Inlägg från: SailorGirl |Visa alla inlägg
  • SailorGirl

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Är det Claire, Puchiko och Ronya vi hoppas på nu? Blir september nästa supermånad? Vi har ju en hel del julibarn på G, men sedan dess har det ju blivit ett glapp. November är ju å andra sidan ganska mörk innan juleljusen kommer och muntrar upp en. (Fast jag själv trodde mer på novembermörkret som plusgivande faktor, än julstressens december som förr eller senare tar över. Vi får väl se! Bäst borde januari bli när man inte har råd att roa sig på annat sätt än med sin älskling )

• SailorGirl
    Gullan skrev 2010-01-03 01:16:07 följande:
    Det är ingen fara! Det är när det befruktade ägget fäster i livmodern som t.ex Ipren/ Ibumetin (Ibuprofen) kan ställa till det. Det skapas en liten inflammation när ägget fäster och ibuprofen kan då hindra ägget från att fästa.
    Just det! Så var det! Det är väl därför man kan få nid-blödningar? Jag ska uppenbarligen sova nu
  • SailorGirl

Såhär många dagar innan BIM, fast förrförra cykeln fick jag massor med läskiga flytningar. Jag trodde det var svamp, fast det varken kliade eller luktade, men hoppades på gravid-flytningar (såklart). Dagen efter var det borta och två dagar efter fick jag vad jag trodde var en nidblödning. Gynekologen kunde inte heller förklara vad som pågick och sen kom mensen.

Idag fick jag likadan gegga igen. Gick till apoteket och frågade vad jag skulle göra, men de hade ingen aning. Jag antar att jag får vänta och se vad som händer.

• SailorGirl
    Puchiko skrev 2010-01-03 18:35:21 följande:
    om det inte kliar eller luktar så är det ingen fara förklarade min gynekolog.
    Men vad är det då? Och varför? :-/ Hoppas någon av er vitrockar sitter inne med lite info och så surfar jag 1177.
    heavensangel skrev 2010-01-03 20:18:29 följande:
    Ni som inte har plussat än, hur länge har ni försökt? Jag har inte koll på alla, men det vore intressant att veta. Själv tog det ju 1,5 år för mig innan jag blev gravid. Idag har jag känt mig aningen nere. Hoppas bara att jag inte håller på och bli sjuk. Annars så är det nedräkning till UL 1 feb, så 28 dagar kvar....
    Detta är sjunde försöket.
  • SailorGirl
    Puchiko skrev 2010-01-04 11:17:47 följande:
    Jag är för övrigt på försök 5 nu, slutade med p-pillrena i maj men en vecka efter att vi bestämt oss för att sluta med dem fick sambon jobb på gotland och åkte iväg direkt.. så detta är femte ordentliga försöket. by the way, mensen har inte kommit..
    Låter lovande *hoppas*
  • SailorGirl
    heavensangel skrev 2010-01-04 18:07:08 följande:
    Det är så spännande att komma hem från jobb och se vad som har hänt här under dagen. :) Detta är verkligen en tråd där vi alla kämpar mot något och det tar olika lång tid för oss alla. Då får jag bara lust att berätta om min vännina. Fick reda på idag att hon ska ha barn. Det roliga här är att hon och hennes man har ALDRIG sex. Men kvinnan har ställt upp 2 ggr sen i somras och guess what??? Blivit gravid båda gångerna!!!! Och här kämpar vi oss blåa i underlivet. Hur kan det vara så egentligen?? Annars så är det bra med mig. Tröttheten har börjat släppa och även illamåendet. Rätt skönt. Nu vill jag bara att tiden ska gå fort :)
    Det kanske är tur att det tagit sig med en gång om hon inte tillhör de som gillar sex
    Zixi skrev 2010-01-04 16:48:40 följande:
    Spännande spännande........ Själv ska jag göra kub imorgon så jag hoppas att vi är många i tråden som får positiva besked imorgon!  Har redan gjort blodprovet så jag tror att jag kommer att få svaret på plats imorgon, hoppas verkligen att allt står rätt till. Ska bli kul att se den lille igen, den borde ha växt en bit sen sist. Mitt rul ska jag få gjort av samma kvinna som följde mammas graviditet med mig (och alla min syskon), hon var dessutom med när jag föddes. Nu sluts cirklen Hon har inga egna barn utan har sett mig och mina syskon lite som sina egna så detta blir hennes "barnbarn", hon kommer att bli jätte-glad när jag berättar för henne nu i veckan! Molvärken blir allt värre och magen gillar inte när jag böjer mig framåt   vilket är svårt att undvika då vi har en jätte-djup soffa och jag till vardags sitter i skräddarställning lätt framåtlutad när jag surfar, äter, kollar på tv, pluggar osv... Vet inte ens hur jag kommer att kunna ta mig upp ur soffan om några månader... Efter jag fick min gallblåsa bortopererad kunde jag inte använda magmusklerna på 1-2 veckor så då brukade jag rulla runt på mage och sedan backa ner från soffan och ståendes på knä dra mig upp till ståendes, lär få bli nåt i den stilen
    Lycka till!
  • SailorGirl
    claire skrev 2010-01-05 09:22:48 följande:
    Negativt med testlagrets idag också. Ingen mens. Och ja, Tian, min mens är alltid regelbunden annars. Så jag tror att där är nåt inne. Men jag hoppas verkligen inte att det betyder någonting negativt att man plussar sent, för fostrets skull menar jag. Jag är hoppfull nu, men grymt orolig vad detta ska "betyda". Hoppas INTE det är utomkveds, mf eller något liknande. Jag vill inte!!
    Fick du någonsin utslag på ÄL-testerna? Glöm alla tankar på att det är något fel. Varför skulle något vara det? Det är väldigt få graviditeter som går fel, men det är bara dem vi hör om, för det är så klart jobbigt för de som går igenom dem och de pratar av sig lite mer... Antingen bor det någon i din mage, eller inte och bor det någon där, så kommer det att gå bra.

Gå nu och tänk på söta saker istället, {#lang_emotions_flower}som små shettisar med vita strumpor, din lilla misse{#lang_emotions_cat} och valpar med blöta nosar. Går det inte av sig själv får du titta här: cuteoverload.com/
  • SailorGirl
    mojutten skrev 2010-01-05 12:31:05 följande:
    Ingen mens låter väldigt lovade och jag håller med övriga talare att du inte ska oroa dig Claire, ett sent plus betyder inte att något är fel. När plusset infinner sig har ju också att göra med när du hade ägglossning, BIM är ju inte något bra mått egentligen. Själv har jag äggvita idag igen så kanske har det inte skett ännu :)
    O! Det får vi hoppas! Stäng av elementen och övertala mannen att hålla dig varm de närmaste dagarna
  • SailorGirl
    claire skrev 2010-01-05 13:22:16 följande:
    Åh ni är för söta!! Jag ska ner till apoteketet snart och köpa ett cb digital! Och tills dess ska jag tänka på kissemissar och valpar med blöta nosar! Jag är ledsen att jag pratar mycket om mig själv just nu, men det är mycket i mitt huvud nu. SÅ jobbigt att inte veta! Alla med äl: Kör hårt!! Mer magar åt folket nu!!
    Nu förstår jag inte. Vi pratar allihop mest om oss själva härinne. Och så hejar vi på varandra.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4