Anonym (men gud..) skrev 2010-02-26 09:07:53 följande:
jag har bott i hammarkullen hela livet o trivs jättebra=) har två barn oxå..va e det ni tror e så hemskt med att bo i angered?? fy fan skulle aldrig vilja bo i torslanda iaf bara överklass där.. börjar nästan tro att ni e lite smårasister ..hmmm kan det vara så kanske??
Det fattar inte jag men man har ju olika smak

Jag bott i angered sen 83. Först lövgärdet och de sista 15 åren i Rannebergen (som är det enda beboeliga stället i Angered). Du har ju lika mycket fördomar mot de i torslanda som andra har om Angered. Det är bara det att de fördomar folk har om Angered är oftast sant. En tungt socialt belastad förort med kriminalitet och droger. Mångkultur kan vara bra i många fall men inte när det blir att svenskar är minoritet. Blandade kulturer anser jag vara bäst och i blandade ingår även svenskar och inte bara blandade utländska grupper. Skolorna här har en lägre nivå, naturligt eftersom svenska språket är sämre här så blir utbildningen på en lägre nivå. Gällande gymnasienivå har angeredsgymnasiet knappt några sökande. Min son går bara grundskolan i en specialanpassad klass. Den är tack och lov mycket bra.
Arbetslösheten är stor, så även utanförskapet. Vårdcentraler är sämre, den i Lövgärdet är rena skämtet. Omgivningen i sig är mycket klotter, mycket nedgånget osv. Men positivt är att de rustar upp och renoverar. Gårdsten har blivit finare på sina ställen och nu såg jag att de rustar upp i övre lövgärdet med.
Men hammarkullen och hjällbo ser för jävligt ut. Inget påhopp mot dig utan min kritik är enbart riktat mot stället i sig.
Man måste inte vara rasist för att tycka att Angered är ett gräsligt ställe. Realist skulle jag snarare vilja kalla det. Rannebergen är fortfarande relativt fint och det är det enda stället här som går att bo i.
För att inte bara risa utan även rosa litegrann måste jag ändå påpeka att naturen här är underbar. Vi är naturmänniskor och vistas mycket i skog och mark. Skogen, om man går längre ut är fortfarande fint och inte klottrat eller vandaliserat som allt annat här.