om du inte frågar förståss ;) Helt otroligt att du orkar i vilket fall som helst!

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • evani

flingan: jag var ju också sjukskriven för foglossning. var det från v 18. Kan bara säga att jag tror mycket beror på vad som står på läkarintyget, Jag träffade en av mamma mias läkare, Janerik tror jag det var o han skrev jättebra intyg, träffade honom bara en gång sen höll vi kontakt via email, smidigt att man inte behövde ta sig nånstans när man var smidig som ett kassaskåp. O jag hade aldrig problem med f-kassan alls, fick pengar utbetalda på en vecka... så det finns hopp för dig med, jag håller alla tummar jag har för dig att det går bra med sjukskrivningen.

Marina: Jag har inte heller några bra sömntips... men jag tycker genuint synd om dig...

Linnéa föddes 090127
  • Stora syster

Flingan, jag har ju varit hemma typ två hela graviditeter pga foglossning (hade ju iofs jobbiga förvärkar sista grav också,men ändå..). Det e klart att du kommer få pengar från kassan!

Marina, fattar inte hur ni orkar! Stor kram o kämpa på m ungarna!

Evani, hur e det? frisk nu?

Svar på tråden Järfällatråden 8