• marla333

Vilka namn anses som White Trash-namn?

Undrar vilka namn som ses som white trash- namn. Funderar på namn och vill inte råka döpa min unge till ett namn som många andra tycker är fult. Jag tycker namn är viktigt.

Jag tycker att namn som låter amerikanskt är lite white trash på här i sverige. Som Savannah, Amber, Melissa, Kevin...

Någon som håller med mig eller tycker olika? Andra white trash- namn?

• Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?
  • amalie79
    linas fina skrev 2009-12-28 20:02:04 följande:
    Kanske tycker jag det för att det drar lite åt Kevin hållet. Kevin, Devin, Melvin..Saga och Engla tycker jag nästan har blivit lite Wt på senare tid. Vldigt vanligt bland trashfolket. (ursäkta uttrycket. Amanda har jag personligen tyckt varit WT, kanske 90-talets WT snarare..
    Ja det kan ju vara så, det är bara att de Melwin, Amanda och Saga jag känner har föräldrar med högskoleutbildning och fina jobb :)
  • Ise 27

Att man väljer ett namn som kommer från ett annat land kan ju också bero på att man är berest vilket i sig betyder att man inte tillhör den gruppen av människor som i vissa kretsar kallas WT. Många av de "svenska" namnen kommer ju från andra länder från början. Så, lägg tiden på att utbilda er istället för att sitta här och döma.

• Memnok77
    amalie79 skrev 2010-01-03 00:38:19 följande:
    Ja det kan ju vara så, det är bara att de Melwin, Amanda och Saga jag känner har föräldrar med högskoleutbildning och fina jobb :)
    Det är som sagt var inte säkert att föräldrarna är WT bara för att de döper ungen till Melwin, men det blir ju onekligen en större risk.
  • Mornie Alantie
    Ise 27 skrev 2010-01-03 00:39:43 följande:
    Att man väljer ett namn som kommer från ett annat land kan ju också bero på att man är berest vilket i sig betyder att man inte tillhör den gruppen av människor som i vissa kretsar kallas WT. Många av de "svenska" namnen kommer ju från andra länder från början. Så, lägg tiden på att utbilda er istället för att sitta här och döma.
    Man blir inte berest för att man besökt Disney world i Orlando och sedan kallar sin dotter Savannah eller Amber.
  • Bedhead
    gertie skrev 2010-01-02 19:09:53 följande:
    Heter ni typ Karlsson i efternamn så är det en klockren tia.
    Han har ett engelskt efternamn så vi kanske klarar oss.
  • Bedhead
    Memnok77 skrev 2010-01-02 19:00:38 följande:
    Beror på hur gammal ungen är (det vill säga om du döpt honom efter tv-serien eller ej) och om du är från england eller usa. Generellt dock en 6:a.
    Föddes ett halvår innan TV-serien kom. Men det är det väl ingen som tror på. Pappa från Australien. Hoppas det hjälper lite.
  • Koloraturell
    Therese84 skrev 2010-01-03 00:33:52 följande:
    Lionel Dolderer??
    Det är inte WT, folk tänker "ah, hans pappa är engelsman"
  • gertie
    amalie79 skrev 2010-01-03 00:38:19 följande:
    De har säkert gjort en klassresa! {#lang_emotions_tongue_out}
  • gertie
    Mornie Alantie skrev 2010-01-03 00:56:23 följande:
    Man blir inte berest för att man besökt Disney world i Orlando och sedan kallar sin dotter Savannah eller Amber.
    {#lang_emotions_laughing}
  • gertie
    Bedhead skrev 2010-01-03 07:03:09 följande:
    Han har ett engelskt efternamn så vi kanske klarar oss.
    Så skönt!
Svar på tråden Vilka namn anses som White Trash-namn?