Campingtråden längtar efter våren !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet
Tredje eller möjligen fjärde(?) turen detta året går nu till midsommar. Även 3 veckor till sommaren är bokade!
Hoppas vi får tillfälle att fricampa något i sommar också... Har börjat umgås med ett härligt camping-gäng, men med dem måste vi ligga på camping, och lite kan jag sakna fricampingen!
Vi har faktiskt haft premiärturen med vår vagn nu. Den fick bli till en en camping på orten vi kommer ifrån. Vi skulle på en fest där och det var enklare både för oss och min mamma som var barnvakt att vi tog med vagnen upp...våra barn är allergiska mot mina föräldrars hundar så de kan inte bo där. Nu längtar jag om något ännu mer efter att få åka en ordentlig tur med vagnen...och efter vintern!
ja jag vet att jag är lite knäpp!
fast för nån dag sedan kom räkningen för vinterplatsen så det närmar sig...och så kall som denna sommar är så föredrar jag vinter då man kan åka skidor. Nästan så jag funderar på att ta vinterkläder på mig till simskolan vi snart ska på...
Hej
Är helt nu på detta med camping och behöver lite tips. Vi har blivit med en Cabby Nova -82 och den är bes och gasoltestad UA. Ska väga den nästa vecka nrä vi åker, de har en gratis våg inte alltför långt härifrån =)
Vad bör vi tänka på, vi tänkte ta Dalarna som första svängen och lite tips på campingar och dyl, bör man för boka camping. Vi tänker sticka nu på söndag/måndag.
Önskar lite tips och kommer att hänga här jag med =)
Länge sen jag kikade in här....
Wilowa: KUL att det känns så bra med nya vagnen!
Amarillo: Välkommen till camparens underbara värld! Vi gjorde Dalarna förra året och låg på Orsa Camping och det var toppen! Sen utgick vi därifrån och gjorde de "obligatoriska" utflykterna till Björnparken, Tomteland osv... Vill minnas att det var bra rabatter om man köpte ett visst antal nätter inom Grönklittsgruppen?
Här hemma har jag nu den snyggaste Smålandian -89 i hela Sverige tror jag? Vårt lilla "kök" har nu nysprutade högblanka vita luckor och en ny rostfri plåt/front på kylskåpet och vi är sååå nöjda!
Vi drar iväg till Tjällmo (?) över helgen, ska hälsa på kompisar som ligger där på säsong - det blir nog kul! Nästa helg drar vi äntligen iväg till Öland och Sonjas Camping, för en lite längre vistelse - gött!!
Ha det bra i era vagnar i sommar
Majken, kul att ni är klara med vagnen och nöjda! Vi ska snart köra fram vår vagn och börja packa den, imorgon bär det äntligen iväg.
Här va det tyst och tomt, är ni alla ute och myser i era husvagnar kanske. Idag gör vi sista arbetsdagen och på lördag kopplar vi på husvagnen. I år blir stoppen Söderköping, Vimmerby, Tylösand, Varberg och Göteborg. Ska bli så härligt att komma iväg.
Hej allihopa!
Är det någon som vart på Röstånga camping i Skåne?
Hemma igen efter tio härliga dygn i husvagnen! I Sälen var det inga problem att fricampa, speciellt inte när man som vi har årskort på Experium. Bästa campingen var caravan clubs camping på Sollerön, dit åker jag gärna igen. Leksand strands camping var en besvikelse, servicehusen räckte inte till och trots närheten till Siljan så hade vi bara en gnutta sjöutsikt. Våra grannar hade en lyktstolpe på sin plats trots att de sagt till när de bokade att de hade en stor vagn och de fick inte byta plats. Vilsta camping i Eskilstuna kan jag inte heller rekommendera då det var en del bus där på natten. Fast så är det tyvärr ofta på stadscampingar. Sedan avslutade vi resan på vänners uppfart och det måste väl räknas som lyxcamping.
Låter som ni haft en toppen semester. Håller helt med om sollerön, vi va där över midsommar och var så nöjda att vi ställde oss på kö för säsong nästa sommar.
Vi har just haft två roliga dagar på Astrid Lindgrens värld och har en mycket lycklig dotter som fått träffa Pippi. Imorgon åker vi till Tylösand och hoppas på en vecka med sol.