• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan
    ebbebulan skrev 2010-02-27 18:32:01 följande:
    idag drog jag på mig ett par jeans som jag köpte precis innan jag blev gravid med sonen, dom jeansen har inte sett dagsljus på lite drygt 2,5 år. kändes nice... imorron åker jag på semester till thailand i två veckor, ska bli intressant o se ifall jag lyckas hålla kilona nere... strandpromenader o simma i poolen blir bog bra som motion eller vad tror ni?
    Grattis grattis! Till att du fick på jeansen och till att du nu är på semester! Önskade att jag också vore det.

Villemol: Har du någon som mäter dig? PT´n som jag träffar lite nu och då på gymmet mäter mig på det fetaste stället för det är ju där man vill ha resultat så istället för att varje gång försöka komma ihåg vart hon mätt så kollar hon helt enkelt vart på armen jag är fetast och mäter där. Jag har inte heller gått ner på benen. Hon tror att jag tom kommer att gå upp på benen eftersom de inte är nå vidare stora... 58cm. Jag hade inte heller förlorat så mycket på andra ställen men jag hade förlorat 1cm på halsen och det är rätt stort för min hals är rätt liten den med. Så ibland är det inte antalet centimeter heller utan vart på kroppen man förlorat dem.

Skönt att du deppat färdigt nu och tar nya tag!

Mumu: Det är så jobbigt när sådant händer. Men du kan ju alltid dra på dig lite aktivitets points och då gör det inte så mycket att det slinter nu och då. Det är mitt tips till alla som går över - aktivitetspoints Jag har själv haft problem i veckan. Massor. Men jag har försökt se till att få extra points. For fram med dammsugaren i 180 häromdagen, plockade, pulade och hade mig så att svetten rann och på 1,5h fick jag ihop 6pp. Det går under underhållsarbete innomhus så egentligen behöver man nog inte rusa runt så att svetten sprutar I onsdags hade jag överskridit mina points och var inte alls nå vidare sugen att åka och träna men då kollade jag upp vad gymmet hade för pass och hur många pp de skulle ge och tvingade mig att gå på body step som gav mig 14 pp. Mina bonus har nästan rykt men jag försöker så gott jag kan att få upp mina aktivitetspoints. Känner mig dock rätt tung så jag får se hur vägningen kommer att gå. Har mens också nu. Huuuuu.
  • Mumu

Ni har så rätt. Det är inte hela världen om man spräcker budgeten nån gång och det är kanon om man rör lite på sig för att uppväga. Jag räknade samman min helg någorlunda, men det blev ju lite på en höft. Jag har använt hela min veckobonus och ca 11 pp till. Känns bra att ha en ungefärlig koll och hade jag struntat i vinet igår så hade jag klarat pointsen. Men det var skoj och trevligt att få ta sig några glas, så jag känner mig ändå nöjd . Och det var lätt att komma upp på banan igen idag, jag har mumsat fruktsallad och kesella vanilj nu på kvällen, för mina sista 2 pp. A perfect day !

Bäst just nu: HIMYM
  • RiNan
    Mumu skrev 2010-02-28 21:08:16 följande:
    Ni har så rätt. Det är inte hela världen om man spräcker budgeten nån gång och det är kanon om man rör lite på sig för att uppväga. Jag räknade samman min helg någorlunda, men det blev ju lite på en höft. Jag har använt hela min veckobonus och ca 11 pp till. Känns bra att ha en ungefärlig koll och hade jag struntat i vinet igår så hade jag klarat pointsen. Men det var skoj och trevligt att få ta sig några glas, så jag känner mig ändå nöjd . Och det var lätt att komma upp på banan igen idag, jag har mumsat fruktsallad och kesella vanilj nu på kvällen, för mina sista 2 pp. A perfect day !
    Härligt! Grattis till att det gått bättre! Man mår bra på ett helt annat sätt när man har kontroll. Du kan ju alltid utföra lite underhållsarbete innomhus i 3 timmar innan vägningen så har du jämnat ut pointsen för veckan!
  • Mumu
    RiNan skrev 2010-02-28 23:40:00 följande:
    Härligt! Grattis till att det gått bättre! Man mår bra på ett helt annat sätt när man har kontroll. Du kan ju alltid utföra lite underhållsarbete innomhus i 3 timmar innan vägningen så har du jämnat ut pointsen för veckan!
    Hehe, ja kanske det . Igår när jag vägde mig syntes det tydligt på vågen vilka snedsteg jag gjort. Men redan idag var det på nergång igen. Jag vet att man inte ska väga sig varje dag, men jag måste nog erkänna att jag gör det de flesta dagarna. Men däremot låter jag inte mina morgonvägningar påverka mitt humör eller hur jag använder mina pp. Har jag gått upp lite nån dag så vet jag ju att det kan förändras jättesnabbt och att det nödvändigtvis inte ger ett dåligt resultat på veckovägningen. Det är den som räknas!
    Bäst just nu: HIMYM
  • tessanpower

Denna vecka var första veckan jag åt upp min VB redan på helgen (2 dagar efter jag fick VB) så nu lever jag snålt på sött fram till torsdag då jag h vägning. Undrar så om resultatet blir bättre eller sämre nu när hela VB är borta?

• Majlo

Hej vägde mig igår bara -0,2 men men det va ju inte upp iallafall

• FlikkanZombie

Grattis till alla som har gått ner, lite eller mycket..det är fortfarande ett minus

Idag nådde jag mina 5 %!
    Minus 1,8 kg på en vecka och allt som allt har jag gått ner 6,2 kg {#lang_emotions_heart}

~Saga Elina & Lowa Maria~
  • Majlo
    FlikkanZombie skrev 2010-03-02 11:11:37 följande:
    Grattis till alla som har gått ner, lite eller mycket..det är fortfarande ett minus Idag nådde jag mina 5 %! Minus 1,8 kg på en vecka och allt som allt har jag gått ner 6,2 kg
    GUD va duktigt
  • RiNan
    FlikkanZombie skrev 2010-03-02 11:11:37 följande:
    Grattis till alla som har gått ner, lite eller mycket..det är fortfarande ett minus Idag nådde jag mina 5 %! Minus 1,8 kg på en vecka och allt som allt har jag gått ner 6,2 kg
    WOhoOoO!
  • RiNan

Vägde mig också idag och hade gått ner 0,5kg men därmed hade jag också gått ner mina 5% och fick ett måttband. Har gått ner totalt 4,9kg under mina 8 veckor. Inte så mycket att hänga upp i granen men det är minus och mindre än vad jag vägde när jag blev gravid men sonen för 2 år sedan

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints