• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • Aleida

Välj ett namn som du själv gillar Det finns alltid folk som inte gillar ens val, och jag utgår från att alla väljer det namn som de tycker bäst om till sina barn
    Det har väl alltid varit så att namn  och stavning signalerar social klass. I de högre klasserna är det vanligare med traditionella namn såsom Erik, Gustaf osv.

• Memnok77
    Bedhead skrev 2010-01-02 18:56:49 följande:
    Jag har en Dexter. Hur mycket WT är det (ange på en skala 1-10)?
    Beror på hur gammal ungen är (det vill säga om du döpt honom efter tv-serien eller ej) och om du är från england eller usa. Generellt dock en 6:a.
  • Unex
    linas fina skrev 2009-12-28 19:57:30 följande:
    Finns väl ett gäng. Enligt mig iaf: Liam, Kevin, Melvin, Tindra, Nova, Nova-Li, Maximilian, Cassandra, Neo Sen finns det några som jag tycker är lite i gränslandet såsom Saga, Amanda, Bianca, Miranda, Engla
    Åh nej, jag som tänker döpa min dotter, om jag någonsin får en sådan, till Miranda. {#lang_emotions_laughing}

Hon blir då döpt efter den åh så söta och rara Miranda från den underbara filmen Resan till Melonia.
  • gertie
    Bedhead skrev 2010-01-02 18:56:49 följande:
    Jag har en Dexter. Hur mycket WT är det (ange på en skala 1-10)?
    Heter ni typ Karlsson i efternamn så är det en klockren tia.
  • Therese84

Min son heter Lionel, är det ett wt namn?

• gertie
    Therese84 skrev 2010-01-02 23:59:59 följande:
    Min son heter Lionel, är det ett wt namn?
    Samma som Dexter. Lionel Persson låter ju rätt knäppt om du frågar mig.
  • Therese84
    gertie skrev 2010-01-03 00:02:16 följande:
    Samma som Dexter. Lionel Persson låter ju rätt knäppt om du frågar mig.
    Lionel Dolderer??
  • Kan inte bli bättre än såhär

Bellah

• parvati
    Unex skrev 2010-01-02 19:09:39 följande:
    Åh nej, jag som tänker döpa min dotter, om jag någonsin får en sådan, till Miranda. Hon blir då döpt efter den åh så söta och rara Miranda från den underbara filmen Resan till Melonia.
    Miranda är fint och ett klassiskt namn(Resan till Melonia är en tolkning av Shakespears pjäs Stormen)
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?