• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • Emeli
    Doktorn skrev 2010-01-14 09:31:20 följande:
    Jag förstår att namn som Urban, Ninja och Fanny kan feltolkas. För att inte tala om Dick och Gun.Men jag är för dum för att fatta de stigmatiserande tolkningarna av Sixten, Marcia och Malin.  Kan någon förklara? 
    Sixten: den som förstår engelska men inte kan svenska måste klia sig i skallen och undra varför just det, och inte seveneleven på en gång {#lang_emotions_laughing}

Marica betyder fjolla och bög på spanska.

Den som beskrivs som malin på franska är listig på ett elakt sätt, slug och spydig. Le Malin (med stor bokstav, dock i maskulinum) är ett namn för djävulen.
  • laris

Jag vet en som heter Vagina.....det ni!

• Emeli
    MansonDust skrev 2010-01-14 08:33:26 följande:
    Min ena dotter heter Ninja. Det är ett gammalt svenskt namn faktiskt. (Och flicka på spanska = Niña)
    Ninja är för mig en benämning på en japansk krigare, och så tänker jag på Teenage Mutant Ninja Turtles {#lang_emotions_laughing}. Har aldrig hört att det skulle vara ett gammalt svenskt namn. Var har du hittat den uppgiften? *nyfiken*

Niña betyder flicka på spanska, helt rätt, men det har ju en helt annan stavning.
  • Emeli
    dotty skrev 2010-01-14 20:24:17 följande:
    natalie och alla -ynamn. typ jimmy, jonny, brittany, benny osv osv.
    Håller med, men det finns åtminstone ett undantag: Jenny. Det är helt ok.
  • Nattfjäril

Min sambo vill döpa vår ev son till Germund (!) Efter germund Stenhag på P3...

Hjälp....

Hans alternativ två var Hilding efter sin morfar. Hu...

Jag hoppas op en flicka, då e vi överens iaf ; )

• dotty
    Emeli skrev 2010-01-14 21:42:10 följande:
    Håller med, men det finns åtminstone ett undantag: Jenny. Det är helt ok.
    ja det är sant. jag har inte ens tänkt på jenny som ett y-namn konstigt nog.. men det är å andra sidan ett ganska tråkigt namn också. men inte fult.
Svar på tråden Fulaste namnet?