• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • evani

haha nu tänker jag rösta på den bara för att retas {#lang_emotions_wink}

Linnéa föddes 090127
  • Lilla

Välkomna Madde och Linda! Hoppas ni ska trivas i tråden!

Tack för väderleksrapporten Stora syster!

"Manboy, manboy, you can call me manboy" *trallar för att reta Mirix lite* Jag har inte lyssnat nåt allvarligare på den. Vad är det med den som du stör dig på?

Jag är så glad att det är fredag och att jag snart får åka hem från jobbet och vara ledig hela helgen! Trött, men glad. Denna vecka har varit intensiv och mycket omväxlande, skoj! Lyssnar just nu på Musikskolans lever som sjunger och spelar så fint i Caféet som ligger precis utanför biblioteket. Just nu är det en Eric Clapton-låt, men det har varit Björn Afzelius, Beatles, Cornelis Vreesvik, Michael Jackson m.m. också. (hm, bara sånger kända från manliga artister, vad är detta? )

• Lindasnutt

Lilla T: Tack...

Roligt, vi kommer flytta till ett nybyggt område. Hedebyslingan heter de... vet inte om de säger dig något...

• BackinBlack

Kikar in efter att ha haft en speedad dag. Jag har gjort närmare 100 chokladbollar, varit till Veddesta (igen) och shoppat fotpall och lite annat. Sedan har jag skurat badrum, städat och gått igenom Umas rum, dammtorkat, dammsugit och svabbat golv. Och haft korsdrag i det fina vädret.

Välkommen hit Linda! Öppna förskolan ligger på Skälbyvägen, vid Barsbro Torg och tider finns på kommunens hemsida som sagt. Kyrkis är i Järfälla kyrka, lite längre bit bort men där får man ta med syskon också.

flingan: Vilka brallor!

mirix: Jag vet inte varför du inte vill att man röstar på Manboy, men i den här familjen har vi bara tyckt att bidraget har varit pinsamt - både musikmässigt och framförandet. Medioker sångare som tittat för mycket på herr Jackson och dessutom lite Flashdance. Puäh! Fast jag ska inte titta på sådana där program, jag har slutat nu...

Nu ska jag in och flukta på MeandI-kläder. Trots att jag inte borde...

• flingansnö

Hej hopp!

Hemkommen från fikastund med svärisarna... puh!! De är verkligen för mycket, men har man bilen på verkstan och är gräsänka för en kväll så är man!

evani: Ledsen om jag var lite disträ...

LillaT: Vad härligt att du är så glad!

Utteröga: Visst är de snygga!!?? Jag får med våld hålla mig borta från meandis kläder, jag har bara verkligen inte råd...

och ang Manboy, I like it!! Fast om jag mot förmodan röstar så blir det på en tjej!

• evani
    flingansnö skrev 2010-03-12 16:35:12 följande:
    evani: Ledsen om jag var lite disträ...
    ingen fara... jag kom ju o "våldgästade" men ville bara säga hej i alla fall. Kul o se dig, vilken fin mage du har, avundsjuk ;)

Hoppas alla andra får en bra helg, kramisar E
    Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

evani: Det var kul att du kom och sa hej! Och Ja, magen har blivit riktigt fin! Om det inte vore för all annan skit man får på sig som gravid så skulle jag älska att vara gravid.

• annhan

Hej alla!

kikar in en snabbis medan barnen roar sig själva och leker. Snart är det väl projekt nattning som gäller.. Vad ska ni göra ikväll/i helgen?

Kul med fler nya i denna tråd! Vi flyttar till Viksjö i maj/juni, men jag tänkte börja "våldgästa" er i tråden redan nu..

Lindasnutt: Husen i området dit ni ska flytta är jättefina! Vi har tittat på området i vår bostadsjakt. Ni kommer säkert att trivas!

Tränar någon på SATS i Jakan? Jag har gymkort på SATS här i Märsta där vi bor nu, och det kan jag använda även i Jakan..

Vi har en privat visning av vårt br-parhus nu i helgen. Håll gärna en tumme att paret som ska titta slår till direkt.. Vore skönt att ha bostadsförsäljningen avklarad och bara fokusera på flytten! Här bor vi nu, ifall någon är nyfiken: www.hemnet.se/beskrivning/613937

Kram på er alla, ha en trevlig fredagkväll!

/Anna

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • flingansnö

Anna: Här hemma ska vi ha en lugn helg, eller dvs jag ska ha det, åker till kungsängen och lämnar G hos farmor och farfar i morgon och så får han sova där. Sen ska jag vara hemma och ha tråkigt och sova.... Mange ska jobba hela helgen.... Men ikväll är han ute och festar med en kollega från den statsanställdavärlden... de ska tydligen dricka öl och spy galla över den världen....

Och ni får städa och fixa antar jag inför visningen? Ska titta in på bilderna

Svar på tråden Järfällatråden 8