• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • FlikkanZombie
    Trollsländan skrev 2010-03-10 20:18:46 följande:
    -2,4 kg!!! Har nått mitt 10% mål och satt ett nytt delmål. Känns så bra och jag mår så bra, har bättre hållning och orkar göra så mycket mer!
    Åh va kul! grattis! va duktig du är {#lang_emotions_flower}
    ~Saga Elina & Lowa Maria~
  • Kärnan
    happy 78 skrev 2010-03-10 16:59:15 följande:
    Förlåt att jag frågar men ska du inte vänta lite om bebisen kom för två veckor sen? Det tar ju massor på krafterna att inte få sova o dessutom helamma. Jag skulle aldrig ha klarat det så tidigt..satte igång när sonen va 11 månader.Tänk vad jobbigt att inte få fika,vilket man gjorde typ jämt i början.. Hoppas det går bra i allafall!
    Men fördelen med att börja tidigt är ju att jag ammar - då får man ju faktiskt fika... kanske inte gräddtårta varje dag men det finns ju utrymme för att äta ganska mycket med de extra amningspointsen.
    Jag körde vv när min son var nyfödd för 4 år sedan, då var det ju "vanliga" points och det gick utmärkt.
  • Mumu
    {#lang_emotions_yell} 1 kg PLUS! Men allt kändes jättekonstigt i kroppen vid förra vägningen, jag hade överskridit mina points och gick ändå ner riktigt mycket. Nu har jag hållt mig inom pointsen och går upp, så jag antar att det är förra veckan som kommer efter. Samt kanske nån inre stress över alla sjukdomar i familjen, som hindrar kroppen från att orka gå ner. Jag får bita ihop och jobba vidare, men visst blev jag besviken.
    Bäst just nu: HIMYM
  • tessanpower
    Mumu skrev 2010-03-11 17:49:04 följande:
     1 kg PLUS! Men allt kändes jättekonstigt i kroppen vid förra vägningen, jag hade överskridit mina points och gick ändå ner riktigt mycket. Nu har jag hållt mig inom pointsen och går upp, så jag antar att det är förra veckan som kommer efter. Samt kanske nån inre stress över alla sjukdomar i familjen, som hindrar kroppen från att orka gå ner. Jag får bita ihop och jobba vidare, men visst blev jag besviken.
    Tänkte skriva något uppmuntrande här, så fick jag lite idetorka, men iallafall hoppas jag att du orkar vända på detta och kommer igen {#lang_emotions_smile}
  • Innerjoin
    MammatillMoa skrev 2010-03-12 11:21:41 följande:
    Hej! Är det någon här som är med på vv på nätet?

Ja, jag är!
  • 1977Maria Therese
    Mumu skrev 2010-03-11 17:49:04 följande:
     1 kg PLUS! Men allt kändes jättekonstigt i kroppen vid förra vägningen, jag hade överskridit mina points och gick ändå ner riktigt mycket. Nu har jag hållt mig inom pointsen och går upp, så jag antar att det är förra veckan som kommer efter. Samt kanske nån inre stress över alla sjukdomar i familjen, som hindrar kroppen från att orka gå ner. Jag får bita ihop och jobba vidare, men visst blev jag besviken.
    Väger du dig på morgonen hemma efter du har kissat? Där får jag den rätta vikten. När jag väkt mig på möten så väger jag ca 1-2,5 kg mer...Antagligen för att man har ätit och druckit olika från vecka till vecka.

Jag gick ner 200 g denna vecka på min våg som jag går efter.
  • Mumu
    1977Maria Therese skrev 2010-03-12 14:02:14 följande:
    Väger du dig på morgonen hemma efter du har kissat? Där får jag den rätta vikten. När jag väkt mig på möten så väger jag ca 1-2,5 kg mer...Antagligen för att man har ätit och druckit olika från vecka till vecka. Jag gick ner 200 g denna vecka på min våg som jag går efter.
    Ja, det gör jag. Och hemma vägde jag faktiskt lika som veckan innan. Såå... kanske inte så farligt som ett kilo plus egentligen . Tack för uppmuntran!
    Idag är jag ingen viktväktare. Sambon har hög feber, och inatt blev det min tur. Jag har ont ont ont i magen och feber och huvudvärk. Ja, jag är inte frisk helt enkelt. Så idag har maten bestått av en kopp te, några crisp'n'light, ett glas nyponsoppa och två rostade fröbröd. Jag tror knappt det är sant med all sjukdom runt vår familj just nu, jag får andas djupt och tänka att det går över så småningom.
    Bäst just nu: HIMYM
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints