Fulaste namnet?
Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?
Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?
haha gav upp att läsa hehe.
Namn som Ragnar, Urban e hemska bla.Clas-olof e hemskt, tycker inte om lisa, evelina.
Men sen måste jag försvara mitt namn, Linda. Jag började grundskolan på 90-talet och hade ingen i min klass med mitt namn. stötte inte på så många förren jag kom upp i gymnasiet då fick jag en med samma namn. Samt älskar jag d trots alla fina rim hihi. Sedan min lille bror heter Kevin och tycker d e vackert, lika dant elias och elis.
Hugo och Kurt är dom fulaste som jag kan komma på just nu. Dom börjar bli populära igen vad jag har förstått. En kompis barn har döpt sitt barn till Hugo.
När man ska ropa in ett barn med det namnet så blir det Huuuuuuuuuuuuuuuuuugo. Kurt är så fruktansvärt hårt. Kan någon få det att låta mjukt i en intim situation..... Min älskade kurtplutilutt.

Bland kvinnonamnen så gillar jag inte Barbro, Agneta, Ann-Christin, Ros-Marie, Doris m.fl. dom namnen som var populära under senare delen av 40-talet och första delen av 50-talet. Urrrrrrrr!!!
Själv skulle jag gärna velat heta Alfrida eller Nanna.
Kevin,Robin,Rutger,Leif,Viggo,Sven... Sen finns det massor av andra namn som jag heller inte gillar. Men här är några av dom.
Tjejnamn: Beata,Jasmin,Lova,Siri,Thea,Ebba
Annelie tycker jag e fult, mkt bättre om man skriver det som dubbelnamn dock, Anne-lie ser mkt bättre ut tycker jag :)
Kan någon rätta mig om jag har fel men Lennart kommer väl från namnet Leonard, Conny från Konstantin osv..dvs de har fått förkortningar lr t.o.m blivit nya namn.
Varför är det då så fel när folk väljer att "böja" ett namn lite för att passa deras smak, lr korta av det.
Teodore-Teo/Theo
Johanna-Hanna
Linnea-Nea
Jennifer-Jennie
Ja ni förstår nog vart jag vill komma.
Nu dyker ju även Max upp från Maximilian, jättesött tycker jag å ser inget fel i det.
Alla namn är väl påhittade från början, så varför störa sig?
Ni kan väl inte på allvar mena att Tindra, Engla, Leo osv är det FULASTE namn ni vet, som tråden egentligen handlar om?
Sen finns det ju namn som man tycker mindre om lr som man bara stör sig på.
finns ju massa fula namn som Märta å Kurt osv, men jag väljer av dom fula namnen som är populära idag...
Dessa namn skulle jag aldrig välja:
Ronja
Saga
Tindra
Engla, Ängla
Kevin
Unisex-namn skulle jag heller aldrig välja som Kim och Charlie tex...