• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • flingansnö

Madde: Det finns två lekland i bromma, ett vid flygplatsen som tydligen inte är nå bra, och så ett vid Willys tror jag det är, som är bra, elleriallafall helt ok, fast på helgerna är det för myceket folk. I Veddesta finns ett lekland, och jag har aldrig varit där, men har i prinicp bara hört negativt om det. 

Ang lägenhten så kan ni säkert byta den så småningom, vi bytte vår trea på husargränd mot en stor tvåa i viksjö, där vi bodde tills vi köpte denna lägenhet där vi bor nu. 
    Jag är sjukskriven just nu, pga min hemsla foglossning. Har sedan augusti jobbat som typ fsklärare på en förskola men trivdes inte så bra, så efter mammaledigheten kommer jag att gå tillbaka till mitt gamla jobb som gymnasielärare här i jakan. Vad jobbar du med? 
  • Marina

Flingan ja det är super, fast jag har ju jobbat en del redan, men det bästa är att nu kan vi jobba utan pyssla mellan mig och Jonny och det absolut BÄSTA är att jag lämnar mitt hus sist och kommer först och under tiden är INGEN hemma och skitar ner {#lang_emotions_sealed}.. Så trött på att lämna ett okej hus och oftast komma hem till kaos....

Madde just nu jobbar jag som löneadministratör för Bauhaus, hoppa in extra där (min systers jobb) när jag var föräldraledig som löneassistent, men sen sluta min syster och en annan blev gravid med trillingar så då fick dom lite kaos =) och jag fick då halvtids vikariat till mamman kommer tillbaka..

Jag flytta nämligen ifrån mitt jobb i Malmö och har varit föräldraledig sen dess och inte hunnit skaffa nytt, jobbar igentligen som barnskötare med autistiska barn i träningsskola...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Flingan vi va vid det som ligger mellan Willys och K-rauta och det var super litet då är Veddesta MKT bättre...

Jag gillar Veddesta fast där är för mkt snorungar som härjar utan regler eller föräldrar som bryr sig...

Stora syster tack för tipset (samma tips fick jag av din syster på Fb haha)

• flingansnö
    Marina skrev 2010-03-15 08:28:30 följande:
    Flingan vi va vid det som ligger mellan Willys och K-rauta och det var super litet då är Veddesta MKT bättre... Jag gillar Veddesta fast där är för mkt snorungar som härjar utan regler eller föräldrar som bryr sig... Stora syster tack för tipset (samma tips fick jag av din syster på Fb haha)
    Marina: Det är där vi har varit. Jag tycker det var bra, men som sagt på vardagar, på helgen är det för mycket folk, Gustav gillade rutchkanorna jättemycket och så var det så bra att han kunde leka själv ovh våga utforska för vi kunde sitta i fiket och han såg oss hela tiden, och vi såg honom. Det gillade jag. 
  • Marina

Flingan det kan jag hålla med om, jag är glad vi aaltid åker sent på eftermiddagen typ 14.30-17 ibland 18 för då går dom flesta och vi får det lugnt =)  Jag hade absolut kunna va där med pojkarna men för Isa va där ingenting.. Och det superstora rutchbanan är ju livsfarlig för dom små men det fatta inte Liam så han skulle ju åka den men då fick Jonny åka med han..Tycker den var lite väl hög och stuprak för 2-3 åringar...

• flingansnö

Marina: Ja, det håller jag med om, Vi höll G borta från den.... 

• Madde2010

Jobbigt med foglossning, hade också en del foglossning och speciellt ont i ryggen då min mage blev så otroligt stor i jämförelse med kroppen. Det var inte få kommentarer jag fick om att det kanske var tvillingar i magen. Som tur var hade vi ett vilorum på jobbet och det hände att jag åtminstone en gång per dag gick ner dit och vilade i 30 min. Det var skönt, vet inte hur jag skulle stått ut annars. Jag är jurist och är just nu mammaledig från min notarietjänstgöring på förvaltningsrätten. Får se när jag går tillbaka nu när jag är sugen på en till bebbe men är inte säker på hur snabbt man kan bli gravid igen. Funderar på det där med att byta ut lgh i vart fall tillfälligt tills vi köper, men drar mig för flyttning, att behöva packa o så är tufft...Ska testa leklandet i weddesta och ta med brorsonen hit.

• Marina
    flingansnö skrev 2010-03-15 08:47:20 följande:
    Marina: Ja, det håller jag med om, Vi höll G borta från den.... 

Tyvärr inte så lätt när man har en 8 åring som åker och en 2 åring som "tror" han är en 8 åring {#lang_emotions_laughing}
  • BackinBlack

God morgon!

Kikar in och försöker läsa ikapp. Solen lyser och jag är relativt pigg. Fast jag har en röst som jag håller på att tappa sedan i fre kväll. Vi har haft en fullspäckad kalashelg, men Uma är nöjd så det är toppen.

Nu sitter jag och försöker få tag i någon som vill hjälpa mig eftersom jag har lyckats klippa av telefonsladdar så vi har ingen fast telefon. {#lang_emotions_embarassed} Och nu sa Telia att jag har plats 47 i kön och ska vänta 44 minuter. Inte. Ska leta efter en elfirma utan lång telefonkö istället.

Måste iväg och handla lite, köpa blommor till min stackars mor som jag hunsade runt och som hjälpte till på kalaset igår. Och slå in lite paket till Uma eftersom hennes egentliga fyraårsdag infaller imorgon. Så nu ska jag nog logga ut igen.

Har förresten ledsnat på Facebook alldeles för jag kommer inte åt min egen profil. Skitsystem. Tjingeling!

• flingansnö
    Marina skrev 2010-03-15 09:29:07 följande:
      Tyvärr inte så lätt när man har en 8 åring som åker och en 2 åring som "tror" han är en 8 åring
    Ja, det är klart att det blir probelm då! He he he lilla coola Liam!  
Svar på tråden Järfällatråden 8