• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Mackenzie Grace
    LAMadde skrev 2010-01-19 04:55:45 följande:
    Såååå.. vi va på köns-ul idag. I v.15+2. Tidigt jag vet, men där vi gick kan dom göra det fr ca vecka 13 och om dom inte är rätt säkra så får man komma tillbaka. Och vi ska med 90% säkerhet få en till tjej Tihi, va så himla roligt att få se lilla bönan där inne Hon rörde sig jättemycket, sprattlade med benen och armarna och öppnade o stängde mönnen.. så häfltigt och ja låg och stor LOG hela tiden haha. Ska ju på RUL i v.20 och här kollar dom könet som en del av UL:et så då hoppas jag att dom kan bekräfta
    Super duper grattis! Kanske 3e gangen vi bada far pojkar Jag skrev pa din blogg ocksa och i v. 12 sa var det 80% säkerhet att det var en tjej, och i v.18 sa var det bekräftat av bade ultrasound technichian och doktorn som jobbade där att det var en tjej och var da 99.9% säkert.
  • Mackenzie Grace

Kan det bli bättre? Klockan 1 så vaknade Mackenzie och kunde inte somna om, hon låg och andades tungt och grät emellanåt hostningar. Kring 2 så började hon spy, hon hade dock inte mycket i magen eftersom hon druckit mest dryck dom senaste 4 dagarna men stackarn visste inte vad hon skulle göra så hon behöll sin napp i munnen och spydde ut på sidorna, såg mest ut att vara slem och vätska. Vi somnade om halv fem och sov till halv åtta..

Plus så är hennes medicin jättetjock och rekommenderas att ges med dryck eller yogurt, funkade inte vidare bra imorse kan jag meddela, hon kväljdes och mer kom ut än vad som gick ner..

Kan det inte vara nap time snart?

• Sweden

Grattis Hewa!!

Grattis till en till liten tjej Madde! Alla jag kanner verkar fa en till av samma kon de redan har.

Att vara ensam med sjuka barn ar inte kul men det ar nastan snappet varre att vara sjuk sjalv och passa barnen. Jag blir inte av med illamaendet och migranliknande huvudvarken, kanske jag "bara" har migran? Ar inne pa 4:e dagen nu och borjar tappa talamodet och barnen ar extra jobbiga saklart, de har hittat pa hyss hela morgonen och star just nu och skriker och drar mig i byxorna.

• Mackenzie Grace
    hewa skrev 2010-01-19 14:09:46 följande:
    Tack för tipsen om chilipaste - ska testa att göra egen med chilisås & sambal oelek. Chilisåsen är ju inte ett endaste dugg stark men den är inte lika söt som ketchup så jag tror det blir bra.Har precis ringt jobbet och sagt att jag blir hemma imorgon också. Kan eg inte klaga mer än att jag tycker synd om A, han är verkligen inte på topp. Ont i halsen & feber, så han är rätt ämlig. Idag skulle jag ha varit ledig i vilket fall som helst så jag har båda hemma, stackars Ida får inte riktigt utlopp för sin energi. Skönt att hon kan vara på dagis imorgon. Till råga på allt åkte maken till flygplatsen 5.40 imorse - det är så himla jättekul att vara hemma själv just nu... INTE Men men, jag får väl shoppa upp traktamentet istället Madde - grattis till lillasyster!Det är väl lika bra jag kryper till korset också, om allt går som det ska blir vi 5 i familjen i slutet av augusti!
    GRATTIS !
  • Emsebamse
    Sweden skrev 2010-01-19 15:35:12 följande:
    Grattis Hewa!!Grattis till en till liten tjej Madde! Alla jag kanner verkar fa en till av samma kon de redan har.Att vara ensam med sjuka barn ar inte kul men det ar nastan snappet varre att vara sjuk sjalv och passa barnen. Jag blir inte av med illamaendet och migranliknande huvudvarken, kanske jag "bara" har migran? Ar inne pa 4:e dagen nu och borjar tappa talamodet och barnen ar extra jobbiga saklart, de har hittat pa hyss hela morgonen och star just nu och skriker och drar mig i byxorna.
    Ja fy för att vara sjuk och ta hand om barn samtidigt. När Anton var liten bebis reste sambon mycket med sitt jobb. Jag fick lunginflammation och var ensam med Anton en hel vecka. Fy så jobbigt det var. Som tur var var han bara 6 månader så jag kunde underhålla honom halvliggande ifrån soffan, och när han sov, sov jag.  
  • back incognito

Grattis Madde till lillasyster och grattis Hewa!!! {#lang_emotions_gravid}  Håller tummarna för att allt går bra för er.

Jag vill gärna ta reda på könet men det vill inte min man... {#lang_emotions_foot_in_mouth} Så han får väl helt enkelt gå ut ur rummet när det är dags!! Eller så får jag smygkissa på en sån där sticka hemma, men det känns inte lika säkert!

• evaoregon
    hewa skrev 2010-01-19 14:09:46 följande:
    Det är väl lika bra jag kryper till korset också, om allt går som det ska blir vi 5 i familjen i slutet av augusti!
    Vad skoj!  Grattis! {#lang_emotions_smile}
  • evaoregon
    LAMadde skrev 2010-01-19 04:55:45 följande:
    Såååå.. vi va på köns-ul idag. I v.15+2. Tidigt jag vet, men där vi gick kan dom göra det fr ca vecka 13 och om dom inte är rätt säkra så får man komma tillbaka. Och vi ska med 90% säkerhet få en till tjej Tihi, va så himla roligt att få se lilla bönan där inne Hon rörde sig jättemycket, sprattlade med benen och armarna och öppnade o stängde mönnen.. så häfltigt och ja låg och stor LOG hela tiden haha. Ska ju på RUL i v.20 och här kollar dom könet som en del av UL:et så då hoppas jag att dom kan bekräfta
    Vad skoj med en lillasyster!!! {#lang_emotions_smile}
  • julmusten

Hej hej Fiji! Trevligt att du tittade in. Ar ni tillbakak i Sverige nu?

• Rhino

hewa:
    !! Snart vågar man ju inte logga in här längre... det verkar vara något smittsamt som går!
    JÄTTEGRATTIS!!!

Madde:
    Kul med en tjej till! Och vad skönt, nu slipper du ju shoppa, eftersom du redan har allt från Abbie. Jag vet hur jobbigt du tycker det är med shopping...

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
Svar på tråden USA tråden!