Campingtråden längtar efter våren !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet
Gustavsvik ska vi till i sommar!! Vilken ålder passar badet till, tycker ni som varit där?
Jag håller med om att efter barnet fyllt 6 så finns det inte så mycket att göra. För min 4 åring va det perfekt. Forsen hade inte ens jag åkt. Min man åkte den och till och med han tyckte den va lite otäck, det ca riktigt starka strömmar som drog ner.
Vad tråkigt... Vi som kommer att ha ett helt gäng 6-9åringar med oss... Jaja, de hittar säkert annat att göra, men synd att det inte finns något för alla!
Vi har varit iväg tre gånger redan i år med husbilen, men nu i helgen får den stå hemma tyvärr. Var svårt att få besiktningstid, så nu får den stå still till nästa vecka, när den är besiktigad och klar. Synd när vädret är så underbart!!
Nu har vi provsovit vagnen!
Det första jag slogs av när jag vaknade var att det var väldigt fräsch luft inne även om det var varmt i vagnen. Sedan igår när vi skulle klä av oss så kunde vi stå bredvid varandra utan att tränga.
Det är otroligt bra utrymme i den nya vagnen mot den gamla, men ändå är den inte så mycket större egentligen.
Ligger just nu i husvagnssängen på campingen i Gustavsvik! Ska ta badet på lördag, men kan ärligt säga att jag blir lite tveksam efter att ha läst era kommentarer? Nåväl...bara att hoppas att vi blir nöjda allihop, våra tjejer är 8 och 10 år, simkunniga och ganska vattenvana? Men man vet aldrig, det gäller att ha full koll på dom! Hursomhelst är campingen fräsch, inte så mkt folk än och superfina servicehus (även om jag inte gillar båstoaletter). Gallerian med affärer, restaurang osv renoveras och öppnar först nästa helg?
Men men, det är ju inte superlångt in till city!
På minussidan för mig som är lite ljudkänslig, så ligger tågrälsen väldigt nära och regelbundet dundrar det förbi godståg och jägarns vilken ljudnivå det blir då!!
Nu har vi gjort badet och är absolut nöjda!! Tjejerna åkte alla attraktioner, den ena rutschkanan bara en gång (mörk och läskig) men nyttjade faktiskt flytvästar när vi var i forsen vilket kändes bra - det gick fort och emellanåt och man tumlades runt ganska rejält och fick huvudet under vatten många ggr?!
Men skulle nån fråga så skulle jag inte rekomendera nån att åka dit med barn i 8-årsåldern? Man kan gärna vara 10-12 år och rejält vattenvan och simkunnig innan man åker hit! Men men nu var vi här och summa summarum så är vi nöjda med dagen! I morgon drar vi hemåt igen
och får vänta till sem innan vi drar vidare - den gången till Öland och Sonjas Camping i 8 dgr. Där emellan ska vi hinna vitlacka våra luckir i köksdelen, man måste ju pimpa lite också!
Är det nån som kommit iväg på nån campingsemester än? Själv måste jag vänta drygt en månad tills vi kan åka, men eventuellt blir det nån helg innan dess. Jag trivs så bra i nya vagnen att jag går ut och sätter mig i den ibland och bara är.
Vi åker till sollerön nu över midsommar, men den riktiga camping semestern dröjer till vecka 31