Inlägg från: Fru X |Visa alla inlägg
  • Fru X

Hästtråden v. 11

Konstigt det blev, inga nya rader... prövar igen...

cajsasmamma: "ungdomarna"... - jag skrattar ihjäl mig!!!!
    quenzo: "välkommen" föresten!
    Flashiga hästar blir högst alldagliga under vissa ryttare och alldagliga hästar blir flashiga under andra ryttare.... (min E ser ut som en åsna när han går i hagen... *visslar*)
    Jag är ju gammal tant i jämförelse m de flesta i tråden, föredrar renrasigt (ok, ridponny är renrasigt) o gärna svenskt.
    Jag blir alltså inte så lättimpad av "flash"...
    G H : Munsboro är ett försäljningsstall, "jag frågade irländaren om vem hästen var efter, han svarade: Vem vill du att han ska vara efter?"
    Irländarna har i generationer avlat på prest o inte fört någon stambok så noga, jämför Tyskland, Holland etc. End Connemara har fört sluten stambok.
    På storhästsidan har det medfört de senaste 30 åren att deras avel halkat efter något.
    På ponnysidan vet inte jag så mkt.
    Om man är hästkunnig o vet vad man köper så kan man nog iaf få mkt bra häst för pengarna.
  • Fru X

Läser men har inte så mkt att tillägga.
    Längtar efter våren. Som äntligen verkar komma. Har broddat ur iaf o hunnit sladda paddocken första ggn i år! 
    Har inte tagit hem H än, om ett par v kanske? Satte träns på honom för en vecka sen, han står snällt uppbunden o lyfter hovar... ÄLSKAR att bli borstad
    E o G är bägge igång. E går som förstahäst o G som reserv. Finfina gamla gubbar bägge två!

• Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-04-17 23:24:23 följande:
    En fråga till er alla.Våran Max(shettishingsten på 1år) han är vill helst rida på stona? hur normalt är det? har pratat med lite folk och dom säger att det är ingen risk att han få dom dräktiga iaf. men vad tycker ni?
    Det är inte bra att låta honom göra det: Är han 1 år så KAN de bli dräktiga om han når  upp, sas. Dessutom så lär han sig ett icke önskvärt beteende som, om man har otur, blir kvar när och om han kastreras.
  • Fru X

Vissa har ju VÄLDIGT starka drifter :-/ OM han inte ska användas till avel så vore det ju lugnast att skära honom, för alla. Du slipper tjafs och han slipper bli straffad för sina drifter.

• Fru X
    zockervadd skrev 2010-04-19 12:47:28 följande:
    Hej!Min häst fick förra vintern en "ensilage mage" stor och bred, förra sommaren blev den bättre men långt ifrån bra, denna vinterna har den inte blivit värre medn nu måste det tränas mage här :) tips på hur jag tränar hästmagen i form??Ha det gott i vårsolen
    Rid på tygeln. Så hästen trampar under sig, då måste han använda magen.
  • Fru X
    Nemia noj skrev 2010-04-21 17:21:23 följande:
    Va ska man göra med ett sto som är väldigt negativ till box/stall och även att gå in i ligghallen? I natt/morse snöa de som bara den, fick 4 cm i natt/morse, och lilla Madicken frös som F** i morse. Jag fodra i ligghallen i morse i hopp om att mamman skulle gå in, och prova att leda in henne 2 gånger men hon går bara ut igen. Surare för varje gång. O Madicken ville inte heller in. Blir lite orolig att hon ska frysa sig sjuk. Va tänker/tror ni om de? Eller är jag bara blödig för hon e så liten.. ?Kan tillägga att Olivia i Box sparkar o gnäggar tills hon blir utsläppt, men hon står gärna uppbunden på stallgång när man pysslar med henne utan problem. Ska jag tvinga in henne i ligghallen vid dåligt väder o stänga så hon inte kommer ut? Är lite rädd att hennes fobi går ut över fölet om hon börjar sparka o ha sig i ligghallen/boxan.
    Tvinga in henne. Lillan kan få lunginflammation.
  • Fru X
    Cornette skrev 2010-04-22 13:34:32 följande:
    *Vinkar lite*Jag är tillbaka efter ett ganska långt FL-uppehåll, men nu ska jag ju ha bebis så då måste man komma tillbaka!Vet inte hur många som kommer ihåg mig? Jag ska försöka läsa ikapp lite här iaf.
    {#lang_emotions_laughing}

{#lang_emotions_flower}

{#lang_emotions_gravid} {#lang_emotions_cheers}
  • Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-04-22 19:22:39 följande:
    *Vinkar tillbaks*Ska du ha en människobäbis eller en hästbäbis???? *dumfråga kanske??!!??*
    var väl en högst relevant fråga i denna tråden!
    Jag tog för givet att det är människobebis! Det är väl bara jag o Sialch som är för gamla i tråden!?!

Ska luska ut vilket det är jag med
  • Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-04-23 15:06:43 följande:
    Ni är väl inte för gamla?!? Men ni få nog räkna med mig med till dom som inte ska ha nån männsikobäbis mer. För om jag ska få nån sån nåt mer så ska det vara med min MAN. och nån sån är svårt att hitta till mina höga kriter. Och sen finns det nog inte en ända som står ut med mitt finskahumör och att jag jämt jämt jobbar!
    Jag är iaf på tok för gammal! Min man blir 49 i maj... o vår yngsta fyller 21... Dessutom så är det för mig fysiskt omöjligt att bli gravid något mer, vilket enbart är en lättnad. Vårt barbarn fyller ju 1 år i morgon!

Jag jobbar o tränar jämt med, maken får mkt tid till sina intressen, hitta nån med eget liv, så tar man guldkornen i tvåsamheten o njuter av det
  • Fru X
    Cornette skrev 2010-04-26 08:17:41 följande:
    Det blir nog inget pyre, har störtblött hela natten =(
    Fy så tråkigt! :'-(

Hoppas att det löser sig med stallet iaf. Även om det knappast är mkt till tröst...
Svar på tråden Hästtråden v. 11