• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Stora syster

Har inte kommit längre än till soptunnan idag, har ff pyamasbyxor på... Så det känns som att du varit hurtig idag LillaT!

e helt slut, la mig innan tio igår o sov som en stock till åtta imorse, men känner mig som att jag varit o festat ett par nätter... Kommer nog inte längre än såhär idag, har iaf fixat räkningarna, o faktiskt budgeterat lite inför nästa år, ska spara some n galning o så får mna väl se om det finns chans att dra iväg nånstans om typ tre månader...

• Lilla

stora syster: känns bra att någon kan se mig som hurtig. Skönt att du fick sova länge i natt, men det låter som att du behöver vila ännu mer. Sköt om dig! Och lycka till med sparandet till resa!

• Marina

Här är en till i pyjamas =) Men har tvättat massor, nu har jag en massa ren tvätt som ska in i vår garderob där uppe =( Men så långt kommer jag aldrig...

Ikväll blir det Tacos lite mys och Harry Potter =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Marina: gott med tacos! Jag ska precis sätta igång att laga en potatisgratäng.

• flingansnö

Hej på er!

Vi är på landet, halkade oss fram i sakta mak på E4 i förmiddags.... det var lite läskigt faktiskt.... MEn vi kom fram i tid och har ätit ett jättegott julbord som mamma hade gjort. Syrran är här och är dryg som vanligt, och jag får påminna mig hela tiden om att jag dragit ett streck över det som varit.... men det är svårt.... men jag vet ju att den enda som mår dåligt över att jag är arg på henne är jag....

MArina: Stackars stackars dig.... önskar att jag kunde ge dig ngt mirakelpuder eller ngt som du kunde pudra över barnen så sov de sedan hela natten!

Karro: He he he roligt med lever!

LillaT: Hurtigt med prommis! Jag önskar att jag kunde promma också, men foglossningen är riktigt jobbig nu

Nu ska vi strax dricka glögg och fika och ikväll blir det bastu!

Kram på er!

• flingansnö

Just ja, granen är av plast, svärmor är allergisk så vi måste ha plast, och då tyckte jag att man lika gärna kan ha en vit, jag menar alla ser ju iallafalkl att det är plast...

tack för era kommentarer! Vi får se hur vi gör nästa år, om vi tar den stora gröna plasthistorien eller om vi tar den här lilla vita även nästa år, den har ju den klara fördelen att den är lite ball och att den är liten.

• Disan

flingan: Så klart att ni skall behålla er vita gran! Spelar väl ingen roll vad andra tycker, man märkte ju på dig att DU var nöjd och tyckte om den

Life sucks and then you die
  • Stora syster

Oj LillaT, vi orkar inte laga nånting idag, blev laxmacka o lite annat gott från alla rester. Tur att man har barn som äter allt...

Elin, om jag var du skulle jag ha den vita granen inne o den gröna på balkongen!

Usch,, jag har verkligen gått in i en juldepression. Jag måste få ha nåt atts e fram emot, nu e julen över som jag fixat inför så länge, så nu känns det så himla tomt! Visst, jobba i all ära, men vad ska man göra med pengarna? Måste ju ha nåt att se fram emot o nåt att kämpa för. Jonta föreslog att jag skulle ha projekt bygga kontor åt honom, men jag vet inte jag;)...

• flingansnö

Disan: hmmm, ja lite besviken är jag faktiskt på den, jag har längtat ända sedan januari när jag köpte den för att få sätta upp den och fixa den... och det blev lite polkagrisvarning på den... kanske ska satsa på en ny ljusslinga nästa år, en som inte är grön.... och kanske lite nya kulor, som inte är röda.... Men jag gillar den, gillar att den är ovanlig och att den liksom gör ett statement att jag inte vill ha julens alla krav på mig, jag vill fira jul på MINA villkor!

• flingansnö

syster: men ett bra projekt kan väl vara att spara till en resa? Man måste ju inte åka till Thailand, det finns ju massor av närmare och billigare ställen, grekland, spanien gran canaria för att bara nämna några.... Och Jonta kan väl fixa sitt kontor själv?!

Svar på tråden Järfällatråden 8