• fdavidsson

Fulaste namnet?

Vilket är det fulaste namnet du vet, som du absolut inte skulle döpa ditt barn till?

• Svar på tråden Fulaste namnet?
  • Undret Gilan
    Merci:
    Nej kålbjörn är grymt fult kom på att en kille jag gick i paralellklass med hette Fissnick men uttalas som Fis-nick! Det är inte heller vackert!

Tycker att det känns lite trashigt med smeknamn som namn av någon anledning då framförallt dessa självklara som Theo, Leo, Alex, Issa, Emmy, Nea osv Hanna och Jennie ser jag inte som smeknamn direkt!

Tindra och dylikt tycker jag är fina namn men känns fåniga då de har kommt så på modet. Men hatar däremot alla lie/lee påbyggnader då inte ex natalie utan Tuvalie, Novalee osv.
    Sen tycker jag namn som är något är fult som Sten, Stig, Knut, Bo, Ninja, Star, Liv, Max, April, Maj, Juni, Juli osv
    ~~¤*Förlovad*¤~~
  • Emeli
    onoff skrev 2010-01-16 00:39:58 följande:
    men vadå, vad betyder sixten på ett annat språk??? sexton eller???
    six = 6,
    ten=10
    På engelska, alltså. Ingen "farlig" betydelse, bara lite udda som namn. Jerker kan inte vara roligt att heta i England/USA m.fl engelsktalande länder. Inte Odd heller, i synnerhet inte i kombination med efternamnet Person.  .
    southernbelle skrev 2010-01-16 04:56:11 följande:
    Folk måste ha missat mitt inlägg om Sixten. Antar att folk tänker att det är två nr på engelska. Min son heter Sixten och vi bor i USA och det är aldrig någon som har reflekterat över att det är två nr. Ibland har väl vi tagit upp det och då blir folk förvånade och säger att dom inte tänkt på det så jag tycker inte Sixten är direkt taskigt att döpa sitt barn till. Hade det varit Jerker så hade det varit en annan femma
    Det är nog väldigt olika vilka reaktionerna blir. Jag har upplevt att det har skojats en hel del om Sixten, men det har varit i England. Betydelsen av Sixten är ju ändå neutral - Jerker är värre, och Gun. Jag känner en sjuksköterska som flyttade till ett engelsktalande land. Hon fick byta förnamn, och börja använda sitt andranamn i stället. Det gick bara inte att presentera sig som "Nurse Gun".
  • Sandrisen80
    Emeli skrev 2010-01-16 13:19:35 följande:
    six = 6, ten=10På engelska, alltså. Ingen "farlig" betydelse, bara lite udda som namn. Jerker kan inte vara roligt att heta i England/USA m.fl engelsktalande länder. Inte Odd heller, i synnerhet inte i kombination med efternamnet Person.  .
    På kurdiska betyder Gun pung
  • Sandrisen80

Va meningen att citera inlägget om Gun som flyttade till USA, inte det jag råkade citera på...

• southernbelle
    Emeli skrev 2010-01-16 13:19:35 följande:
    Jag är förvånad att dom är så i England, här i USA så finns det så mycket tokiga namn så folk är ganska öppna mot namn. Ja menar här finns det ju många som frivilligt kallar sina barn Dick
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2010-01-16 06:54:16 följande:
    Min unge heter Ninja och ingen av mina amerikanska vänner har reagerat annat än positivt. Ninja utalas nämligen inte på samma sätt som engelskans "ninja". Utan mer som det spanska niña. Dessutom är det ett gammalt namn. Jag har mött en gamml tant med det namnet och en tjej i 40årsåldern.
    Blir inte finare för det.
  • southernbelle
    Kimmy skrev 2010-01-17 19:27:35 följande:
    Kim är fint. Speciellt på tjejer! :)
    Fast nu pratar vi ju om vad som är fult
Svar på tråden Fulaste namnet?