• flingansnö

Järfällatråden 8

Ok, här kommer en ny tråd! Hoppas jag är först nu

gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m47452052.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Evani -
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 060324, Emil 080317, Anton 090603
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Panzermensch - Caroline (-83), Kallhäll - Elvira 051231, Ida 071120, Olivia 090421Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

• Svar på tråden Järfällatråden 8
  • Maraja 80

God fortsättning alla!!

tog ett tag innan jag hitta nya tråden

Här har julen varit bra, vi har farit runt som alltid från den 23 till igår. Jobbigt när bådas föräldrar är skilda...men men sluppit laga mat har vi gjort iaf

Låter som att alla har haft det bra i jul iaf!

Sitter och tar det lite lungt nu ska klä på mig och barnen och åka och shoppa lite med mamma. Måste köpa några julisar till, har inte firat med syrran som varit i England. Sen har jag lite presentkort att göra av med

Karin: drömde att något inredningsprogram varit och gjort om hos er (fråga mig inte varför för ni behöver det verkligen inte) men de gjorde det så dåligt och det var vattenläckor och fuskjobb! Så ni har inte råkat ut för nån läcka eller så? *skratt*
    Tänk att man drömmer så konstigt ibland, var får man allt ifrån?

• Stora syster

hehe, Marina, vårat kök lär bli betydligt dyrare med tanke på att det e väggar som ska bort, nya golv, golvvärme, nya tak, nya fönster o säkert div nya ledningar o rör...O vi har inte ens börjat planera det än...

Kommer ju inte bli nån resa hela familjen iaf, Jonta vill inte åka nånstans. Så jag funtar på om man kan åka en vecka tio dar till andra sidan jorden? Nån som gjort? Hade ju tänkt ta ut föräldrapenning, då hade jag ju fått ledigt, men om inte jonta vill åka så tänker jag in te at med Nilo, o då kan jag inte kanske ta ledigt så länge

• Marina

Bt det spelar ingen roll vad jag gör, Liam har sömnproblem och det är inget man bara lär dom, för då hade han kunnat det nu eftersom han gått igenom metod efter metod.. Och är helt slut om dagarna efter dagis.

Dom säger att om dom lär sig somna själv på kvällen, kan man det på natten men inte han...Och Isa börjar bli precis likadan..André har jag varit exakt likadan mot och han sover hur bra som helst.. Hans problem är snarare att somna.

Isa har ju somnat själv i två månader men nu tokvägrar hon, och så länge Liam har sådana sömnproblem som påverkar han sååå mkt dagtid vill jag inte låta Isa skrika i flera timmar för då blir hans sömn ännu stördare...Det går inte att jämföra med Leo och Noa för dom har inte sömnproblem, i Liams fall har dom ju tom erbjudit oss sömnmedicin men vi vill inte det.. När jag bara hade som du en sovande André och en skrikande Liam då lät jag Liam skrika mer än jg låter Isa...
    Inatt höll Liam på mellan 03.45-05.00 sen somna han och Isa väcktes och höll på till 06.15 sen sov dom båda till 08.30 och det är ju skönt men funkar ju bara om Jonny är ledig annars måste jag ju upp med André..

Syster låter ju mysigt med en sån resa, men varför vill inte Jonta resa?? Vi är lite annorlunda skulle aldrig vilja resa utan min familj, känns inte bra i mitt hjärta..Jag hade nog inte haft roligt för jag oroar mig bara och kan inte slappna av om jag inte har alla barnen med mig, men det är nog mkt för att man inte är van att vara utan dom..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Marina: sover inte Liam på dagis heller? Jag känner en familj som hade liknande problem. De provade sömnmedel och trappade ner det och sedan funkade det bättre. Kanske värt att prova i alla fall? Kram!

Vår enda plan för idag är avklarad: att handla mat.

• Maraja 80

Är så jävla förbannad på mig själv!! V åkte med några kompisar till Kungsberget idag så en kompis ställde sin bil här en liten sportbil och när jag skulle iväg sen så glömde jag att den stog där så jag körde som vanligt som om jag hade hela uppfarten för mig själv och kör in i den! Hur jävla korkad får man vara. Det är ingen buckla varken på hans eller våran men svårt att säga om det är några repor, det var ju ingen jättefart och bilarna är för skitiga för att se..... Gaaaahhh är så arg

• Disan

marina: lider med er vad gäller Liams sömn.. Jobbigt det låter! Våra barn sover ju dåligt i perioder, men det går liksom alltid över och så är det bra ett tag och sedan sämre igen. Men aldrig eg ngr större problem. Skulle ALDRIG klara av det så som ni har det, du är stark Marina! *Eloge* Ang bänkskivan så har vi en svart granitbänk från IKEA, billigare än den du pratar om kan jag tänka mig (har för mig att den kostar ung 3000 kr per löpmeter) och det blir banne mig inga repor på den heller! -Bara som tips...

Sedan måste jag tillägga att du är lite mesig vad gäller din familj, du skulle nog må bra av att resa utan barnen

maraja: Ojojoj! Hoppas att det inte blev ngr repor... Hua...

Life sucks and then you die
  • Marina

Disan nä det jobbiga med Liam är att det inte är perioder, det är alltid..Och det spelar ingen roll vad man gör..Visst har han blivit bättre men hela nätter kan man räkna på en hand...

Lilla T Jo han sover middag på dagis och hemma. Han är jätteduktig på att somna själv, men inte sova på nätterna...

Är säkert lite mesig men när det gäller resor speciellt sol och bad så tycker jag det ska va med familjen, men samtidigt tycker jag det låter mysigt att åka med ett barn och bara njuta, men i slutändan så tycker jag man gör det hela familjen. Det handlar om såååå mkt pengar och det känns väldigt orättvist att lägga på sig själv..Nån gång i framtiden så kanske en liten romantisk weekend men thats it.. Det tar vi igen när barnen blir stora..

Maraja vilken otur förstår du blir arg...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Disan och syster: Ha ha ha ha, jag misasde smilyn, men tycte att det lät okarakteristiskt (hur fan stavas det egentligen??) för Karro!

Maraja: oops.... tur att det inte blev några märken!

Vi har nyss kommit hem från landet och det är skönt att vara hemma, i morgon börjar stressen igen, ska lämna G hos farmor ocfarfar där han ska vara i tre dagar medan mange och jag jobbar. Men jag tror att det blir mina sista arbetsdagar denna grav, för jäklar vad ont jag har!!!

BT: Fick en karata citodon av pappa, vill du ha tillbaka dina nu?

Kram // Elin

Svar på tråden Järfällatråden 8