ebbebulan skrev 2010-02-27 18:32:01 följande:
idag drog jag på mig ett par jeans som jag köpte precis innan jag blev gravid med sonen, dom jeansen har inte sett dagsljus på lite drygt 2,5 år. kändes nice... imorron åker jag på semester till thailand i två veckor, ska bli intressant o se ifall jag lyckas hålla kilona nere... strandpromenader o simma i poolen blir bog bra som motion eller vad tror ni?
Grattis grattis! Till att du fick på jeansen och till att du nu är på semester! Önskade att jag också vore det.
Villemol: Har du någon som mäter dig? PT´n som jag träffar lite nu och då på gymmet mäter mig på det fetaste stället för det är ju där man vill ha resultat så istället för att varje gång försöka komma ihåg vart hon mätt så kollar hon helt enkelt vart på armen jag är fetast och mäter där. Jag har inte heller gått ner på benen. Hon tror att jag tom kommer att gå upp på benen eftersom de inte är nå vidare stora... 58cm. Jag hade inte heller förlorat så mycket på andra ställen men jag hade förlorat 1cm på halsen och det är rätt stort för min hals är rätt liten den med. Så ibland är det inte antalet centimeter heller utan vart på kroppen man förlorat dem.
Skönt att du deppat färdigt nu och tar nya tag!
Mumu: Det är så jobbigt när sådant händer. Men du kan ju alltid dra på dig lite aktivitets points och då gör det inte så mycket att det slinter nu och då. Det är mitt tips till alla som går över - aktivitetspoints

Jag har själv haft problem i veckan. Massor. Men jag har försökt se till att få extra points. For fram med dammsugaren i 180 häromdagen, plockade, pulade och hade mig så att svetten rann och på 1,5h fick jag ihop 6pp. Det går under underhållsarbete innomhus så egentligen behöver man nog inte rusa runt så att svetten sprutar

I onsdags hade jag överskridit mina points och var inte alls nå vidare sugen att åka och träna men då kollade jag upp vad gymmet hade för pass och hur många pp de skulle ge och tvingade mig att gå på body step som gav mig 14 pp. Mina bonus har nästan rykt men jag försöker så gott jag kan att få upp mina aktivitetspoints. Känner mig dock rätt tung så jag får se hur vägningen kommer att gå. Har mens också nu. Huuuuu.