Inlägg från: Fru X |Visa alla inlägg
  • Fru X

Hästtråden v. 11

cajsasmamma skrev 2010-01-10 21:50:54 följande:
    Men man vet aldrig det KAN hoppa ur nåt läskigt ur sånna däre läskiga påsar ...
    Jag ska fan slänga i nåt farligt nån gång. Så hästkraken gissar rätt...
  • Fru X
    Sarah84 skrev 2010-01-10 22:01:43 följande:
    Har en liten fråga som någon här inne kanske kan svara på.Vem är det som skall stå som uppfödare på en häst, den som ägde stot då hon blev dräktig, eller den som ägde stot då hon fölade?
    Den som äger stoet när det fölar.
  • Fru X
    Nemia noj skrev 2010-01-10 22:25:07 följande:
    Har haft en underbart skit kul kall kväll, någon stanna utanför vår tomt och varva med en V8, så O och B skena genom grinden.. Var bara att ut och fånga in dom skärrade pollarna, få in dom i hagen och tyna staket i närmare 30-35 min. De var KALLT och man blir inte mycket gla när man redan har en sjuhelvetes tandvärk.. *Tycker synd om mig själv *
    FY så trist... *tycker synd om dej*
  • Fru X
    Sarah84 skrev 2010-01-10 22:29:26 följande:
    Är du säker på de? Vad jag läst mig fram har de vart tvärtom förut, men att det ändrats, frågan är ju då när de isf ändrades & om de då ändrades för föl födda tidgare.
    Vart har du läst det? Vilken ras gäller det? Specialregler?
    du kan ju köpa ett dräktigt sto, då är du uppf. Sen kan du alltid överlåta uppfskapet (ASVH)
  • Fru X
    Sarah84 skrev 2010-01-10 22:43:55 följande:
    En vän till mig läste de någonstans.Vi köpte ett Arabiskt fullblod som va dräktigt, som efter ett halvår fölade hemma hos oss, vi sålde "fölet" 2005, nu hitta jag ägarens hemsida som äger hästen & på dennes sida står de att uppfödare är han som ägde vår häst innan oss. Det är alltså fel då?Vill ju att rätt ska va rätt.. men vill ju inte dra upp något om jag inte är helt säker på att jag har rätt.
    Vem står som uppf i passet? Ägde ni fölet nät det reggades?
  • Fru X
    Sarah84 skrev 2010-01-10 22:50:03 följande:
    Ja vi ägde ju fölet då vi regga in henne. det är ju min mamma som isf skall stå som uppfödare.
    Skicka ett mail o be dem läsa i passet....
  • Fru X
    Sarah84 skrev 2010-01-10 22:59:05 följande:
    Men de borde jag kunna fråga dom på Svenska arabhästföreningen?
    javisst
  • Fru X
    littlemum skrev 2010-01-11 13:08:27 följande:
    Har precis varit i stallet och fixat lite. Tog in V för att mysa/kolla igenom henne lite. Upptäckte då att hon har fått två ganska stora bitar av strålen, på ena hoven, uppfläckta. Det är liksom två flikar på sidan av strålen som är lösa. Är rädd att de ska fläckas upp mer? Eller att det ska fastna skit/sten eller något där som gör ont. Vad gör man åt det här? 
    Om hästen inte är halt: Ingenting.
    Den gör så. Den "ömsar skinn". Inget farligt. Hovis skär ren det som är löst. låt det vara.
  • Fru X

lurkan: VILA. Lång vila så den får läka ifred.
    Jag skulle inte linda i hage pga skaderisk.

Johanna: Spännande! Hur gammal är den?

• Fru X

cajasasmamma. Surt som f*n! hopas det vänder nån gång!

Svar på tråden Hästtråden v. 11