• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • yndra
    Emmelinan skrev 2013-06-30 01:19:58 följande:
    Någon som kan hjälpa mig? Så här står det i ett mail från Skatteverket ang min registrering av vår dotter: "Du som är utvandrad och har fått barn utomlands ska skicka in en bestyrkt kopia av födelsebeviset för registrering av födelsen samt en kopia på ditt och faderns pass. Du ska även skicka in ett följebrev där du uppger att du vill att barnet ska registreras på din personbild. Skicka med blanketten SKV 7750 Anmälan, barns namn." -- följebrev? Minns inte att jag gjorde det sist. Vad menas med det??

Var registrerade du ditt barn? Jag registrerade min dotter pa konsulatet har i anchorage och jag behovde inte skriva ngt sadant brev och det gick bra anda... Och det var bara en dryg manad sedan.
  • Emmelinan

Yndra, jag skickade iväg papperna med ett simpelt brev där jag förklarade läget. Känns ju som att ansökan tala för sig själv liksom.

• yndra

Ni som bott har langre, tips pa ett bra ris att koka risgrynsgrot pa? Och ar potatoe starch samma sak som potatis mjol? Jag tankte koka kram...

• evaoregon
    yndra skrev 2013-08-21 06:09:46 följande:
    Ni som bott har langre, tips pa ett bra ris att koka risgrynsgrot pa? Och ar potatoe starch samma sak som potatis mjol? Jag tankte koka kram...
     Pearl rice har jag använt och det verkar finnas i de flesta livsmedelsbutiker.  Ja, det ska vara samma som potatismjöl.  
  • yndra

Ar det ngn har som brukar shoppa loss pa black Friday? Jag gjorde det inte forra aret och jag tycker verkar helt hysteriskt, fast det kan ju bero pa att jag inte riktigt fattat vad det ar. Kan man verkligen fynda eller ar det mest bara skrap?

• TillFlorida

Jag håller utkik på nätet inför black friday. Just nu är det tex rea på tvättmaskiner andra vitvaror på flera av de större kedjorna.

• All American Mom

Hej alla :) Det var langesedan jag var har pa FL :) Kul att komma tillbaka. Jag har enormt hemlangtan som vanligt och har hittat en svenska skola at min son har i USA som gora distanskurser -- Svenska Skolan i CT! :) Hoppas han far borjar i januari. Han ar 8,5 ar och i 3rd grade har i Buffalo. :)

• yndra
    All American Mom skrev 2013-12-04 18:54:55 följande:
    Hej alla :) Det var langesedan jag var har pa FL :) Kul att komma tillbaka. Jag har enormt hemlangtan som vanligt och har hittat en svenska skola at min son har i USA som gora distanskurser -- Svenska Skolan i CT! :) Hoppas han far borjar i januari. Han ar 8,5 ar och i 3rd grade har i Buffalo. :)
    Spannande!
    Jag var inne och tittade pa deras hemsida och sag att man som distanselev anda skulle vara med pa kick off, Lucia, valborg och avslutningar. Vet du om det ar ett krav?