• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • 1977Maria Therese

Någon som vet vad en Pripps lättöl 33cl har för pp? Älskar öl brukar dricka alkofria öl men dessa var slut :(

• Fjorren

Tack alla ni för fina ord... - ja man kan gott säga att man ledsnat på att bo i sjukhusmiljö nu!

Vi kommer tyvärr bli här i ca ytterligare en månad nu; vår dotter kommer opereras i övermorgon och det är en så pass stor operation att det kommer ta så pass lång tid innan hon får komma hem; så då blir det till att vara här ytterligare en tid.
    Det jag önskar och vill mest av allt nu är självfallet att hon klarar operationen fint och allt går bra; vill ju ha hem vår lilla älskling, alldeles pigg och kry!!!! det är min högsta önskan nu!!

Lite undanskymt ligger även önskan att återigen få äta ett gott hemlagat mål mat...kommer inte inom de närmsta åren köpa nåt ätbart från Pressbyrån längre...urk!!

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 4 februari
  • sockerslav

Idag träffade jag en person som jag inte träffat på tre månader. Hon frågade om jag gått ner i vikt. 

ÄNTLIGEN börjar det synas.....
  • Mumu
    Cinsaga skrev 2010-03-02 20:56:15 följande:
     Vad har ni när sötsuget sätter in ?
    Vet inte. Jag har nog inget. Jag blir inte ofta så där akut sötsugen och om jag blir det så har jag oftast inte nåt hemma så... då får jag vara utan. Men ibland har jag såna vv-bars. Nästan alltid har jag vv-lakrits hemma, men det räcker i månader för det är ju lite annat stuk på dem, de grejar ju inte nåt sötsug direkt ... Fruktsallad och vaniljkesella är gott och sött, tycker jag .
    Bäst just nu: HIMYM
  • 1977Maria Therese
    sockerslav skrev 2010-03-02 22:02:45 följande:
    Idag träffade jag en person som jag inte träffat på tre månader. Hon frågade om jag gått ner i vikt.  ÄNTLIGEN börjar det synas.....
    JA det känns så underbart {#lang_emotions_smile}
  • RiNan
    sockerslav skrev 2010-03-02 22:02:45 följande:
    Idag träffade jag en person som jag inte träffat på tre månader. Hon frågade om jag gått ner i vikt.  ÄNTLIGEN börjar det synas.....
    Ja men eller hur?! Jag gick på ett afro pass i måndags och direkt när jag kom in vände sig en kvinna till mig och sa "det har gett resultat".

- Va? frågade jag då
    - Det har gett resultat
    - Va?
    - Träningen
    - Jaha, tack?
    - Syns på din hållning och att du är slankare
    - Oh, tack

Kändes trevligt. Ingen jag känner utan någon jag pratat med nu och då men inte sett under de senaste månaderna.
  • tessanpower
    RiNan skrev 2010-03-03 00:53:27 följande:
    Ja men eller hur?! Jag gick på ett afro pass i måndags och direkt när jag kom in vände sig en kvinna till mig och sa "det har gett resultat". - Va? frågade jag då - Det har gett resultat - Va? - Träningen - Jaha, tack? - Syns på din hållning och att du är slankare - Oh, tack Kändes trevligt. Ingen jag känner utan någon jag pratat med nu och då men inte sett under de senaste månaderna.
    Vad underbart! Njut :)
  • zappo123
    Cinsaga skrev 2010-03-02 20:56:15 följande:
    Fjorren - tänker på er där på sjukhuset ... Hoppas att hon bättrar på sig snart ! Har ett sötsugstips - ikväll var jag sådär suuuuuupersugen på nåt sött. I kylen har jag en låda med små,mörka Marabou Premium bitar. En sån stoppar sötsuget och har ju bara 1,5 pp. Så det är mitt söt tips ! Vad har ni när sötsuget sätter in ?
    Jag brukar äta honungsmelon eller vindruvor eller lite cola light (jag vet att det inte är bra, men tar en sak i taget)..
  • Mumu

Jag har 19 pp kvar idag, det borde kanske räcka till kvällens tjejfika... Om jag räknar 7pp per smörgås så får jag välja skinka och grönsaker på och hoppa över den underbara, men pointsdyra, brieosten... Och så några koppar te med mjölk och socker, då går det några pp till. Och då har jag tom. med nån liten pp efteråt, antingen kan jag ju unna mig en liten kakbit, med betoning på liten, eller så... tja, det lär väl gå åt om man säger så ...

Dagens utmaning: Jag bakar matbröd med barnen. Det finns väl inget godare än hembakad sirapslimpa direkt från ugnen!? Men det får bli imorgon kväll som jag unnar mig att fika på det hembakta.
    Bäst just nu: HIMYM
  • FlikkanZombie

Är det nån mer som har problem med vv-sidan? jag har noll bp och jag har inte ens användt hälften {#lang_emotions_surprised} det började krångla när jag nådde min 5%.

~Saga Elina & Lowa Maria~
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints