• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • evani

börjar misstänka att Nea  har tredagarsfeber, för hon har fortfarande feber 38,5-39 inga andra symtom mer än snuva o hosta som hon hade redan innan hon blev sjuk men hon är ju PIGG... nästan lika busig som vanligt, o inte alls som om hon hade feber... återstår att se om hon får utslag eller inte.

Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

Ja, vi kan ju alltid hoppas för Jessies skull!! Inte kul att behöva gå över tiden!

Linda: Ja... och då har vi ändå lugnat ner oss massor!   Vi träffas en del privat också, dels har vi träffar som vi planerar i tråden, det brukar vara knytis och jättetrevligt, sist var vi hos mig.  Men sen är det ju så att beroende på vilka liv vi lever och vilka vi klickar mest med så umgås man ju mer med dem, man kanske messar och går och fikar utan att ta det i tråden först, några umgås hela familjer och några har till och med varit på semester tillsammans.  Det som är så skönt är att tråden är skönt kravlös, ja iblnand blir det lite skitsnack men det blir det väl alltid med många tjejer på ett och samma ställe ( ja jag vet.... könssterotypt som fan....)

• Stora syster

Ja Evani, isf så e  hon ju säkertb frisk idag, så var det iaf när Nilo väl fick prickarna!

Lindasnutt, det e rätt många här som hänger "privat", eller typ fikar o hittar på grejer, inte alla som går ihop med alla, precis som vanliga livet!! hahah!! Jag kom just på att jag började hänga i tråden för nästan två år sen! Herreguuuud!!

Idag måste jag verkligen köpa presenter till Loke, men e  verkl inte sugen alls. Det kanske tar sig när man kommit igång lite, nu e jag mest seg...

Satt med de j-a köksritningarna till sent igår, bara själva köket går på hundratusen, då e  inte golv eller armaturer inräknade... Och sen ska det ju till massa material till nya väggar, färg o allt skit byggarna behöver. Samt arbetskostnaderna... Undrar om vi verkligen kommer ha råd... Jaja, man lever väl (?) bara en gång, så...

• flingansnö

Stora syster: OJ vad dyrt..... ÄR det för att ni tar bort väggar och verkligen gör om allt?

• Stora syster

Nej Flingan,det är för att vi ska köpa nya vitvaror bla... Och en stor bänkskiva, som jag inte ens vet vartifrån jag ska beställa än... Får väl vänta tills offerten på totalsumma från byggföretaget kommer så vi kan slå ihop allt...

• Jessilicious

Tänkte höra om det någon här som vet nått om hinnsvepning? Hur effektivt är det egentligen?

• Jessilicious

Nej ingen bebis ännu :( 

Kanske inte blir igångsättning fören om 2 veckor.. orkar inte vänta så länge, det är ju som 5 år.. MINST!
  • flingansnö

Jessie: Jag vet inte mer om hinnsvepning än det jag läst sporadiskt här på FL. Gud vad jobbigt om du måste gå över sååååå länge!! Stackars dig!! Lider verkligen med dig.

syster: Ok, då förstår jag. Jag avundas dig inte nu, men sen när det är klart, dp kmmer jag att göra det....

Jag har varit på akupunktur nu och det känns verkligen bra efteråt. Jag mår så mycket bättre! Idag fick jag i övre delen av ryggen också, och det hade i princip omedelbar effekt!   Nu ska jag äta lite avocado till lunch (min senaste craving) och sedan vila innan det är dags att ta bussen och hämta lilla G.

• BackinBlack

Kikar in som hastigast och håller tummarna för dig Jessie!

Stora syster: Vilken härlig nota. Men vad fint det kommer att bli sen.

Själv ska jag ila ned och hämta barn närsomhelst. Dricker kaffe för det behöver jag. Skulle in på rekryteringsträff med en massa bemanningsföretag, men fick rethosta som gjorde att jag fick gå av i Karlberg och rösten sviker så jag kände att det inte var värt det.
    Irrade runt på stan i två timmar och kom hem med kläder att slå in till Uma. Nu har jag diskat, slagit in paket, sökt sju jobb och bestämt mig för att INTE göra köttfärslimpa till middag. Jag tar barnen med förbi närbutiken och köper pommes och korv eller något annat enkelt. Annars är jag ihjälstressad innan paketöppningen. För idag är det ju Umas riktiga födelsedag.

Ses här imorgon eller något.
    Kram

• flingansnö

Utteröga: Bra att du faktiskt prioriterar!!! Du måste andas också!!! Hoppas att det blir en rolig paketöppning!

Svar på tråden Järfällatråden 8