Hästtråden v. 11
Ogift Fru skrev 2010-03-05 08:04:17 följande:
Var till stallet och en lätt misshandlad halvblodskille igår kväll. Ojoj, säger jag bara. Nu har han nog retats med FEL häst! Ledaren i gänget är en stor grov vallack på 173 cm som INTE ger plats i flocken utan prövning. Han har det tufft nu.Stod ensam och verkade lite förvirrad när jag kom dit.Lite småskador har det blivit men *peppar peppar* inget allvarligare. Än...Hur lång tid kan det ta innan han hittat sin plats i flocken? Han har stått där i två veckor snart.Fru Wirenborg skrev 2010-03-05 10:29:37 följande:
Oj då..stackaren! Här väntas det på en inackordering nu i helgen,en 25 årig halvblodskorsning. Frågan är ju vad min nordsvensk säger om det..Huuu..sen kommer det en eller två galopphästar nästa vecka, då blir det fullt i stallet.Själv genomlider jag ett helvete med A-kassan. Har inte fått inkomst på 11 veckor nu. Vad förväntas man leva på?!!A-kassan... Det borde ju kunna lösas snabbare... Undrar hur de tänker?
Mystic noblesse skrev 2010-03-05 15:34:52 följande:
Underbart väder är det idag Och ska va lika fint imorgon.Tur det för jag ska rida lite imorgon igen. UnderbartSjälv har jag ridit lite dressyr med G. Går att skritta o trava på en liten volt i padd. Skritt på byvägen o ch gårdsplan... Väntar på våren!
E har ju varit tjovk i ett bakben. Nu senaste tiden har det blivit mindre tjockt o mer liksidigt bak. Ingen hälta. Kanske lite gammelgubbe-stel. De rör sig ju inte spec mkt i hagen pga djupsnön. Min tränare kollade på honom idag. Hon tyckte jag skulle testa o skritta igång o se vad som händer. Har ju tid undvikit pga det varit så ensidigt.
Trodde ett tag ev. griffelbensfrakt? Tror inte det längre...