Lundabebis skrev 2013-12-11 21:37:28 följande:
Jag blev faktiskt förvånad över de relativt höga hyrorna, men det är klart att hyra ett hus i Seattle borde kosta en del, framför allt om det är brist på hyresbostäder. Har egentligen inget att jämföra med eftersom det känns ganska ovanligt att hyra sitt hus i Sverige.
Ja, som jag har förstått det på andra som besökt nordvästra USA finns det många trevliga platser att besöka, både för naturupplevelser, såsom vandring, paddling, skidor osv och städer som t ex Vancouver. Har kollat i några guideböcker för att planera utflykter. Ska verkligen bli superspännande. Och om jag förstår dig rätt är Seattle en trevlig stad.
San Juan islands är väldigt fina öar. Vancouver är trevligt och Victoria på Vancouver island är mysigt. Det finns flera områden i både Wanshington och Oregon med vingårdar som säljer fantastiskt goda viner. Vulkanen Mount St Helens är väl värt ett besök och Columbia river gorge likaså.
Hyrorna är höga här i USA både för lägenheter och hus. När vi flyttade ifrån en lägenhet och köpte ett hus så minskade vår månadskostnad och det är nog inte helt ovanligt.
Det är ganska vanligt att hyra ut hus här i USA för många har köpt husen när priserna var höga och kan inte sälja husen utan att gå med jätteförlust så då hyr de ut husen tills priserna går upp igen. En del köper också hus som en investering och hur ut dem.