Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
Fick idag veta att Milo randomiserats till defluxgruppen!!! YES!
Fick idag veta att Milo randomiserats till defluxgruppen!!! YES!
är lite bekymrad eftersom milo fortfarande har feber trots att det är tredje dagen med medicin. Han brukar annars svara fort på antibiotikan. Han får Bactrim OCH Cedax, så det borde ju ta det. förra gången han blev sjuk så visade stickan att det var både nitrit, äggvita och något mer. När odlingen kom så visade det inga bakterier? Kan någon förklara det? Läkaren kunde det inte, jag tycker det är väldigt mysko.
är lite bekymrad eftersom milo fortfarande har feber trots att det är tredje dagen med medicin. Han brukar annars svara fort på antibiotikan. Han får Bactrim OCH Cedax, så det borde ju ta det. förra gången han blev sjuk så visade stickan att det var både nitrit, äggvita och något mer. När odlingen kom så visade det inga bakterier? Kan någon förklara det? Läkaren kunde det inte, jag tycker det är väldigt mysko.
Inte konstigt att feber inte gick ner. Odlingen visade en bakterie som vare sig Bactrim eller Amimox rår på. Helt sjukt va många konstiga bakterier han får. SÅ nu börjar vi om, ny tiodagarskur med Ciproxin. Har någon erfarenhet av den? I bipacksedeln står "Bör ej användas av växande barn och ungdomar". Känns ju sådär bra... Men man får väl lite på att läkaren vet vad han gör!?
Vi har fått tid till defluxoperation den 1/7! HOPPAS det funkar!
Hejsan!
Vår flicka har haft återkommande problem med njurbäckeninflammation (2 ggr konstaterat men antagligen 3) så efter sommaren ska vi bli kallade till Njurmottagningen för utredning. Vi har gjort urinblåseröntgen som visade på en viss reflux i ena njuren så nu undrar jag om någon här har barn med samma problem och vad de gjorde åt det?