• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • Dixabilly
    cina82 skrev 2010-01-05 22:12:59 följande:
    Har bara läst sista sidan, men vilket spel har cyklingen?? Jag har active och wii fit.. och dom har ingen cykling, lät roligt men jag undrade hur det går till?
    Det är wii fit plus. Cyklingen ligger med på hela kategorin med nya spel!{#lang_emotions_laughing}
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • valkyrie
    Dixabilly skrev 2010-01-05 21:25:15 följande:
    Valkyrie - Ja jag har gått ner nästan 2 kg sen förra helgen, och min man har tappat nästan 4 kg på en vecka! Linelullan - Ah jag mölade nyss i mig lite glass, möms. Tröst åt ärligt talat. Vår ekonomi har gått åt helvete tack vare försäkringskassan (visst blir man itne förvånad) men känner också dåligt samvete nu, höhö.
    det va inte illa blir till att köpa en
  • linelullan
    valkyrie skrev 2010-01-06 00:05:02 följande:
    det va inte illa blir till att köpa en
    Det tycker jag absolut att du ska göra.
  • Annaluskan

Jaharå... tränade som en tokig igår, mera än det jag skrev in här i forumet blev det. Skötte mig bra med maten men tog ett par mellanöl på kvällen. 0.7 upp idag!!! Måste vara mest vätska. Har fått mensen åxå... fan men man blir inte motiverad kan jag säga... Maken ner 0.3 till. Han är grymt motiverad den här gången. Han väger 86.1 nu och har vart upp på 91 som mest. Det minsta han har vägt sedan vi träffades är 82. Ska bli spännande att se om han kommer under... BMI 25 eller under är ju målet. Duktig gubbe! *hejjar* *hejjar mig själv åxå*

• marsflicka

Sådär, nu har jag hunnit med dagens utmaning på active och det är kul att det verkar vara lite olika från dag till dag. 170 kcl brännde jag idag, passade även på göra lite situps och armhävningar efteråt. Ikväll blir det lite crosstraining eller lite yoga på wii fit. Men som det är just nu så gillar jag active mer, känns mer som ett helt träningspass.

Ska sen ställa mig och förbereda en köttfärsås, hittade ett recept på en blogg som lät väldigt intressant. Den tar rätt lång tid att göra iordning och innehåller både rött vin och grädde men jag har varit sugen på att testa den länge så idag blir det av. Får stå lite längre på crosstrainern bara!

• Imperialiss

Annaluskan
    Grym du är!! Ja, man blir ju depp när man ser att vågen pekar uppåt om man hållt igång som en tok. Men det är säkert vatten som du skrev. Ett par mellanöl kan inte gör så himla mycket :) Kanske har du gått ner dubbelt idag eller om nån dag istället? :)
    Och vad duktig din gubbe är. Hejja båda!!

marsflicka
    Oj det är skitbra ju!! Duktig du är!!

Jag var så nöjd med mina typ 123 kcal eller vad det va igår. Så berättade jag det för brorsan och hans svar var "Hehe du har nog räknat lite fel för det innehåller ju typ 1000 kcal bara i en påse chips".
    Han har säkert rätt, jag äter inte ens chips, men andra grejer. Suck, hur himla mycket tränar folk egentligen för att hålla sig i form...

Jag har värsta träningsvärken idag i högerarmen och sidan av midjan. Men det tror jag mest är för tennisen igår haha. Ovan att göra såna rörelser. Bra visserligen, men hade varit ännu bättre om träningsvärken hade känts lite mer utspridd i kroppen :P
    Jaja idag blir det nya tag :)

• linelullan

Idag blir det att köpa EA sports active! Hoppas att de har det på Maxi för det är nog det enda som är öppet idag. Annars beställer jag det, men jag ska ha det!
    Blir så sugen när jag läser om allt ni skriver om det spelet.
    Skönt att man är ledig idag så att man kan träna och motionera mycket.

• Annaluskan

Imperialiss: Jo en chipspåse innehåller väl omkring 1100 kcal. Om man använder chips som kalorimål i Wii Fit Plus så får man en portion chips, inte en hel påse. Chips är en av dom absolut, sjukt värsta sakerna man kan äta. Tro mig, jag vet, det var det jag blev tjock av. 130 kg vägde jag till slut, av chips, cocacola, dip, och såklart dåliga måltidsordning och obefintlig motion.

Innan operationen slutade jag dricka coca cola och gick ner 6 kg ENBART på det. Dvs. jag åt chips och dip varje dag ändå och gick ändå ner 6 kg på en månad. Så vill ni gå ner så håll er borta från de sakerna. Och pizza. En pizza innehåller mellan 1000 och 2500 kcal, de flesta omkring 1500 som jag förstått det. Tänk hur mycket man får wii fitta för att bli av med det. Och chokladkakan såg jag i wii fit hur länge jag skulle få arbeta för att bli av med. Dom sakerna borde jag hålla mig borta från.

Jag tror inte lilla klicken grädde i maten eller lilla kakan till kaffet är hela världen. Jag tänker hitta en nivå på en gång som jag kan leva med resten av livet, inte sitta och torräta tråkiga grönsaker hela tiden eller plocka bort allt gott... lagomt e bäst.

Läste nån undersökning, en kvinna som ätit en macka mer än hon brukar, till kvällsmål. Hon hade gått upp 7 kg av den mackan på ett år. Så lite kan det vara som man behöver ta bort. Men det e klart... man vill ju det ska gå fort kanske... innan sommaren så man blir snygg till stranden. ;)

Förresten 1.5 timme promenad idag i 22 graders kyla... Riktigt najs, känner mig grymt duktig. Och gubben med såklart!

• Dixabilly

Hej duktiga ni.
    Jag sitter och är relativt deppig. Jag sköter mig bättre än mig man och tränar mer, man har går ner massor och jag? Står stilla :( Känns inte direkt som nå vidare pepp :(
    Jaja.. {#lang_emotions_frown}

Ska försöka höja min träning ännu mer, 1,5 timme / dag..

Blä depp dag, ursh.... {#lang_emotions_frown}

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kimsan82
    Dixabilly skrev 2010-01-05 21:53:42 följande:
    Hahaha känner igen det där!Jag har också en tenta som måste in innan fredag, blää... Men den har jag legat efter med så måste få in den så CSN kan rätta till lånen för våren.Vad läser du?
    ja jäklar..csn har jag inte ens tänkt på!! Bäst att lägga på ett kål då,det går tyvärr inte så bra just nu
    Jag pluggar till förskolärare e på termin 3 av 7

Har inte tänkt på att saker e stängda idag, hoppas elgiganten här nere e öppet så jag kan hämta mitt spel..

Nej nu plugga en timme sen får jag ut och rasta hund och son!!
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?