• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • evani

Nea har fortfarande feber 39 grader sist jag kollade men har varit rätt pigg idag ändå. Fick ipren av mig nu ikväll, och jisses... nu har hon mundiarre o babblar som en tok i sängen ( det är tänkt att hon ska sova) o sjunger o lallar, man har svårt att hålla sig för skratt {#lang_emotions_laughing}, kallekallekallekalle, ingen vet vem kalle är men det låter skoj!!!!
    Jaja hon är ju glad i alla fall trots febern så det är rätt ok att vara hemme i morogn med henne. tokungen :)

Linnéa föddes 090127
  • Lilla

evani: "Kalle Anka satt på en planka och ropade så här", kanske? Stackars Nea som har feber...

• Marina

Disan vi hade det ju så med fyran, var ju riktiga skittider då, men vi sa tillslut när det bara var en som ville ha, att han fick ge vårt pris och det gick han med på annars hade vi chansat på ytterligare visningar..Så ge inte upp kan ju va så att du säger 1,6 och den går med på det...Håller tummarna för dig...

Själv tror jag att jag fått magkatarr, har haft sjukt ont i magen i två dagar och det är sån jobbig brännande som kommer var femte minut eller nått..Ingen aning men jobbigt är det...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Madde2010
    flingansnö skrev 2010-03-12 07:29:01 följande:
    God morgon, Eller vad man säger när det snöar när man vaknar..... Karro jag får lita på dig nu, om det kommer mer snö så ringer jag och skriker i din telefon ok??! Madde: Välkommen!! Kul med nytt folk! Jag ska också vara mammaledig i höst är tanken, känns som att vi börjar bli några stycken i tråden nu!   Ang fsk i centrum så hålelr jagmed marina, och vill varna för den so ligger precis vid föreingssparbanken, minns inte vad den heter justnu, men på deras gård brukar uteliggare hålla till på nätterna och de brukar hitta allt från bajs, (från människor) till flaskor och sprutor på gården efter helgerna. Vart i jakan bor ni? Jag bor uppe på söderhöjden med min man ocvh vår grabb som är tre år, och snart en till liten.
    Hej alla!!! Tack för det varma välkomnandet :). Har inte varit inne på FL nu på några dagar och tänk att jag var så nära på att missa alla tips. Tack Marina för tipset, ska kolla upp speciellt mjölnaren och tänk att jag skulle välja den här fsk som du Elin skriver om. Om det är den som ligger vid föreningssparbanken så heter den allmogens förskola. Vilken tur....puhhh....alltså man har ju ingen aning om fsk och när man väl får sitt första barn börjar man tänka efter. Vidrigt med allt som de hittar på gården fast det är inte helt otänkbart med tanke på hur många alkisar och knarkare man ser bara när man tar en promenad i centrala jakobsberg. Jag bor på Husargränd, väldigt nära Aspnässkolan, med min man och lille pojken. Vi bor i hyresrätt men planerar att köpa något, har bara inte bestämt exakt vad eller var. Kul att ni ska få ett tillskott snart. Min är ju bara 4 månader snart men vi försöker nu skaffa en till...undrar om det är möjligt haha...men jag tycker det är så otroligt underbart med bebisar :).
  • flingansnö

Godmorgon allihopa! 

Här har vi haft en toppenhelg! Eller iallfall jag! Mange var bakis i lördags och jobbade hela söndagen, men jag åkte med G till farmor och farfar i lördags och så kom de hem med honom igår eftermiddag. Igår, efter en natt utan barn i sängen då jag sov som en prinsessa mådde jag faktistk riktigt bra och på förmiddagen orkade jag både diska, och lägga i tvättmaskinen innan jag sov ett par timmar. Vid fem kom de med G som då hade somnat i bilen, vi trodde att han skulle vakna efter ett par timmar men NEJ han sov oavbrutet hela natten, vaknade av våra väckarklockor vid halv sex och var som ett solsken! Sen upptäckte han drömmarnas trädgård på barnkanalen och skrattade jättemycket, och sen, när vi sa att han skulle få åka buss till fsk då studsade han iväg till badrummet för tvätt och tandborstning! Tipp topp!!  
    LillaT: Vad härligt det låter med kalas! Ochv ad bra att du passade på att sova! Vila måste vi göra nu! Spelet Idun fick låter skoj, vet du var man kan köpa det? Vi behöver lite nya spel till G han har ju inte varit så intresserad flrut men nu älskar han att spela spel!  
    Evani: Men lillskruttan som har feber... stackarn.... men skönt ändå att hon är pigg och glad iallafall! 
    Marina: Ush!! Det låter inte bra med magen, det borde du kanske kolla upp? 
    Madde: Ja härinne skriver vi rätt mycket, så man behöver komma in ganska ofta för att hålla koll. FÖrut kudne man inte vara borta en dag utan att få läsa typ 5 sidor ikapp! Men numera jobbar rätt många så det blir inte lika intensivt På Husargränd bodde jag och min man förut, vi flyttade när vi vi väntade G. Vilket nr bor ni på? Vi bodde på 7:e våningen i 1:an. 
    Nu ska jag noig äta lite frukost  
  • Marina

Godmorgon på er..Ja Flingan försvinner det inte så får man väl göra det..Härlig helg, trots pappa jobbat har vi hunnit med en del roliga saker. I lördags var vi på födelsedagskalas hos Alvin 5 år, jättetrevligt men vid 21 när alla kolla melodifestivalen åkte vi hem, då hade vi två väldigt trötta barn och jag ville inte natta där eftersom Jonny skulle jobba så riskera att ha två vakna barn sen det pallar jag inte...Och jag är ju inte särskilt intresserad av melodifestivlen så det gjorde inte så mkt =)..

Söndagen tänkte vi åka till lekland i Bromma ett som vi hört ska vara toppen =) Men tydligen finns det två i Bromma haha och vi åkte till fel..Jättelitet och inte nånting för Isa men pojkarna hade skoj...

Idag är jag hemma för inskolning men imorgon börjar jag jobba =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Marina: Trist att det blev fel lekland  Hur känns det att börja jobba då? (ha ha hah, dum fråga jag vet men liksom lite obligatorisk!

• Stora syster

Marina, testa Omeprazol för magen. Hoppas det går över.

Nä, nu ska jag försöka röja lite innan jag ska lämna ungarna, sen hem o dammsuga innan naprapaten. Hoppas solen håller i sig så man får lite sol på sig när man går ut idag!! Nackdelen md solen e att allt skit syns inne... så nu finns ingen återvändo!

• Madde2010

Godmorgon!!! Jag ska hålla mig uppdaterad här på FL, tycker att det är kul att logga in varje dag men på helgerna har man alltid så mkt inplanerat. Först åka till mina föräldrar och sen till svärföräldrarna. De kan inte låta bli att sakna William hela tiden :). Vi bor på Husargränd 15 första våningen. Inte det bästa läget att bo på första våningen när vi har en tonåring ovanför oss som spelar musik hela tiden....men det var det bästa vi fick på makens kötid på 5 år i Stockholm. Fast jag gillar jakan, det är kul att bo nära centrum och jag älskar att shoppa. Visste inte att det fanns lekland i bromma, kanske tar mig dit såsomingom. Jag har hört att det finns ett lekpalats här. Funderar på att ta hit min treårige brorson för att gå dit. Är det kul för barnen där? Vad jobbar ni med?

Svar på tråden Järfällatråden 8