Lundabebis skrev 2014-01-23 23:09:13 följande:
Eva, ja det går framåt! Vi har hittat en lägenhet som verkar OK. Vi har betalat för en månad och sedan får vi se om vi förlänger. Det är ju supersvårt att veta om området är bra eller inte... Men det känns i alla fall skönt att ha något när vi kommer fram och hyresvärden verkar toppen. Vi har också boka hyrbil så att vi lätt kan ta oss från flygplatsen. Vet du förresten hur det är med körkort? Jag hörde att man var tvungen att ta amerikanskt körkort om man skulle vara i landet längre än tre månader. Det var visst en försäkringsfråga..
Jag kontaktade svenska skolföreningen i Seattle och de hade lekgrupp en gång i veckan för barn och den verkar vara väldigt aktiv. Passar ju oss perfekt eftersom vår 4,5 åring har ganska höga sociala krav.
En av mina kompisar har just fått veta att hon har släkt i Portland och har beslutat att hälsa på oss i Seattle för att sedan besöka Portland. Hon har kollat runt lite och om man ska tro henne är Portland en toppenstad

.
Hoppas allt är bra med dig och önskar dig ett gott 2014!
Det låter som om det har ordnat sig bra för er!
Jag vet inte riktigt hur länge man får köra med svenskt körkort här (verkar vara olika beroende på vilken stat), men om ni blir tvungna att ta amerikanskt körkort så är det enkelt.
Ja, Portland är en toppenstad.
Allt är bra med mig och jag hoppas 2014 blir ett toppenår för er!