• Anonym (kär och...galen?)

kär i en kändis

Hej. Är 30 år och sjukt förälskad i en kändis som jag aldrig träffat. Helt sjukt, jag vet. Har aldrig hänt förut men nu är jag galet obbsessed i en man som inte ens bor i samma land som jag. Jag känner mig som en fjortis. Jag tittar på filmer han är med i nästan varje dag, jag läser om honom flera timmar om dagen, lyssnar bara på hans musik. Jag har nog sett fler bilder på honom än hans egen mamma gjort. Jag tänker på honom jämt, jag drömmer om honom. Ingen av mina vänner eller min pojkvän vet hur illa det är. Snälla, hjälp mig, jag vet inte vad jag ska göra! Jag vet inte hur jag ska sluta.

• Svar på tråden kär i en kändis
  • Anonym (Ts igen)
    Anonym (A) skrev 2023-07-12 22:56:39 följande:
    Jaha? Varför skulle inte det vara sant? Jag sitter i ungefär samma situation som ts (fast något bättre läge) och jag är nästan lika gammal som ts.
    Det är inte lätt! Hoppas du får träffa din kärlek någon dag. Eller åtminstone prata med honom.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ts igen) skrev 2023-07-13 00:54:14 följande:
    Det är inte lätt! Hoppas du får träffa din kärlek någon dag. Eller åtminstone prata med honom.
    Tack :) Vi har faktiskt viss kontakt och någon dag kommer jag att resa dit där han finns och då föreslå att vi ses. Jag kommer att träffa honom om jag åker dit, det är jag säker på, men mer privat tänkte jag alltså, ta en fika ihop eller något annat lättsamt.
  • Dr Nail

Vem är det då, säg? Gessle? Strömstedt? Körberg? Alltid dessa mumlare med er ungdomar!..

• Anonym (nyfiken)

Är det Harry styles kanske?

• Anonym (Ts igen)
    Anonym (A) skrev 2023-07-13 01:36:28 följande:
    Tack :) Vi har faktiskt viss kontakt och någon dag kommer jag att resa dit där han finns och då föreslå att vi ses. Jag kommer att träffa honom om jag åker dit, det är jag säker på, men mer privat tänkte jag alltså, ta en fika ihop eller något annat lättsamt.
    Glad jag blir för din skull 😊 får jag fråga hur ni fick kontakt? Jobb eller mer privat? Känn ingen press med att svara förstås. 
  • Anonym (Ts igen)
    Dr Nail skrev 2023-07-13 01:43:50 följande:

Vem är det då, säg? Gessle? Strömstedt? Körberg? Alltid dessa mumlare med er ungdomar!..

Ungdomar?
  • Anonym
    Anonym (Ts igen) skrev 2023-07-13 06:35:27 följande:
    Ungdomar?
    Ja, verkligen!

Loa Falkman? Birger Schlaug?
  • Anonym (A)
    Anonym (Ts igen) skrev 2023-07-13 06:35:04 följande:
    Glad jag blir för din skull 😊 får jag fråga hur ni fick kontakt? Jobb eller mer privat? Känn ingen press med att svara förstås. 
    Via hans officiella kanal i sociala medier :) Privata meddelanden där.
  • Anonym (Fanatismagi)
    Att bli kär i kändisar är inte precis ett ovanligt fenomen, åtminstone inte bland tonårstjejer. De kan bli närmast besatta och upplever samma euforiska känslor i ett fantasiobjekt som en livslevande människa, även hästar.
    Idag är det ju en otroligt gynnsam tid för förälskade och besatta fans i o m att man kan komma i direktkontakt med sina idoler i realtid via sociala medier och veta exakt vad deras nästa steg är, vilka platser de ämnar besöka osv. På min tid var det sånt hemlighetsmakeri och i princip stört omöjligt att komma i kontakt med en kändis eller få reda på var de bodde. Man fick skriva till fanklubben och fick något opersonligt utskick och ett tack ungefär. Kändisar var ouppnåeliga och högt stående varelser.

Jag har själv varit helt nedkärad i flera stycken under min livstid och knappast kunnat tänka på annat periodvis. Följt dem slaviskt, samlat bilder, förlustat mig till deras väsen och ljuva stämmor. Helt underbar berusning utan tvekan, något mina partners ofta känt som en omöjlighet att konkurrera med. Jag har klart tänkt tanken många gånger precis som TS att försöka träffa dem och har även gjort det med några lite flyktigt, tagit reda på var de bor, deras historia och omständigheter osv. Nu är det ju ingen omöjlighet att få till ett möte, skapa en relation till sin idol med lite ansträngning och dedikation.

Finns en dokumentär om Agneta Fältskogs stalker i ABBA. Han köpte väl ett hus nära henne och såg till att var en räddande hand när hon hamnade i nån kris och byggde på så sätt upp en relation med henne. Finns andra exempel på personer som börjat skriva med kändisar och sedan blivit ihop, tror Charlotte Perelli mötte sin nuvarande man sådär och att han följde hennes uppträdanden och lärde känna henne den vägen. Många kändisar är ju väldigt ensamma egentigen och lever som singlar för att ingen vågar dejta dem och att de har svårt att lita på någon i deras position.

Jag tycker man kan drömma och undersöka möjligheter att kanske få till någon form av möte men ändå försöka hålla sig realistisk i tankarna. Men omöjligt tror jag inte att det är!

Många i tråden verkar ha svårigheter att förstå detta beteende, hur man kan tillåta sig ha så orealistiska känslor för en totalt okänd person. Men kärleken är ytterst verklig, fast endast en dimension av den eftersom den inte är ömsesidig och förankrad i verkliga upplevelser och kan bekräftas tillbaka. Men utan tvekan är den en otrolig gåva och en sann glädje om än ganska plågsam studtals:)
  • Anonym (Ts igen)
    Anonym (A) skrev 2023-07-13 10:49:55 följande:
    Via hans officiella kanal i sociala medier :) Privata meddelanden där.
    Åh! avundas dig verkligen men inte på ett missunnsamt sätt. Kärlek är fint 🌼
    hoppas ni får en fin första träff sen när det blir dags för det! 
Svar på tråden kär i en kändis