tebax skrev 2010-01-03 16:56:24 följande:
Vitt slödder. Ja. Sådana som påstås bo i husvagn och leva på socialbidrag. Jag tycker inte vi ha så många sådana här i Sverige,
iaf inte där jag bor. Och här bor både det massa Kevin oc Tindra osv. Men de jag känner till är att dessa människor är högutbildade, men ändå valt namnet Kevin... hmm.
Det där stämmer ju inte helt.
WT är inte folk som bor i husvagn och lever på socialbidrag. WT är folk som inte har något speciellt att utmärka sig med, men försöker genom att bete sig, klä sig eller kalla sig speciellt för att verka vara mer än de är. orden började hos den svarta delen av befolkningen för att håna dessa vita som trodde de blev något annat bara genom att låtsas vara speciella.
I USA finns orden 'trailertrash' (folk som bor i husvagnar och lever av socialbidrag) och whitetrash (Vita sopor som stämmer med den förklaring jag just har gett). Det är tyvärr ett fel att man i Sverige blandar ihop orden.
En familjl som vill vara mera speciella än de är använder ofta barnens namn som ett sätt att skapa en bild av familjen som speciella. Det kan vara medvetet eller omedvetet men ger ofta bakslag. Denna tråd handlar om den slags namn. Förr i tiden köpte man titlar som 'von' och liknande för att utmärka sig utan att egentligen göra något. Det var WT när farfar var ung. Nu är det svenska föräldrar som kallar deras ungar Chevin, Tindrah, Aleckszandher och liknande. Det blir intressant att se vad som är WT när våra barn ska ha barn.