sesam76 skrev 2010-03-09 12:24:46 följande:
Måste bara få fråga varför det heter Pro points nu? är det jättestor skillnad mot förut? Jag har alltid varit vv men nu har jag haft en svack o det finns inget vv i den här stan..dom la ner..jag har läst om det nya programmet men för att få reda på vad det är för skillnad så måste jag skriva in mig via nätet..men känneri nte för det bara för att få reda om jag missar ngt..
Alltså varför de bytt namn fattar jag inte men det kanske är för att folk ska greppa att det är ett nytt system. Skillnaden mot förut är
jättestor. Pointsen är uträknade på fett, kolhydrater, protein och fibrer medan de förut bara räknades på kcal och fett vilket gör att alla matvaror har nya värden. Sen så får man äta mycket mycket mer, man får inte spara några points under veckan men däremot får man en stor veckobonus varje vecka som man får fördela hur man vill. Hur många points man får äta/dag är inte heller lika lätt uträknat som förut då man typ bara gick på vikt och ev kön (är inte så säker på det sista), idag går man på vikt, ålder, längd och kön. Så två som väger lika mycket och är lika långa får äta helt olika ifall de är olika gamla.
Nätet är jättebra. Där får du ju all info, pointsen uträknade, där har du alla guider och pointsräknader. Jag skulle skriva in mig på nytt och köra på ny kula