• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • Majken

Wilowa: Hmm I wish...
    Nej men det var mysigt ändå och som sagt, dottern var överlycklig och tyckte att det var både mysigt och roligt att busa till det lite

• Mrs girl

Ja det är klart ni ska sova i nya vagnen hemma om ni inte kommer iväg. Vi sov en hel helg i vagnen hemma på uppfarten när vi tog hem den för några veckor sedan.dottern ville verkligen inte vänta, vi åt tom kvällsmat i vagnen för att få en riktig känsla

• Tullipan

Äntligen kommit iväg!
    Va nere med alla möbler och grejer i helögen, så nu är vagnen helt sommarklar!

Upptäckte också att tjuvarna tagit en grej hos oss också..

En tygback med ungarnas pysselgrejer...
    Står PYSSEL med stoooora bokstäver på locket. I den målarböcker/pennor osv...
    Min femåring va dock glad att de inte tagit leksakslådan med hans lilla piratskepp..

• Wilowa

Äntligen har vi fått vår nya pärla, den är så fin! Solig Vi håller på och packar in sakerna i den, men vilken tid det tar...fast nu är det en hockeypaus. Vi kommer dock inte sova i den nu eftersom vi haft magsjuka i huset under veckan så vi tar inga risker. Kräks

• Majken

Grattis Wilowa - så himla kul!!! Förstår dock att ni inte vill ta såna risker efter magsjukan... Men vad mysigt att fixa och trixa i nya vagnen! ❤

• Wilowa
    Majken skrev 2013-05-18 20:15:31 följande:
    Grattis Wilowa - så himla kul!!! Förstår dock att ni inte vill ta såna risker efter magsjukan... Men vad mysigt att fixa och trixa i nya vagnen! ❤
    Tack!

Nu är det mesta på plats och vi har massor med plats över...så skönt! Det bådar gott inför vinterns äventyr. Det är ju en hel del saker man behöver när man åker slalom och det tar plats.

Så länge som vi har vagnen hemma så har vi ett extra vardagsrum...jättemysigt att sitta där ute och se på tv eller lyssna på musik.
  • Wilowa

Ärligt talat så har vi fortfarande inte vågat sova i vagnen, idag är första dagen på 19 dagar som vi inte har magsjuka i huset. Först var dottern sjuk i nio dagar och sedan sonen i tio, men idag ska bägge till skolan. Dessutom ska vagnen in och få ett bättre urtrillningsskydd samt ett draperi, så nu blir vi av med den några dagar. Gråter Fast som sagt än vågar jag inte ropa hej, jag tror att jag och maken haft en lindrig variant på denna magsjuka, men är inte helt säker.

• Majken

19 dgr?!?! Shit vad länge!?! Hoppas verkligen att det är över och förbi nu!
    Snart har ni vagnen hemma igen och då blir det extra kul nät ni tar första natten i den!

• Mrs girl

Wilowa: fy vad länge hoppas verkligen ni får vara friska nu.
    Vi har vart i österbybruk hela helgen på hundutställning. Simbadets campin låg vi på, liten mysig camping med fin badbrygga, men det som förstörde helgen va alla tusen miljarder mygg som va överallt. Vi är helt sönderbitna hela familjen.

• Wilowa
    Majken skrev 2013-05-24 08:22:28 följande:
    19 dgr?!?! Shit vad länge!?! Hoppas verkligen att det är över och förbi nu!
    Snart har ni vagnen hemma igen och då blir det extra kul nät ni tar första natten i den!
    Mrs girl skrev 2013-05-26 12:52:59 följande:
    Wilowa: fy vad länge hoppas verkligen ni får vara friska nu.
    Vi har vart i österbybruk hela helgen på hundutställning. Simbadets campin låg vi på, liten mysig camping med fin badbrygga, men det som förstörde helgen va alla tusen miljarder mygg som va överallt. Vi är helt sönderbitna hela familjen.

Det verkar vara över nu, tack och lov! De var inte akut sjuka hela tiden, men aptiten var nästan lika med noll i några dagar efter. Sedan när de väl började äta så tog det omtag på dem.

Mygg och knott är aldrig kul, men jag längtar så efter att få campa ordentligt igen. Förra sommaren blev det inte värst mycket. Under den vecka som vi var iväg så stod vi tre nätter på parkeringen på ALV (minst lika bra som att stå på deras bedrövliga camping, kostade 90 kronor per natt med tillgång till campingens servicehus), tre nätter på Öland och en natt på en rastplats längs vägen hem. Vi hade inte upp förtältet en enda gång så därför köpte vi en markis till nya vagnen. I år funderar vi på om vi ska utnyttja vårt CC-medlemskap och åka till någon av deras campingar...vi får se vad som händer.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !