• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • flingansnö

God morgon, Eller vad man säger när det snöar när man vaknar..... Karro jag får lita på dig nu, om det kommer mer snö så ringer jag och skriker i din telefon ok??!

Madde: Välkommen!! Kul med nytt folk! Jag ska också vara mammaledig i höst är tanken, känns som att vi börjar bli några stycken i tråden nu!   Ang fsk i centrum så hålelr jagmed marina, och vill varna för den so ligger precis vid föreingssparbanken, minns inte vad den heter justnu, men på deras gård brukar uteliggare hålla till på nätterna och de brukar hitta allt från bajs, (från människor) till flaskor och sprutor på gården efter helgerna.

Vart i jakan bor ni? Jag bor uppe på söderhöjden med min man ocvh vår grabb som är tre år, och snart en till liten.

• BackinBlack

Borde inte vara härinne, men ok... jag skulle "bara" kolla några saker. Har fullt upp idag med städning och fix. Uma har dessutom bestämt sig för att överge pottan som vi köpte för tre månader sedan och går nu på toaletten så jag måste iväg och köpa en pall.

Välkommen Madde!

Hoppas att du mår bättre idag Elin och grattis till besiktningen. Vi fick en anmärkning på någon pyttelampa som hade gått någonstans där bak, men det var allt.

Nä, nu ska jag rullar chokladbollar! Tjingeling!

• Lindasnutt

hej hej alla mammor! jag skulle också vilja bli tillagd i tråden, om ok =) är mamma till en Lia född nov 09.... Ska flytta till skälby i april, bor just nu i hässelby villastad.

Nån som vet något om det finns dags aktiviteter eller vad det kallas i området? kan inte så mycket om vad som erbjuds till föräldralediga/små barn...

mvh Linda

• Marina

Välkommen Lindasnuff

Det finns öppna förskolor i kyrkorna, Mariakyrkan Jakobsberg Viksjökyrka och barkarbykyrka, även kommunen har ibland, då söker du på öppnaförskolor på järfälla kommun och då för din del i Skälby...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Linda: Välkommen! Har inga andra tips än Marina kommed här ovan.

Jag somnade igen nu på morgonen.... sov i två timmar... men det var rätt skönt förutom på slutet när jag drömde världens skummaste dröm.... då är det rätt skönt att vakna.  Jag mår iallafall bättre i magen nu, fortfarande inte helt bra, men klart bättre, och förkylningen verkar har gått över i princip lika fort som den kom!

Vad ska jag hitta på nu då som inte tar av mina nya krafter.... äta lite youghurt kanske?  

( ja jag har trååååååkigt!!)

• Mirix

Hej madde och Linda! Är oxå aktiv i tråden! Hoppas ni vill stanna, börjar lessna på allt hejande tilasom ändå inte fastnar.,.,  

Jaja, får väll be om ursäkt för min pessimism men har haft massa att göra till skolan den här veckan (praktik på Neptuniskolan!) och ligger efter i allt. ALLT. Här hemma ser ut som Kom o Hjälp och jag skulle önska att jag slutade straffa mig själv med att äta och att jag hade en fru som var lite mer som nån av de där mammorna i Familjen Anorlunda (minus barn-besattheten, men fan vad de kan städa och fixa!) och att nån var villig att ta emot pengar för att skriva alla mina uppsattser och läste all kurslitteratur. O gärna lite antidepressiva, skulle behövas för alla spöken om lurar i mitt huvud. Och om jag får önska så här på slutet: SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA RÖSTA INTE PÅ MANBOY IMORGON!!!

• Mirix

Nu blev du kanske lite rädd för mig Linda men jag e inte så farligsm jag ser ut. Eller ser ut.. skriver. Jag e inte direkt någon skräckinjagande människa. FLera lärare trode jag var prao de här veckorna.. iaf. Mjag läste att ni ska flytta till lägenhet i Skäby. Det finns ju inte direkt så många, typ bara de som vi bor i!

• flingansnö

Mirjam: Varför får vi inte rösta på manboy???!!

• Lindasnutt

tack för alla bra förslag =)

Kul att man får hänga på... jag stannar gärna kvar i tråden.... skulle vara kul att lära känna lite nytt folk här ute också...  och du låter lite farlig mirix men jag tror jag klara de ;)

ja de e bostadsrättslägenhet som ser ut som radhus, var bor du?

Svar på tråden Järfällatråden 8