• Beckah82

I vilken ålder kan de ha halsband?

Min äldste kille fick ett halsband när han döptes. Då var han 9,5 månad gammal och fick ha på sig halsbandet dygnet runt från den dagen.

Min mellankille fick också ett halsband när han döptes (8 månader gammal) och hade det dygnet runt.

Men nu fick tremånadersbebisen ett halsband i julklapp och jag undrar om det är olämligt att han har det på sig?

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥ Rösta på BeckaHBitcH -- kidzine.se
  • Svar på tråden I vilken ålder kan de ha halsband?
  • La Lola
    Beckah82 skrev 2009-12-26 16:13:29 följande:
    ofräsch? fattar inte riktigt? Är väl tvärt om man har ju rena smycken då
    ja...kanske det....
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • SchumiFerrari
    La Lola skrev 2009-12-26 16:18:53 följande:
    För att det fastnar så mycket smuts i tex halsband inbillar jag mig...iofs så blir de kanske rena de oxå.....Jag bär inte ringar när jag jobbar heller tex (på förskola) pga att det oxå känns ofräscht....
    Jag är som Beckah82 när det gäller mina smycken...Känner mig naken utan dem.. Jobbar på fks och tar inte av mina ringar där heller...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Niinis

va? ett halsband på en 3mån? undrar hur folk tänker egentligen, dag som natt ska han ha på sig detta? skulle ALDRIG utsätta mina barn för det! nej fy, skulle aldrig själv vilja ha ett halsband på mig dygnet runt.

• Shmone

Jag skulle aldrig våga sätta ett halsband på en bebis pga kvävningsrisken.. Inte ens fyraåringen o femåringen får ha dygnet runt.

Inte för att jag nånsin har hört om nån som kvävts av ett halsband men så känner jag i alla fall...

• Beckah82
    Niinis skrev 2009-12-26 17:14:56 följande:
    va? ett halsband på en 3mån? undrar hur folk tänker egentligen, dag som natt ska han ha på sig detta? skulle ALDRIG utsätta mina barn för det! nej fy, skulle aldrig själv vilja ha ett halsband på mig dygnet runt.
    Men snälla... "UTSÄTTA"?

Jösses
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥ Rösta på BeckaHBitcH -- kidzine.se
  • marienna

Men varför ha på så tidigt? Har man inte smycken på sig när man ska vara extra fin? Min dotter på 2,5 år har hittills haft på sig ett halsband 2 ggr, senast nu på julafton. Bebisar är väl fina som de är utan smycken`?

• MammaMiia88

inte läst hela tråden nu..men..

min son fyllde 2 år i början av dec o fick ett halsband
    han har på den dygnet runt...det är en tunn kedja som lätt går sönder om han skulle fastna. en såkallad SÄKER kedja.

• Platano

Bor i ett land där bebisar ofta har både halsband, armband och piercade öron. Har aldrig stött på ett enda barn som skadat sig av smyckena och nickelallergi existerar knappt (har aldrig hört om någon som har det här)

Tror inte det är någon fara att sätta på en bebis ett halsband. Om han verkar tycka det är obehagligt så är det ju bara att ta av det, precis som man gör med kläder som är obekväma.

• EL I

Har satt halsband på min första vid 2 månader och min andra vid 6 månader... det har gått bra...

Svar på tråden I vilken ålder kan de ha halsband?