• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Hannaliten

Jag går till hudläkaren på årlig kontroll och hon har som en karta med alla mina prickar utritade på en gubbe. Sen kollar hon om nåt nytt har ploppat upp eller om de växt. Sist jag var där kallade hon mig för "poster child for skin cancer" eftersom jag är en sån blekfis, men jag använder SPF 30 - 45 på sommaren och har dagligen SPF 15 i ansikte och på armar oberoende av årstid.

• LAMadde

Såååå.. vi va på köns-ul idag. I v.15+2. Tidigt jag vet, men där vi gick kan dom göra det fr ca vecka 13 och om dom inte är rätt säkra så får man komma tillbaka. Och vi ska med 90% säkerhet få en till tjej Tihi, va så himla roligt att få se lilla bönan där inne Hon rörde sig jättemycket, sprattlade med benen och armarna och öppnade o stängde mönnen.. så häfltigt och ja låg och stor LOG hela tiden haha. Ska ju på RUL i v.20 och här kollar dom könet som en del av UL:et så då hoppas jag att dom kan bekräfta

• Tuplan

Jag har en mor som har haft 3 typer av hud cancer och jag själv har tagit bort 3 prickar var av en var pre-cancerous. Jag har ingen känslig hy utan bränner mig sällan och blir brun lätt men jag har en massa prickar.
    Ryggen är ju jätte svår att hålla koll på tex..

Grattis till ännu en flicka Madde!  Vad roligt de två kommer att ha det när de är lite äldre och kan leka tillsammans. Är 2 år mellan mig och min syster och vi hade jätte roligt när vi var små. Även nu som vuxna!

• julmusten

Ah sa kul med en tjej till Madde. Inte for att det spelar nan roll vad det ar, men det ar ju sa kul att fa reda pa det. Med Finn sa sag man ocksa det tidigt, men med Ella tog det langre tid, de vagade nog inte saga nagot forran de var sakra. Med Finn var det ju inte nagot snack om saken.

Ella vaknade i vanlig ordning kvart i sex har. Vi vet inte varfor hon vaknar sa tidigt, hon ar absolut inte redo att vakna, men hon kan inte somna om heller. Vi trodde att de kanske var Finn som vackte henne, men idag sa sov han faktiskt, sa det kan det ju inte vara. I alla fall sa kom hon in till oss och lat, sa att Finn vaknade och sen gick maken till jobbet, sa nu ar vi tre trotta typer har.

Men, nu skall jag gora frukost, kanske att vi blir lite piggare da??

• Emsebamse

Oj, här var många sjuklingar inne. Jag hoppas att ni alla mår bättre snart. Själv är vi lite småsnuviga och barnen har hosta. För att toppa det åkte Anton på ögoninflammation igår {#lang_emotions_frown}. Han verkar inte lida nämnvärt av det, förrutom att han ser rätt scary ut med illröda och svulla ögon. Eftersom det är så smittsamt får han inte vara på dagis så dagen tillbringar han med att driva mig till vansinne   {#lang_emotions_wink} Jag fattar inte var han har fått all sig energi ifrån

• hewa

Tack för tipsen om chilipaste - ska testa att göra egen med chilisås & sambal oelek. Chilisåsen är ju inte ett endaste dugg stark men den är inte lika söt som ketchup så jag tror det blir bra.

Har precis ringt jobbet och sagt att jag blir hemma imorgon också. Kan eg inte klaga mer än att jag tycker synd om A, han är verkligen inte på topp. Ont i halsen & feber, så han är rätt ämlig. Idag skulle jag ha varit ledig i vilket fall som helst så jag har båda hemma, stackars Ida får inte riktigt utlopp för sin energi. Skönt att hon kan vara på dagis imorgon. Till råga på allt åkte maken till flygplatsen 5.40 imorse - det är så himla jättekul att vara hemma själv just nu... INTE

Men men, jag får väl shoppa upp traktamentet istället

Madde - grattis till lillasyster!

Det är väl lika bra jag kryper till korset också, om allt går som det ska blir vi 5 i familjen i slutet av augusti!

• Emsebamse

Oh, grattis Hewa! Vad kul med en liten till!

Jag glömde att gratta Madde till lillasyster!

• Emsebamse

Att vara helt själv med sjuka barn är något jag fasar för. Sambon ska iväg och åka skidor en hel vecka i februari och bara för att han ska iväg på nåt roligt så kommer jag väl att straffas med sjuka barn

• julmusten

Woohoooo hewa. Jag tankte att vi hort lite lite fran dig pa senaste tiden. Sa spannande.

• Resande

Smygläser fortfarande ibland i tråden sen vi bodde "grannar" med er på ostkusten.. Borde kanske bli mer aktiv i tråden för här verkar det ju ploppa fram graviditeter! Grattis till alla som väntar och nyligen fått. Ok, smyger ut igen... 

Svar på tråden USA tråden!