• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • evani

Tack flingan, jag får väl önska dig detsamma {#lang_emotions_smile}

Linnéa föddes 090127
  • Marina

Hej hej nyss hemkomna från systersonens födelsedags kalas =)... Jättetrevligt och våra barn var super, helt otroligt för Liam har inte sovit middag idag =O, han vägra somna men han har varit pigg och glad hela dagen..Isa likaså trots extrem trötthet efter natten..Nu sover Liam som en stock men Isa är lite övertrött och därav lite bråkig...

Ohhh nu har det varit tyst nån minut, tror nog hon däcka nu =). Måtte hon bara sova inatt...

Jag har hört att även Jakobsbergs bion också har barnvagnsbio...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Jaha, först här igen då!! :)

Fick stanna kvar till nio igår kväll på jobbet, skulle gått hem halv fyra... Lite trött i fötterna fortfarande, man e ju inte van vid långpass numera.. Får väl passa på att njuta av min jobbhelg, snart jobbar jag bara vardagar och då blir det dagpass. Kul med lite omväxling, men dagarna e ju sjukt slitiga...

Fått sova nåt inatt Marina? Ni andra? (undrar om det varit babyfullmåne eller nåt eftersom så många små hade svårt att sova... )

Ikväll ska jag bara sitta ner och återigen rita en ny kökslösning, så fort en e klar inser mman att det fattades nåt ocj så måste allt ritas om. Men det e ju ganska kul, hjärngympa på hög nivå...

• Marina

Tora syster inatt var det Liams tur =(..Fast han har inte varit vaken som dom andra, han har vaknat och skrikit ca 15 ggr, så lite sömn inatt med men men man ska inte klaga..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • annhan

Jessi: Hoppas bebis tittar ut snart! Idag vore väl en alldeles perfekt dag att födas på, vårigt och solsken.

1975: Grattis till tvåsiffrigt! Jättebra kämpat.

Stora syster: Viktor sov som en kratta inatt. Vände och vred sig, orolig sömn, gnäll.. Jag sov också rätt kasst.. men men.. Zzz...  Kul med dina köksbestyr! Vet inte om du skrivit det i tråden innan, men vilka luckor ska ni välja?

Vad tyckte ni om vinnarlåten på gårdagens mello? Jag tyckte att hon var duktig, men hade hellre sett Salem vinna..

Nu blir det städning, sedan flyr vi hemmet för visningen i eftermiddag.. hoppas det ska gå bra.

Önskar alla en jättehärlig söndag!!

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • Lilla

annhan: lycka till med visningen! Jag gillade vinnarlåten. Tyckte också att Jessica Andersson var bra.

Här blir det strax släktkalas för nyblivna 3-åringen. Min mamma kom igår kväll och snart kommer kusinerna hit. Makens föräldrar är jättesnuviga så de kommer tyvärr inte. Maken och Idun har gjort en jättefin rosa marsipantårta med rosor, hjärtan och en älg på!

Flingan och evani: hoppas ni slipper citodon idag...

Stora syster: oj, vad länge du fick jobba över... Var någon av personalen sjuk?

• Disan

Här gick visningen inget bra. Kom bara två stycken. Men båda verkade vilja lägga bud sedan iaf. Ännu en visning i morgon och sedan söndag nästa vecka. Fast just nu känns det trist...

Life sucks and then you die
  • Mirix

ähh det räcker med två Anna! Och om debrjar buda så vnta inte till nästa söndag, då e risken att nån hoppar av och det kan bli ännu värre!.

FEL LÅT VANN!!!! Men det gör mig inte så mkt, jag röstade ju inte äns.

Stakare som ha sjuka barn och såna som inte sover! Oh ni som har ont! Är citodon receptbelagt? Här hemma har vi e gulsnorig unge med röda kinder, guckigt öga men som är jätte pigg efter 2h sömn på dagen.

• evani

Japp mirix Citodon är receptbelagt.

Linnéa föddes 090127
  • Lilla

Disan: vad trist med visningen... men som Mirix säger, det räcker med två som bjuder. Hur funkar det nu? Är det du som ringer dem och frågar om de vill bjuda eller är det en mäklare?

Här är vi glada och trötta efter en skojig dag med släkt på besök. När alla andra gick ut i solen ett par timmar stannade jag inne och vilade. Sov en halvtimme, satt lite vid datorn och lyssnade på ljudbok (jag är på Twilight 2). Sen blev det lite mellis innan gänget (kusinerna) åkte hem till Västerås (mormor åkte redan vid 1-tiden till Dalarna, men hon kom ju till oss redan igår). När de farit spelade vi det nya spelet som Idun fick i 3-årspresent. Skoj! Det är ett slags fyra i rad med djur. Nu har vi precis ätit pannkakor med jordgubbssylt. Jag sitter nere i köket och lyssnar till diskmaskinens rofyllda dunkande och de andra två är uppe i Iduns rum och läser "Nicke nyfiken".

Svar på tråden Järfällatråden 8