• Anonym (kär och...galen?)

kär i en kändis

Hej. Är 30 år och sjukt förälskad i en kändis som jag aldrig träffat. Helt sjukt, jag vet. Har aldrig hänt förut men nu är jag galet obbsessed i en man som inte ens bor i samma land som jag. Jag känner mig som en fjortis. Jag tittar på filmer han är med i nästan varje dag, jag läser om honom flera timmar om dagen, lyssnar bara på hans musik. Jag har nog sett fler bilder på honom än hans egen mamma gjort. Jag tänker på honom jämt, jag drömmer om honom. Ingen av mina vänner eller min pojkvän vet hur illa det är. Snälla, hjälp mig, jag vet inte vad jag ska göra! Jag vet inte hur jag ska sluta.

• Svar på tråden kär i en kändis
  • fruis
    Anonym (kär och...galen?) skrev 2009-12-30 21:53:46 följande:
    Min man var inte borta mycket förut men efter det här har vårat förhållande blivit kallare. och därför är han borta mer. Fruis. Jag längtar inte efter att få vara ung men jag längtar nog efter en partner som är mer målmedveten än min man. Men vad ska jag göra? jag älskar ju min man men kan inte sluta tänka på ......
    Men längtar du verkligen efter en mer målmedveten man eller efter att bli mer målmedveten själv? Ofta blir man ju förälskad i personer som har de egenskaper man själv trängtar efter.

Jag misstänker ju att det bara är en vanlig, saftig trettioårskris som spökar och ditt kändisspan är bara ett sätt att hantera den.

Jag vet att ett "galet" fan som jag är en skräck för kändisar och framför allt ruskigt oatraktivt. Jag är som ni: vet hur galet det är, inser att det aldrig skulle bli vi och inser galenskapen i det men kan inte sluta tänka på det. Dessutom så är han ung, oerfaren och alldeles "ny" så han har nog inte lärt sig alla "tips" om hur man ska vara för att få folk att älska honom. Jag tror att han är sig själv, än så länge. För han gör ofta bort sig och flummar sig men det är bara så sjukt gulligt i mina ögon. Jag vet att han har abitioner för att han satsar på musikkarriär, filmkarriär, han spelar flera instrument och han gillar att sporta.

• Anonym

Varje gång du tänker på honom kan du ju försöka styra tankarna. Försök tänka på honom i extremt smickrande dager. Tänk på att han petar sig i näsan och äter, tycker om blöjsex, är pedofil, sparkar katter, hatar barn, är supernarcissistisk, har jättelitet organ, avskyr att sköta hygienen, snarkar när han sover, obotlig kleptoman, ligger med alla fans han kan komma över etc. Sånt brukar hjälpa när jag blir intresserad av killar mot min vilja.

Är det han från Twilight förresten?

Fruis! Du har rätt, jag ska börja spela gitarr, jag måste lära mig något nytt. Tack för tipset! Hoppas att beroendet försvinner då!

Det låter som det är honom du pratar om förutom pedofilen, blöjsexet, petar sig i näsan och kleptomanen :)

• Anonym

Okej, jag erkänner att jag är grymt nyfiken på vem det är.

Men ts. Du vet inte vem han är på riktigt. Hur han spelar i filmer är inte viktigt, han är skådespelare.

I intervjuer spelar han en annan roll, sig som kändis.

Jag förstår att det är jobbigt för dig.
    Du kanske borde gå och prata med en psykolog eller liknande innan det går ut för mycket över ditt riktiga liv.
    När du inser att du inte vet vem han är kommer du ångra dig om du förlorat dina vänner och din pojkvän.

Vet du vem det är?

• nano
    fruis skrev 2009-12-30 21:56:16 följande:
    Men längtar du verkligen efter en mer målmedveten man eller efter att bli mer målmedveten själv? Ofta blir man ju förälskad i personer som har de egenskaper man själv trängtar efter.
    Där slog du huvudet på spiken. Ett av de dragen jag älskar hos min man är ett drag jag själv totalt saknar. Samma sak gällde, iaf för mig, när jag var kär som yngre och innan jag träffade nuvarande.

Men det finns massor av "hemmaklipp" som han spelat in med kompisar när dom fjantar sig innan han blev känd. Han gör sig inte till, han ändrar inte på sig för att han blev "känd", han har samma kläder, sjunger lika "skrikigt", tvättar fortfarande aldrig håret ;) Got me!

• idiblon

Men ts, egentligen låter det mest som att du försöker kompensera för vad du saknar i din relation, och på den vägen har det blivit en obsession. Det, plus att du kanske är i en trettioårskris.

Samla bilder? Förstår du hur denna person hade sett på dig? Jag kan berätta: Läskig, verklighetsfrånvänd, tom, ointressant, etc.

Är det sådan du vill vara?

Svar på tråden kär i en kändis