Inlägg från: Fru X |Visa alla inlägg
  • Fru X

Hästtråden v. 11

Klart det är din bättre sits! Som vi har nött om den Det gäller ju först att lära sig följa hästens rörelser, sen att "styra" dem (RIDA! ). Det tar ett tag för hästen att vänja sig också...

• Fru X
    Fru Wirenborg skrev 2010-03-24 07:06:47 följande:
     Ja,jag tycker det har varit skitsvårt..han har ju varit som en stel pinne och hur mycket jag än suttit ner så har han bara kutat på. Men nu så!
    "ketchupeffekten..."
  • Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-03-28 21:44:56 följande:
    Guldhjärta ; Verklige kul  att höra att det har gått bra för er, håller tummarna åt det fortsätter likadant framöverHär har min älskade K(som jag tog hand om för ca 1,5år sen då när han var vanvårda och vägde ca 175kg mindre än vad han nu gör) fått ett nytt hem. Så underbart att han nu har kommit till en 11årig tjej vars mamma ska rida han med. Men inte blev det mindre hästar i stallet för det för samtidigt kom en liten uppkäftig WM valack som jag ska försöka köra in och jag ska hjälpa till med försäljningen en i sommar.
    Du håller igång!

G H: Jag vet vad W L D är, var hästen illa däran? hur länge? prognos? *nyfiken bara*

Själv så satt jag igår o red årets första vettiga glpjobb på bägge mina grabbar, på grusväg... Mjuk sådan.
    G är mer igång är E.
    G fick glpera lite mer.
    E har ju varit tjock i ena bakb, reaktionslös senaste v. Ljum innan men vi har skrittjobbat. E glperade 1a ggn i år! Bra kontroll o samling, jättenöjd, så vi gjorde bara lite lite!
    H växer o frodas, lite tunn fn (växer... ) tycks vara helt återställd efter sina äventyr. Blev 8 mån i förra v o är bara såå go! längtar. Planerar hämta honom igen när det torkat upp, hoppas 2-3v...
    Vi har fortf 4 dm snö... :-/
  • Fru X
    cajsasmamma skrev 2010-03-28 22:33:44 följande:
    Ja måste ju hålla igång så att man inte blir en soffpotatis ;)

Och så va min Livi Blanc  3a idag i ett montelopp i finland

Grattis!

ps, den WM borde vara perfekt till mitt barnbarn Hon fyller snart 1 år! Fast, jag har ju redan köpt H till henne! {#lang_emotions_wink}

Hej Nemia! kul ose dej!!!
  • Fru X

Poängen med H är att jag ska ha honom tills hon blivit stor nog, smart va!

• Fru X

24/4 blir hon 1
    Och om hon vill låna H o rida JSM på om sisådär 14 år så går det jättebra!

• Fru X

Så kul med unghästar ju!
    O gammelgubben o jag nöter på med skolor o glpbyten!
    Bästa av två världar!!!

Gäspar nu, natti!

• Fru X
    qenzo skrev 2010-03-29 20:01:15 följande:
    Ah.. så långt tänkte jag inte ens. Tänkte det var nåt flashigt hahaha jag har haft en welsh mountain/arab-korsning.. supersnygg. Welshar öht är ju ofta väldigt vackra.
    WM ÄR flashigt! - världens vackraste ponnyer!
  • Fru X

cajsasmamma: "ungdomarna"... - jag skrattar ihjäl mig!!!! quenzo: "välkommen" föresten! Flashiga hästar blir högst alldagliga under vissa ryttare och alldagliga hästar blir flashiga under andra ryttare.... (min E ser ut som en åsna när han går i hagen... *visslar*) Jag är ju gammal tant i jämförelse m de flesta i tråden, föredrar renrasigt (ok, ridponny är renrasigt) o gärna svenskt. Jag blir alltså inte så lättimpad av "flash"... G H : Munsboro är ett försäljningsstall, "jag frågade irländaren om vem hästen var efter, han svarade: Vem vill du att han ska vara efter?" Irländarna har i generationer avlat på prest o inte fört någon stambok så noga, jämför Tyskland, Holland etc. End Connemara har fört sluten stambok. På storhästsidan har det medfört de senaste 30 åren att deras avel halkat efter något. På ponnysidan vet inte jag så mkt. Om man är hästkunnig o vet vad man köper så kan man nog iaf få mkt bra häst för pengarna.

Svar på tråden Hästtråden v. 11