Inlägg från: Fru X |Visa alla inlägg
  • Fru X

Hästtråden v. 11

för intresserade: hämpar prel H 8 maj, håll tummarna...

• Fru X
    Mystic noblesse skrev 2010-04-26 20:19:05 följande:
    Vad kul! Hoppas det går bättre nu då
    Verkligen, kan ju inte gå sämre iaf :-/
    Han är iaf 3,5mån äldre o det finns gräs i hagarna då, så det är ju helt andra förutsättningar.
  • Fru X
    Mystic noblesse skrev 2010-04-28 08:31:03 följande:
    En stilla undran... Min häst är en vandrande dammboll just nu. Tvättar ni era hästar och vad använder ni isf?
    Borsta upp dammet. Ta en fuktig trasa el svamp (skölj flera gånger) o dra bort dammet innan du ryktar det sista.
  • Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-04-30 14:08:29 följande:
    *håller tummarna*
    Tack
  • Fru X

Halloj! tråden dör på fredag 7/5 Någon manad?

• Fru X
    qenzo skrev 2010-05-06 03:30:33 följande:
    Dör trådarna nu då? De har ju låst upp trådar flera år gamla Oo
    ok. {#lang_emotions_smile}
  • Fru X
    Fru Wirenborg skrev 2010-05-08 07:32:19 följande:
    Hej hej!Var ett tag sen...Jag jobbar på med flyttstäd nu men kommer antagligen börja en Yrkesförarutbildning i aug Min Jhaxe har gått bra tills för två veckor sen...då började han krångla med medryttaren (testing,testing) och det visade sig att han var gallig i alla fyra benen. Mest i bakkotorna. De blir mjukare och mindre efter ridning.Min gissning är att det är gräset som ställer till det. Men jag har inget minne av att han blev så här gallig förra året.Brukar gallorna hänga kvar hela sommaren eller ska de ge med sig efter ett tag?Han har även varit lite loj och inte riktigt känts hundra procent. Men i måndags så började de ju gå ute dygnet runt så han kanske är lite trött...Usch vad nojig man blir!! Jag har inte hunnit hänga med i tråden nu men jag hoppas att alla är ute och njuter i vårvädret med sina hästar
    proteingallor brukar ge med sig när gräset lugnar sig.

Tkr det låtersom trött o sliten? Vila 7-(10) dar m bara skritt dag 8-10 brukar göra susen
  • Fru X
    Fru Wirenborg skrev 2010-05-09 08:22:36 följande:
    Ja, jag var i de funderingarna angående vila. Så får det bli  Tack för rådet !Hur är det med din lilla unghäst??
    Jotack! {#lang_emotions_tongue_out}
    Hämtade honom igår.

Resan gick bra.

Skulle gå m G ihagen - de smet. G är ju arab o tokspringer när han blir upphetsad - vill ju ha koll på sin flock.

H fick stå inne m E i boxarna bredvid varandra

H Fick prata m E i grimma på gården, gick små promenader med dem tillsammans

Testade m H G o B, det blev jakt, ingen otäck men slutade m att H hoppade ur hagen - hann inte stanna.

Testade H o B men H var för trött.

Ställde in G o B i stallet hos H o red E, som ju stått inne hela em.

Ut med G o B

H hade piggnat på sig, ställde honom vid E's box o borstade - E blev sur. H tyckte plötsligt att E var jättesexig o flirtade vilt
    Mätte H 9,5 mån - 143,5mkh någon som vågar gissa? Han är ngt tunn o ganska omusklad ännu

Nattade allihop.

Idag så har G o B gått ut i hagen.

E o H har vi lett runt + att de fått umgåtts.

Släppte in E till G o B, lät H vara på stallplan - han ville bara int till de andra.

Tog in E o H i stallet, mockat åt dem.

Har frukostrast nu, ska snart tillbaka o testa släppa ihop H med G o B, ev rida E.

H är iaf inte lika mkt bebis, men han är rädd såklart. Nu är det iag inte snö till magen på honom och det finns gräs. Så det är bara att prova sig fram o se tiden an.
  • Fru X
    Fru Wirenborg skrev 2010-05-09 11:54:59 följande:
    Fru X: Vilket pusslande   men skönt att snön är borta så de har mera utrymme i hagarna. Håller tummarna att de lugnar sig snart!
    Testa efter frukost med:

H o G: H grönsak, G gapade efter de andra.

H o B: H grönsak, B gapade efter de andra.

H, G o B: G motade bort H. B ville hälsa på H men G motade bort H, som var rädd. Det blev jakt men inte så panikartat.

Till slut testade vi som sista utväg H o E. Allt lugnt. E gnäggar ibland efter G o B, de svarar inte. H är lite rädd men det tar sig nog.

Just nu går E o H i en hage o B o G i den andra!!! Lättad o lycklig, rond 1 klar

E har sedan H anlände igår varit vänlig mot honom när de hälsat, inte alls visat den rädda sidan som gjorde att han såg H som ett hot Så som han gjorde i vintras.

En liten parantes: E vill inte dricka kranvatten om han kan gå till sjön. Han hade ju stått inne o var törstig. Gick mot sjön, H fattade inte att han skulle följa, så E vände hela tiden. Tog E i grimma, då föjde H med. När vi kom t sjön så plöjde E i o bogserade ut mig till knäna! Hade inte en suck! Trodde han skulle stanna vid sjökanten, ICKE!
    Självklart var jag klädd i ridkläder, tog ju på mig dem ifall E skulle behövt stått inne, då skulle jag ridit honom.
    Jodpurskängor, shortchaps o ridbrallor... Mina ABSOLUT dyraste kläder öht. Jaja, E var törstig.
    Måtte ha sett skitkul ut!!!
Svar på tråden Hästtråden v. 11