• neo06

Hur var det för er?

Till er som nyligen fått ett plus:
    Jag skulle uppskatta om ni kunde berätta om era symtom INNAN bim?
    1. Kände ni på er att ni var gravida?
    2. Hade ni molvärk?
    3. Hur var era flytningar (rikliga/vita.m.m)?
    4. Hade ni ömmande bröst?

Kanske kommer ni på flera saker. Det är ju så många som frågar om detta och kanske skulle det här hjälpa lite.
    Kram och tack!

• Svar på tråden Hur var det för er?
  • neo06

jag håller tummarna för er som går och väntar på bim! Lyckosparkar också

• Kikus

Jag är i 7:e veckan nu. Har mått otroligt bra men nu nu börjar "besvären" komma. Blir stundvis otroligt, enomt trött och äcklas av mat och lukter av det. Har väl sedan innan bim mått lite småilla hela tiden men inget allvarligt. Brösten är rejält ömma och magen sväller. Har ofta lite molande mensvärk och ibland lite flytningar men allt är väl om det ska så jag klagar inte. Jag ÄLSKAR att vara gravid. Jag är 38 år och förstföderska. Vi lyckades på 4:e försöket.

• Kikus

Jag är i 7:e veckan nu. Har mått otroligt bra men nu nu börjar "besvären" komma. Blir stundvis otroligt, enomt trött och äcklas av mat och lukter av det. Har väl sedan innan bim mått lite småilla hela tiden men inget allvarligt. Brösten är rejält ömma och magen sväller. Har ofta lite molande mensvärk och ibland lite flytningar men allt är väl om det ska så jag klagar inte. Jag ÄLSKAR att vara gravid. Jag är 38 år och förstföderska. Vi lyckades på 4:e försöket.

• stellali

1. Kände ni på er att ni var gravida? Nej, hoppades precis som andra månader....
    2. Hade ni molvärk? Nej.
    3. Hur var era flytningar (rikliga/vita.m.m)? Ingen skillnad.
    4. Hade ni ömmande bröst? Inte mer än vanligt före mens.

Jag har inte några symtom alls. Har precis testat plus - två dagar innan BIM. Känner mig som jag brukar innan mens förutom att jag inte har varit lika sur som jag brukar.... Det är verkligen den enda skillnaden.

• neo06

Grattis Stellali! Tänk att man kan vara gravid utan att kroppen visar det mer än vanligt. Fascinerande! Lycka till!!

• Valma

Jag fick plus igår.

Här är mina svar:

1. Ungefär 4-5 dagar innan BIM gjorde jag det
    2. Hade lite molvärk, som mensvärk fast inte lika kraftigt
    3. Inga flytningar överhuvudtaget.
    4. Brösten ömmaden som innan mens BIM-5 men tills killnad från innan mens så fortsatte det och håller i sig fortfarande är idag på BIM+7

• MNB

Kände ni på er att ni var gravida? jag kände av tidigt eftersom min värk i ryggen aldrig gav med sig. Magen drog liksom ihop sig ibland.
    2. Hade ni molvärk? ja, varierande styrka
    3. Hur var era flytningar (rikliga/vita.m.m)? oftast rikliga, men plötsligt torra för att bli rikliga igen
    4. Hade ni ömmande bröst? Nej, känner av det först idag- v.5

Lycka Till!

• neo06

Puffar lite så att ni som letar symtom får lite tips

• Milica

MNB!
    tror du att om man har molande mensvärks smärta o rygg ont så som du beskriver är det e ett positivt tecken? jag har haft så snart i 10 dagar före BIM e beräknad 7-8nov.
    Grattis till dig!!!

Svar på tråden Hur var det för er?