• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • Dixabilly
    Imperialiss - Håller med mammakalmar, det är inte så bara att chippa wii heller. Vi köpte vårat en vecka innan jul, och chippning till dom har inte ens släppts än..

Känner mig as lat idag.. Blää
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • MayaS

Annaluskan:
    Kan det vara så att du kanske går upp i vikt pga att du fått muskler? De som vet säger ju att muskler väger mer än fett....

Idag har jag tränat i 84 minuter och bränt 288 kcal... men jag verkar inte gå ner jag heller...

• linelullan
    MayaS skrev 2010-01-07 17:53:43 följande:
    Annaluskan:Kan det vara så att du kanske går upp i vikt pga att du fått muskler? De som vet säger ju att muskler väger mer än fett....Idag har jag tränat i 84 minuter och bränt 288 kcal... men jag verkar inte gå ner jag heller...
    Jo det kan faktiskt vara så att man har blivit smalare även om man kanske gått upp lite i vikt eller står still. Så jag tycker inte att man enbart ska gå efter vågen. Det är nog bra att mäta sig också.
  • Daisy Fay

Kul tråd
    Började också träna med mitt Wii Fit igår - en timme körde bla en massa rockringar så nu har jag träningsvärk i nedre delen av ryggen och magen.

Jag har egentligen inget direkt mål att gå ner i vikt utan vill helt enkelt röra på mig mer och har "bara" (fast egentligen känns de som ganska mycket eftersom det är första ggr på länge) möjlighet att träna utan för hemmet en ggr/vecka så wii känns som en jättebra grej. Fast när jag ställde in min "gubbe" igår kunde jag inte låta bli att ställa in ett mål att gå ner några kilo, så vi får se hur det går med det...

• Annaluskan

Mja... jag tror inte jag gått upp 1.8 kg i muskler på två dagar. Jag får se nu när mensen slutat hur det blir...

Jag har inget tränat idag och gissar på att det inte blir nåt heller. Jag är hur lat som helst. Men en vilodag som sagt...

• linelullan
    Annaluskan skrev 2010-01-07 18:30:34 följande:
    Mja... jag tror inte jag gått upp 1.8 kg i muskler på två dagar. Jag får se nu när mensen slutat hur det blir...Jag har inget tränat idag och gissar på att det inte blir nåt heller. Jag är hur lat som helst. Men en vilodag som sagt...
    Ja, det är nog bra att ha en vilodag ibland. Min är i morgon.
  • Imperialiss
    Elisabeth84 och mammakalmar
    Det är redan chippat :) Spelet funkade kanon. Har precis rockat rockring hihi, riktigt skoj ju :D
  • Dixabilly
    Imperialiss skrev 2010-01-07 19:15:09 följande:
    Elisabeth84 och mammakalmar Det är redan chippat :) Spelet funkade kanon. Har precis rockat rockring hihi, riktigt skoj ju :D
    Härligt!! :)

Jag är piss mega skit jävla as arg.. ååååHH!!!!
    (ursäkta mitt vackra ordförråd..)
    Jag anstränger mig som satan, och tränar mer, LIK FÖRBANNAT har min man (alltså seriöst...) gått ner FAN 6 kg på två jävla veckor!!! Och jag?? KNAPPT 2!!! Jag blir så jävla arg och frustrerad... (inte min man emot och jag är glad för hans skull och bla bla bla bla...)

Fan vad förbannad jag blir...
  • Annaluskan

Jag är åxå frustrerad. Men det här med mensen... om jag fortsätter väga mig regelbundet lär jag se om jag går upp i vikt omkring mens eller ägglossning varje månad. Har satt i spiral åxå och blött i tre veckor, nu med ökad blödning och mensvärk. Den åker ut. Hellre riskera bli med barn då än aldrig ha lust till sex och blöda hela tiden.

Men jag är på sånt dåligt humör (skyller mensen igen) så jag beställde öl och chips och satan vad jag ska somna gott som en pompös munk inatt, men oj vad lessen brädan ska bli på mig i morron...

• Dixabilly
    Annaluskan skrev 2010-01-07 20:29:26 följande:
    Jag är åxå frustrerad. Men det här med mensen... om jag fortsätter väga mig regelbundet lär jag se om jag går upp i vikt omkring mens eller ägglossning varje månad. Har satt i spiral åxå och blött i tre veckor, nu med ökad blödning och mensvärk. Den åker ut. Hellre riskera bli med barn då än aldrig ha lust till sex och blöda hela tiden. Men jag är på sånt dåligt humör (skyller mensen igen) så jag beställde öl och chips och satan vad jag ska somna gott som en pompös munk inatt, men oj vad lessen brädan ska bli på mig i morron...
    Hahahaha du är så klockren. Jag hade kunnat döda för en påse chips nu >< Meeen ska hålla ut tills imorgon= Freeedag.

Jag har lugnat mig lite nu.. helvete. Beklagade mig på facebook också, haha. Tragiskt liv man har. {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?