• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Mirix

38kg det e ju mycket. Måste du träna något eller räcke det med att magen är förminskad? Du kanske inte får lägga upp fler bilr

• Disan

BAJS säger jag bara. Ikväll är det en sådan kväll. Är så arg!!! Men det går väl över, som med allt annat...

Idag har jag iaf varit och fyllt i tatueringen, kolla in i bloggen om ni vill se (eller på fb för er som har mig där) www.baylake.eu/mammamu Det blev hundra gånger bättre nu! Yey! (En sak jag är glad över iaf )

Kul med viktnedgången 1975!! Stort grattis till det.

Hallonbladte stärker livmodern så att den får lättare att dra ihop sig efter förlossningen. Svartvinbladste däremot KAN vara ett hjälpmedel

Life sucks and then you die
  • Mirix

Aj då snygging, har det hänt nått eller e det klassikern PMS?

• Marina

1975 dina bilder är säkert för stora, vad har du för kamera? Vår systemkameras bilder måst jag redigera om och förminska lite annars går dom inte på familjeliv...

1975 Ingen fara med Isa, Andreas tog det och vi var ju super nöjda med honom när han skola in Liam så det blir bra..Isa gillar killar så det passa ju fint hihi..

Disan va skoj ska kolla in den...Varför bajs kväll??

Lilla T grattis till Idun

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Disan

1975: Tror också att de är för stora. Minska dem procentuellt, det är lättast

Anledningen till min bitterhet är killar! Chris vägrar hjälpa till, andra bråkar. SUCK. Blir trött ibland bara. Man får hitta nya vägar att gå och sedan lägga skiten bakom sig {#lang_emotions_tongue_out}

Life sucks and then you die
  • Annelie E

Jessie: Jag gick över tiden med ettan (men han föddes utifrån våra beräkningar på rätt dag), tvåan gick jag också över tiden med två veckor, han tror jag också kom på utsatt tid enligt våran beräkning, man har ju inte riktigt koll med andra...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • BackinBlack

God morgon!

Kikar in en snabbis.

Jessie: Jag gick över tiden fyra dagar med första barnet och födde tvåan en dag innan BF (som tur är, annars hade vi ingen barnvakt).

Lilla T: Vi har haft samma diskussioner här hemma. Första året fick Uma ingenting rosa, sedan gav släkten henne mycket "tjejiga" saker och nu önskar hon sig själv det och det måste hon få göra. Till vår gemensamma bekanta har Uma önskat sig ett "prinsessa-spel". Vet inte vad hon menar... men ok. Samtidigt leker hon Star Wars på dagis och hemma, så det är blandat.

flingan och Lilla T: Sköt om er så mycket ni bara kan med era graviditetsåkommor. Inte lätt.

Nu ska jag se över tvätten och inköpslistan till mataffären. När barnen har lämnats idag ska jag baka i massor till kalasen i helgen. Jobbsökeriet rullar på utan resultat, fick erbjudande om 50% tjänst i Veddesta igår när intervjun egentligen skulle gälla en heltidstjänst i stan. Suck. Och hon med femman har nu backat och vill inte byta, för hennes barns skull. Så kan det gå. Tillbaka på ruta ett. Så nu är mitt största fokus på kalasen i helgen, resten kan jag ta tag i mera nästa vecka.

Ha en underbar, solig dag allihopa. De har lovat åtminstone fyra plusgrader så jag hoppas vi får se mer barmark nu.

• flingansnö

Godmorgon! 

Idag SKA bli en bättre dag!! Det bara måste det!! Jag hade en pissig morgon, men sedan har det ljusnat lite, skjutsade Mange till sumpan efetr att vi lämnat G på fsk och köpte mig där en juice, en macka och en stor latte, körde sedan hem i lungt tempo och sippade på min latte! Solen skiner, jag ska öppna upp balkongdörren och sätta på rba musik så blir nog detta en bättre dag, tror ni inte? 
    Utteröga: knäppt att de erbjöd bara 50%. Trist att det inte ger ngt restultat... hoppas att det löser sig! 
    Disan: Äh, karlar är karlar, det är bara att inse.... Kämpa på gumman, låt dem inte trampa på dig!! 
  • Lilla

Utteröga: Idun leker också både så kallade "pojklekar" och "flicklekar" och hon lekr lika mycket med både pojkar och flickor på förskolan. Trist att det går så trögt med jobbet och ny bostad...

Flingan: hoppas resten av din dag blir bra!

Vi har tagit det lugnt här på morgonen. Det var skönt att kunna lämna I ute på gården direkt så slapp hon stå i hallen och vänta medan de andra barnen klär på sig. Hon kastade sig direkt in i stjärtlappsåkning. Jag ska vila lite och sen dra till jobbet. Jobbar till 19.30 i kväll så börjar lite senare.

• 1975

Marina- vad bra jag hade sån ångest i söndags kväll över detta.

Mirix- Jag försöker att komma iväg till friskis två ggr i veckan för att huden ska hänga med viktnedgången och det verkar funka!! Det lilla som hänger stör mig inte alls än. Men vi får väl se när det e klart. I dag har jag kommit undert 100kg JIPPI!!! det var mitt mål innan jag åkte till thailand, men då verkade jag ha stannat på 102 kg och stod still där ganska länge,. Men nu verkar det ha satt igång igen kul!!.
    Men det e bara bra att stanna så att det inte går för fort för då garanterar jag att huden skulle hänga bra mkt mer.

Svar på tråden Järfällatråden 8