• Anonym (Orolig)

Förort till Göteborg

Ska köpa hus utanför Göteborg, har hört mycket om sämre förorter med droger, kriminalitet mm. själv vet jag ingenting eftersom jag kommer från en annan stad. Vi vill bo max 3 mil från Göteborg, gärna i någon tätort till en mindre stad med bra komunikationer då jag blir utan bil på dagarna när mannen jobbar, är mammaledig.
    Är så orolig att vi ska välja fel område och ångra oss sedan. Tacksam för svar

• Svar på tråden Förort till Göteborg
  • Anonym

Jag skulle personligen ALDRIG flytta till Hjällbo, Hammarkullen, Bergsjön, Kortedala, Angered.
    Då hade jag hellre valt Mölndal, Billdal eller Kungsbacka!

• Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2010-01-13 10:17:36 följande:
    Jag skulle personligen ALDRIG flytta till Hjällbo, Hammarkullen, Bergsjön, Kortedala, Angered.Då hade jag hellre valt Mölndal, Billdal eller Kungsbacka!
    Ja men dessa förorter hör väl till Göteborgskommun utan Mölndal och Kungsbacka som är egna kommuner, jag hade tänkt mig lite mer utanför. Men kungsbacka är väl bra eller?
  • Anonym

Ja, Kungsbacka är jättebra, finns gott om affärer, bra kommunikationer, fina omgivningar! Ta en titt där!

• Anonym (oxå)

Däremot är väl Kållered och Lindome som ligger i Mölndals kommun mindre roliga har jag hört. är själv inflyttad och letar oxå.

• LokesMamma84

Fin natur, spännande historia, charmiga hus. Riktigt vackert i gamla delen utav kungälv med fästningen som granne. Fästningen har en lång och intressant historia bakom sig.
    Havet ligger nära (Marstrand, Tjuvkil, Aröd etc.)

• Anonym (Orolig)
    LokesMamma84 skrev 2010-01-13 12:07:03 följande:
    Fin natur, spännande historia, charmiga hus. Riktigt vackert i gamla delen utav kungälv med fästningen som granne. Fästningen har en lång och intressant historia bakom sig.Havet ligger nära (Marstrand, Tjuvkil, Aröd etc.)
    Någon som vet hur det är bortom Partille, Lerum, Floda, och Gråbo?
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2010-01-13 14:08:51 följande:
    Någon som vet hur det är bortom Partille, Lerum, Floda, och Gråbo?
    Tycker det är lite väl "bonnigt". Finns inget direkt där.
    Men jag håller med LokesMamma84 om att Kungälv är fint!! 
  • JLL
    Partille är inte bonnigt. Fin natur, nära till Gbg, allt du behöver finns på nya Allum - Partillle har det mesta. Lerum och Floda däremot, där känns det att du är lite längre bort. Huspriserna är å andra sidan lägre och det går snabbt att komma in till stan om man har bil (eller om man tar pendeltåget). Du slipper dessutom att bo på
    "fel" sida tunneln (jag tänker på trafiken när du ska pendla), som Kungälv är.
  • Anonym (Orolig)
    JLL skrev 2010-01-13 17:06:16 följande:
    Jag tänker också på det, alltså att jag inte vill bo på fel sida med tanke på trafiken. Sen är det också viktigt för oss att området är barnvänligt och bra, dvs inte mycket kriminalitet och så.
    Vi har tittat på hus i Partille, Gråbo och Floda. Hus i Gråbo och Floda är något  billigare än Partille. Jag tror att det tar 20 min. med bil
Svar på tråden Förort till Göteborg