• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Hej alla campare!

Jaha, nu har vi nytt år och en ny säsong börjar närma sig för oss som inte vintercampar!

Några här inne har ju lyckan att gå i väntans tider o vi hopaps att ni meddelar oss andra när lyckan är total. Så vi har en chans att bli lite avis  
    Ja givetvis skall ju ni som plötsligt blir med vagn elelr bil oxså berätta, här inen glädjs vi med vaandra o följs åt i väntan (under vintersäsongen) på säsongen 2010

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48056792.html
    (vår gamla tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html
    (vår förr förra tråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43295786.html
    (bildtråd)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45543049.html...://www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46019220.html
    (camparnas hemma campingar)

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45747788.html
    (vilka är vi tråden)

ja jag testar så här så länge o hoppas att ni alla hittar hit o att länkarna funkar.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-14 21:31
    Jag har inte problem med stavningen, bara problem med snabba fingrar på tangentbordet Sorry hoppas ni fattar ändå!
  • Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !
  • marremask

Det finns dom som kallar det spiketält också ð???. Vi hade tält första 2 säsongerna och det fungerade. Men vi använde det mest som sluss för att slippa få in snö.
    Vi köpte också ny husvagn i höst, fastna för en polar på elmiamässan.

• Wilowa
    marremask skrev 2014-02-18 16:30:35 följande:
    Det finns dom som kallar det spiketält också 😉. Vi hade tält första 2 säsongerna och det fungerade. Men vi använde det mest som sluss för att slippa få in snö.
    Vi köpte också ny husvagn i höst, fastna för en polar på elmiamässan.
    Hade vi fått ha förstuga så hade vi haft det, men jag står hellre på CC-campingen i Tandådalen med tält än med förstuga nån annanstans. Jag fullkomligt älskar fjällmiljön där uppe och så är det betydligt mer snö där. Fast det är jag det, vi har ju alla olika behov.
  • Mrs girl

Sommaren är räddad för vi har fått en säsongsplats på sollerön så nu behöver jag alla tips ni har att komma med och allt man måste fixa innan uppställning.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Wilowa
    Mrs girl skrev 2014-03-04 20:11:01 följande:
    Sommaren är räddad för vi har fått en säsongsplats på sollerön så nu behöver jag alla tips ni har att komma med och allt man måste fixa innan uppställning.
    Härligt! Fast jag är enbart vintersäsongare och har inte nån erfarenhet av sommarsäsong.
  • Majken

Åhhh nu längtar jag efter att få hem min lilla vagn till garageuppfarten! Vi var i ladan där vi förvarar den förra helgen, klappade lite på den, bytte torrboll och tog lite mått. Vårt tvättrummet ska få sig en uppfräschning och jag har beställt rostfritt handfat för inbyggnad samt ny kran. Min händige man ska bygga ny tvättning med förvaring under och så ska vi måla väggarna därinne och köpa nya handdukskrokar - vårens projekt, kul!!!

Love my M-girls
  • Wilowa
    Majken skrev 2014-03-05 12:58:57 följande:
    Åhhh nu längtar jag efter att få hem min lilla vagn till garageuppfarten! Vi var i ladan där vi förvarar den förra helgen, klappade lite på den, bytte torrboll och tog lite mått. Vårt tvättrummet ska få sig en uppfräschning och jag har beställt rostfritt handfat för inbyggnad samt ny kran. Min händige man ska bygga ny tvättning med förvaring under och så ska vi måla väggarna därinne och köpa nya handdukskrokar - vårens projekt, kul!!!
    Angående torrbollar...glöm inte att ta bort den innan ni flyttar på vagnen. jag talar av egen erfarenhet! Jag hittade sån vätska både här och där och svår var den att torka bort.
  • Mrs girl
    Majken skrev 2014-03-05 12:58:57 följande:

Åh vad roligt med lite nytt, lägg gärna upp en bild när det är klart.
    Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Veliga Mamman

Hej allihop!

Nu bär det snart av till Sälen för en veckas semester

Ni som är där uppe, är det mycket snö kvar?

• wildlife

Familjen har växt och vi behöver mer förvaringsplats i husvagnen. Vi är 2 vuxna, en tonåring och 4 barn som ska få plats med kläder mm.

Funderar på att ta bort handfat och badrumsskåpet och göra hyllor att ställa ikeas drönar lådor på för att ha kläder i. Någon som gjort om gjort om toautrymmet?

Funderar på dessa att hänga vid barnens sovplatser
    http://www.forvara.se/se/art/hangande-pase-till-krok-turkos.php
    Den här att hänga på insidan av toadörren
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90223096/#/70223097

Tips på andra smarta förvaringslösningar?

• Wilowa
    Veliga Mamman skrev 2014-03-12 10:25:04 följande:
    Hej allihop!
    Nu bär det snart av till Sälen för en veckas semester
    Ni som är där uppe, är det mycket snö kvar?
    Vet inte hur det ser ut just nu, men när jag var upp för 1½ vecka sedan så fanns det snö så det räckte och blev över. Helt otroligt mycket snö i sälen i år. Solig
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !