• Anonym (kär och...galen?)

kär i en kändis

Hej. Är 30 år och sjukt förälskad i en kändis som jag aldrig träffat. Helt sjukt, jag vet. Har aldrig hänt förut men nu är jag galet obbsessed i en man som inte ens bor i samma land som jag. Jag känner mig som en fjortis. Jag tittar på filmer han är med i nästan varje dag, jag läser om honom flera timmar om dagen, lyssnar bara på hans musik. Jag har nog sett fler bilder på honom än hans egen mamma gjort. Jag tänker på honom jämt, jag drömmer om honom. Ingen av mina vänner eller min pojkvän vet hur illa det är. Snälla, hjälp mig, jag vet inte vad jag ska göra! Jag vet inte hur jag ska sluta.

• Svar på tråden kär i en kändis
  • Anonym

Du kanske håller på att få en psykos och vanföreställningar ?

Nej jag vet att jag skulle se helt sjuk ut i hans ögon. Jag har inte vaneföreställningar eftersom jag vet att detta inte är verkligt. Ni är ju bara ute efter att tracka ner på mig, det är inte det jag behöver. Kanske har du rätt idiblon, jag försöker kanske kompensera vad som fattas i mitt förhållande men vad ska jag göra då om det fattas?  

• Anonym (o)
    Anonym skrev 2009-12-30 22:04:52 följande:
    Okej, jag erkänner att jag är grymt nyfiken på vem det är. Men ts. Du vet inte vem han är på riktigt. Hur han spelar i filmer är inte viktigt, han är skådespelare. I intervjuer spelar han en annan roll, sig som kändis. Jag förstår att det är jobbigt för dig. Du kanske borde gå och prata med en psykolog eller liknande innan det går ut för mycket över ditt riktiga liv. När du inser att du inte vet vem han är kommer du ångra dig om du förlorat dina vänner och din pojkvän.
    Jag skrev det här.
    Jag menade inte att vara elak eller håna dig ts.
    Jag skrev i all välmening.
  • idiblon
    Anonym (kär och...galen?) skrev 2009-12-30 22:20:30 följande:
    Nej jag vet att jag skulle se helt sjuk ut i hans ögon. Jag har inte vaneföreställningar eftersom jag vet att detta inte är verkligt. Ni är ju bara ute efter att tracka ner på mig, det är inte det jag behöver. Kanske har du rätt idiblon, jag försöker kanske kompensera vad som fattas i mitt förhållande men vad ska jag göra då om det fattas?  
    Jag vet inte riktigt! Jag hoppas du inte tror att jag tracka ner!?! Jag kan verkligen förstå varför man söker efter verklighetsflykt. Vad du ska göra om det fattas? Hmmm... Först måste du se om relationen är något att ha i längden. Men ändå inte jämföra den med din fantasirelation! Fast allra främst tror jag att du behöver släppa denna fantasi, men därmed inte tro att du ska vara nöjd med en dålig relation.

Jag tror att jag har kommit på det nu. Jag känner inte att jag får tillräckligt med uppmärksamhet och därför tror jag att jag har i mitt psyke målat upp en figur som skulle ge mig det för att slippa ta tag i problemen. Jag ska prata med min man och berätta vad jag tror. Har iofs sagt detta många gånger men han ger mig aldrig mer uppskattning. Annars är han toppen på alla sätt så jag tycker inte det är en anledning att göra slut men vad fan tänk om det blir en "verklig" person nästa gång som får mig ur balans.

Du idiblon tjatade om hur "han" skulle se på mig, men som sagt jag vet det och skulle självklart aldrig gå längre i min besatthet, den håller jag för mig själv(och delar bara med mina vänner på FL) ;)

• Anonym (också kär)

hur har det gått för dig ts? Det är ju ett tag sedan du startade tråden nu.

jag sitter i samma båt som du när du skrev denna tråd. 

Jag är helt besatt av denna kändis, kollar allt om honom, såg en ny video med honom när han "myser" med en tjej, man blir ju GALEN!!! VILL HA HONOM!!!  Drömmer om honom varje natt.. UNDERBART!

Jag är sambo nu och har varit det i snart 3 år, jag saknar singellivet, men vill också ha barn, slits mellan verklighet och dröm dag som natt.

• Anonym

Jag vet precis hur det är! Jag var sjukligt kär i Wentworth Miller eller Michael Scofield förut. Jag var kär i hans karraktär, inte speciellt i själva Wentworth utan det var karraktären han spelade i Prison Break. Han var där ödmjuk, känslig, öm, fin och sexig och helt underbar! Jag var kär i hans utseende och hela hans sätt! Han är dessutom också helt olik min man, i sättet. Men när serien tog slut så gick det ett tag och känslorna svalnade. Jag tycker fortfarande mycket om honom, Went. Han är jävligt snygg! Men jag är inte sådär sjukligt kär i honom längre och jag tror att med tiden kommer det bli samma för dig! Det brukar alltid vara så. Får man fråga vem det är du är så kär i? =) *nyfiken*

• Anonym (också kär)

det har lugnat sig lite idag, men herregud vad han är charmig! han liknar dessutom en gammal sommarflört till mig så det kan ju vara därför också?? En från IDOL som jag blivit galen i, vann förra året ;P

• Anonym (Puffar)

Svar på tråden kär i en kändis