Malignt Melanom
Startar upp en ny tråd eftersom den gamla stängs ner snart.
Den gamla tråden är www.familjeliv.se/Forum-4-46/m47945004.html
Startar upp en ny tråd eftersom den gamla stängs ner snart.
Den gamla tråden är www.familjeliv.se/Forum-4-46/m47945004.html
Tack! Jo, jag ligger inne nu.. är supertrött, men svarar lite mer imorgon.. Mår hyfsat.
Tänker ofta på dig Ulle, bloggar du någonstans?
Har ju en mamma med en obotlig hjärntumör, var på uppföljningssamtal med läkare idag efter hennes magnetröntgen förra veckan, det har i alla fall inte försämrats.
Så nu njuter vi av det beskedet, och tar en dag i taget.
Hoppas du mår OK, har lite dålig koll på var i din behandling du är just nu, men skriv och berätta när du mår bra och orkar!
Tack! Nu är jag lite piggare och skall uppdatera mig lite. ;)
Härligt att det inte har försämrats för din mamma. Njut av varje dag.. det är så man lever.
Jag har en blogg som har adressen http://www.ulricamagnusson.blogspot.com/
Jo, jag ligger inne nu för min tionde cellgiftbehandling. I onsdags som var första dagen för den här gången så får jag två olika cellgifter.. resterande dagar får jag en typ bara. I alla fall.. när jag fick mina cellgifter i onsdags och satt och pillade lite i datorn så började det klia i händerna. Det blev bara värre och värre.. så jag fick gå och säga till. Då var det tydligen en reaktion på min ena cellgift. De har aldrig upplevt det här på avdelningen, men på gyn så har de haft det några gånger. Så om jag skall få mer så måste man hålla koll på andningsvägarna så jag inte får svårigheter att andas.
Igår på storronden så berättade min huvudläkare att de tar bort den ett tag. Sedan berättade hon att röntgen de gjorde i tisdags visade att tumörerna jag har i lungorna fortsätter att minska men att de i huden tydligen ökar. Då vill de ändra mina cellgifter så jag skall få en annan typ också. Vilken tyvärr har effekten att jag även tappar håret som jag har fått behålla hittills. Sedan så eftersom jag flyttar så skulle hon höra med dem i Skåne med behandlingar m.m. Hon gick iväg en stund och kom sedan tillbaka.. ville klämma på min mage.. det visade sig att det de trodde på röntgen var nya tumörer var kulor som jag får efter mina fragminsprutor som jag tar varje dag i magen för propparna i lungorna. Hm.. så jag hade inte ökade tumörer i huden utan de minskar eller står still. :) Underbart!!!
Idag skall jag få komma härifrån. Skall åka hem till mamma.. hämta min ena dotter som är hos sin pappa, lasta min bil.. njuta hos mamma och min bror kommer dit med... njuta i kväll med dem.. och imorgon hämtar jag mina hundar hos min kompis och styr bilen hem till min sambo och alla andra tjejer. :)
ÅH, vilka goda nyheter!
Tumörer som står stilla eller minskar är ju verkligen HELT FANTASTISKT! Inte så vanligt vid malignt melanom, men vilken tur att du är en av dom där cellgifter biter! Det finns ju faktiskt dom som blir av med sitt maligna melanom och jag är övertygad om att du i sinom tid kommer att bli alldeles frisk. Tumörer som minskar eller krymper!!!!!! Vilken lycka, så otroligt positivt besked!!! Ha en riktigt bra helg.
Åh, vad skönt att höra!!! Hoppas att det fortsätter så!!! Kram
Det är jätteskönt. Men som sagt Malignt melanom är lurigt. Pappa gick som sagt bort i det för sex år sedan. Hans tumörer gick också ner.. men så fick han ont i huvudet, sedan epileptiska anfall och då visade det sig att det var fullt med tumörer på hjärnhinnan. Tre veckor senare är han borta.
Nu har jag hämtat min lilla dotter hos pappa. Tyckte hon verkade lite hängig. Inte så konstigt. Hon har feber.. 40,3.. så hon är alldeles trött. Hon som skulle på kalas hos vår gamla granne som är hennes kompis. Hon får ju aldrig leka med henne nu sedan vi flyttade. De hade sett fram emot det så. :(
Hej Ulle, vad jag blev glad över att se ditt inlägg # 13. Tänk, att de kan ta miste så att det visar sig vara bättre än de trodde. Underbara nyeter! Jag följer din tråd här men skiver inte så ofta. Men jag tänker på dig ska du veta! >---
---<Kram!